Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
hydraulische klepstoters?
Mijn motor tikt vooral al ie koud is ... volgens Ordas diemen kon ik er wel gewoon mee doorrijden….maar het irriteert wel
nee.. de 2 ltr 8v heeft meen ik geen hydraulische stoters, dat is de non turbo 16 kleppen.
Die zijn als het goed is zelfstellend, de mijne niet.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Jeroen28 schreef:nee.. de 2 ltr 8v heeft meen ik geen hydraulische stoters, dat is de non turbo 16 kleppen.
Die zijn als het goed is zelfstellend, de mijne niet.
ziet er dus naar uit dat je mag gaan meten met een voelermaatje en er zonodig er een vulplaatje bij mag doen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Jeroen28 schreef:nee.. de 2 ltr 8v heeft meen ik geen hydraulische stoters, dat is de non turbo 16 kleppen.
Die zijn als het goed is zelfstellend, de mijne niet.ziet er dus naar uit dat je mag gaan meten met een voelermaatje en er zonodig er een vulplaatje bij mag doen
Ongetwijfeld.. maar hoe groot is die klus? is het een half uurtje werk, of moet er een paar uur voor worden uitgetrokken? Dat het geen kwaad kan staat buiten kijf, maar ik heb geen flauw idee wat het qua werk inhoud.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Jeroen28 schreef:citroen23 schreef:Jeroen28 schreef:nee.. de 2 ltr 8v heeft meen ik geen hydraulische stoters, dat is de non turbo 16 kleppen.
Die zijn als het goed is zelfstellend, de mijne niet.ziet er dus naar uit dat je mag gaan meten met een voelermaatje en er zonodig er een vulplaatje bij mag doen
Ongetwijfeld.. maar hoe groot is die klus? is het een half uurtje werk, of moet er een paar uur voor worden uitgetrokken? Dat het geen kwaad kan staat buiten kijf, maar ik heb geen flauw idee wat het qua werk inhoud.
*klepdeksel eraf
*speling meten tussen nokkenas en hoedje en noteren
*dan nokkenas verwijderen
*dan alle spelingen opheffen dmv vulplaatjes
*nokkenas weer terugzetten
*dan alle spelingen nog fff controleren (daar een denk/meet fout snel is
gemaakt)
hoe lang je er over doet hangt dus af van ervaring/kennis. als ik het van jou zo lees trek er dan maar een ochtend of middag vooruit.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:
*klepdeksel eraf
*speling meten tussen nokkenas en hoedje en noteren
*dan nokkenas verwijderen
*dan alle spelingen opheffen dmv vulplaatjes
*nokkenas weer terugzetten
*dan alle spelingen nog fff controleren (daar een denk/meet fout snel is
gemaakt)hoe lang je er over doet hangt dus af van ervaring/kennis. als ik het van jou zo lees trek er dan maar een ochtend of middag vooruit.
laten we het er op houden dat ik dan v Gompel eens ga bellen , ik neem aan dat die met een uurtje of zo het wel klaar krijgen. Dit soort dingen rommel ik liever niet zelf aan. Bedankt iig voor de info!
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx