Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:
Draai de schoef in de gas leiding ( tussen verdamper en carb) een slag terug.
dan weer testen!
Mijn mening; Bij LPG niet te veel naar het verbruik kijken. Prestatie en rijgenot zijn i.m.o. belangrijker. LPG is toch al zo goedkoop.
Enneh, met die schroef draai je letterlijk de prestaties omlaag waardoor ze zuiniger zal rijden.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja een slag indraaien. en dan kijken of ze nog lekker optrekt enzo..ontsteking een heel klein beetje vroeger en GAAN!
Mijn 2300 rijdt met gemiddeld gebruik ( stad en snelweg en files) 1 op 7 a 7,5…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ja een slag indraaien. en dan kijken of ze nog lekker optrekt enzo..ontsteking een heel klein beetje vroeger en GAAN!
Mijn 2300 rijdt met gemiddeld gebruik ( stad en snelweg en files) 1 op 7 a 7,5…
Oke ga ik proberen, van de week worden kleppen gesteld en bougies vervangen. goed uitgangspunt om te experimenteren. Ik zal onthouden wat de originele stand was en zal met hele slagen draaien.
resultaat of vragen gaan volgen…....
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Polleke schreef:Ik zal onthouden wat de originele stand was en zal met hele slagen draaien.
Tip, gebruik tip-ex
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
is het mogelijk om in een injection electronique ook een gasinstalatie te bouwen? de prijs van het gas is verleidelijk héé!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Draai de schoef in de gas leiding ( tussen verdamper en carb) een slag terug.
dan weer testen!
Gisteren haar weer opgehaald bij mijn citroen specialist. Kleppen zijn gesteld, nieuwe bougies en onsteking gesteld.
Gasinstallatie zat er netjes in werd er verteld. Alleen was het een lastige af te stellen verdamper. een kleine verdraaiing op de verdamper geeft als veel effect dus het is erg gevoelig. Beter is dat er meer bereik in zou zitten dus dat je de afstel schroef meer moet draaien voor resultaat. Die gevoeligheid heeft ook een nadeel dat temperatuurverschil meer invloed heeft op de afstelling. de motor loopt nu trouwens heel netjes met voldoende kracht, het kleppen orkestje in de kop is ook hoorbaar minder, hmmm wat een feest, ik ben benieuwd wat de LPG pomp er binnnenkort van zegt haha.
Wordt vervolgd..