Klokkenwinkel Volcane
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 20 juli 2006 07:26 PM

Kan dat in iedere ZX werkend gemonteerd worden? Ik vind oliedruk en temperatuur wel belangrijk en sobieso veel mooier staan zoveel metertjes Rolling Eyes  Ik had laatst m’n klokenwinkel eruit ivm haperende km-teller en zag 4 stekkers meen ik. De persoon welke de km teller weer gangbaar heeft gemaakt melde dat ie het binnenkort mogelijk weer zou begeven en een nieuwe aan te raden is. Vandaar, Volcane bordje lijkt mij erg mooi. Mogelijk (met werkende metertjes)?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 20 juli 2006 07:43 PM
  [ # 1 ]

Lijkt mij ook wel wat….. Als mij ZX loopt!!

Eind van de maand moet-ie voor de APK en heb nog een kapotte KM-teller te fixen.

Als je aan dit project begint. Laat je het mij even weten?

Jos van der Voort

Profiel  

Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286

Gepost: 20 juli 2006 08:46 PM
  [ # 2 ]

Monteren kan, de functies die je in je oude teller had die werken. Maar voor de extra zaken, olietemperatuur, oliedruk en oliepeil, zul je eerst de sensoren moeten inbouwen en de bedrading aanleggen.
Sensoren moet nog niet zo lastig zijn, hoewel je voor het peil misschien de carterpan van een Volcane moet monteren. Wat lastiger is is de bekabeling. Op de stekkers die achterop de teller zitten kun je niet zomaar een extra kabeltje prikken.

Ik heb een Furio en heb er ook een Volcane/16V teller in gezet, maar vooral door die bekabeling heb ik er nooit iets aan gedaan.

Met een beetje zoeken zijn er wel een of twee andere topic hierover te vinden.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  

david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 924

Gepost: 20 juli 2006 08:52 PM
  [ # 3 ]
ZX-Enschede schreef:

Lijkt mij ook wel wat….. Als mij ZX loopt!!

Eind van de maand moet-ie voor de APK en heb nog een kapotte KM-teller te fixen.

Als je aan dit project begint. Laat je het mij even weten?

Monteren kan, de functies die je in je oude teller had die werken. Maar voor de extra zaken, olietemperatuur, oliedruk en oliepeil, zul je eerst de sensoren moeten inbouwen en de bedrading aanleggen.
Sensoren moet nog niet zo lastig zijn, hoewel je voor het peil misschien de carterpan van een Volcane moet monteren. Wat lastiger is is de bekabeling. Op de stekkers die achterop de teller zitten kun je niet zomaar een extra kabeltje prikken.

Ik heb een Furio en heb er ook een Volcane/16V teller in gezet, maar vooral door die bekabeling heb ik er nooit iets aan gedaan.

Ik weet niet of ik er dan aan begin, eerst maar f rondneuzen of het voor mij te doen is. Wel de klokken maar niet meten is ook maar niets

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook