Xsara 1.8i break automaat trilt
RH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 22 juli 2006 02:53 AM

Sinds een week trilt mijn Xsara break 1.8i automaat (1999, 200 000km) bij snelheden boven de 80 km/u. Aangezien ik in het stuur niets voel, ook niet in bochten of tijdens het remmen ga ik ervanuit dat er een lager versleten is van de achterwielen. In bochten wordt het niet erger, dus ik weet niet of het links of rechts is. Ik hoor ook geen typisch versleten lager geluid. Maar de hele wagen gaat schudden!
Ik ben net terug van vakantie waar we nogal zwaar beladen waren (incl fietsenrek op de trekhaak).

Heeft iemand suggesties of het inderdaad de achterwiellagers zijn of moet ik nog ergens anders zoeken?

Zijn die lagers makkelijk zelf te vervangen of is allerlei speciaal gereedschap of persen nodig?

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 03 augustus 2006 02:00 AM
  [ # 1 ]

Vervangen is heel goed zelf te doen met de juiste maat dop en een poelitrekker. Ik vraag me trouwens af of het wel een lager is, hoor. Heb je alles al een keer uit laten balanceren en uit laten lijnen?
De enige versleten lagers die ik ken hadden speling en maakten kabaal, maar trillen ken ik niet van versleten lagers. Alleen bij aandrijfassen, eigenlijk. Maar dat voel je weer duidelijk in je stuur.

Groeten,
Jan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook