Is de C32/35 nou echt zo zeldzaam aan het worden?
Voor de HY is er werkelijk nog van alles te vinden en je ziet zo ook regelmatig.
Echter kom ik er steeds meer achter dat je bijna niks kan vinden als het om een C32/35 gaat.
Google levert een hoop op maar dan in de schaal 1/43
Bij de dealer is er ook helemaal niks meer te krijgen op een paar slijtage delen na.
Een C32/35 op de sloop vinden is ook al een utopie, misschien nog ergens in Frankrijk of Belgie maar hier in Nederland is echt alles uit gestorven omtrend dit type.
Hier op het forum lees ik dan maar een paar verhalen van eigenaren maar de info is ook niet heel erg groot.
Ik zou het leuk vinden als mensen er wat meer over gingen schrijven want daar is dit forum tenslotte voor.
Ik ben zelf in het bezit van een C32 diesel camper met alkoof opbouw die ik een tijdje geleden kon aanschaffen voor 270 euro
Er zit een hoop opknap werk aan maar hij is zo goed als compleet.
Motor liep niet bij de aanschaf en stond al sinds 2002 stil.
Na een paar dagen met wat schema,s in de weer te zijn geweest (alle bedrading lag los ) liep het dieseltje werkelijk prachtig.
Gelijk maar een gloeiautomaat gemonteerd want de start schakelaar was zoek.
Iets meer gemak en tenslotte moet het meisje er ook mee kunnen rijden
Nu staat de motor er weer naast, aangezien de vorige eigenaar met de motor ombouw even was vergeten om het bevestigings punt van de druklagergaffel vast te zetten.
Motortje er naast dus dan ook maar weer gelijk een fris frictiesetje en nieuwe keeringen en pakkingen.
Verlopig is er nog een hoop te doen, maar volgend jaar moet het toch wel klaar zijn.
Lijkt me leuk om jullie ervaringen eens een keer te lezen.
[url]http://img223.imageshack.us/img223/2173/dscf0044au6.th.jpg [/URL]
Even een zeer onduidelijk fotootje van de mijne.
Ajeto!!!
en zeggen dat ik een jaar of 5 geleden een gratis exemplaar niet meegenomen heb ops:
maar de C25 begint ook al aardig te minderen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Had hem al gevonden
Maar toch een heel leuk verslag, enne niet erg om het een paar keer te lezen.
Toch bedankt voor de link!
Ajeto!!!
Hier 2 foto’s van Mike’s C32 :photo
Er is inderdaad nog een hoop werk te doen, maar als ie af is, heb je wel een mega-toffe-tegekke-geweldige camper
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Ik zit zelf ook nog niet zo lang in de C32-C35 straat.
Heb op 5 januari een C35 camper gekocht voor 200Euro! Op zich zag het beestje er nog niet eens zo heel slecht uit (vond in voor mijn done dan) maar de laatste keer dar hij gereden had + apk was in het jaar 2001.
Aangeziene er toch wat laswerk onder gedaan moest worden, remtangen achter vernieuwen+ remleidingen, km-tellerkabel, dynamo(alleen koolborsteltjes kreeg de vorige eigenaar hem niet door de APk omdat hij 0 technisch was.
De intrieur die erin zat dateerde uit het jaar 1985, opzich nix mis mee maar de vorige eigenaar had allen met paarse muur-tex! alles over geschilderd, kortom alles binnen in verkloot.
Maar al om al heb ik vanaf 5januari al mijn vrije tijd in de C35 gestoken en heb mijn acadiane tijdelijk aan de kant gezet.
21juli jl. heb ik hem zonder problemen door de apk gekregen. 5 dagen later ben ik met mijn camper neer frankrijk(uiterst puntje van bretagne geweest) tot 9aug. jl. Alles is perfect verlopen, berg op zonder moeite lekker tussen de 80 en de 110km/h rond getoerd. enig puntje das dat mijn relais op mijn start motor sporadisch haperde, dus dat was Slaan&gaan; (tijd voor revisie)
reisverslagen komen nog.
Verder ben in in het bezit van een orginele instructie boek van C32-C35 en onderhouds boekje.
Ik mijn hoop wel gevestigd dat ik nog iets van C35 tegen zou komen maar helaas kwam ik alleen maar op de terug weg een tegemoedkomende fiat 242-alkoof en een C35 paardentrailer tegen.
eigenlijk word het wel rijd voor een C32-C35 club en of bijeenkomsten tot zoverr ik
greetz, Mike Evers
gegevens van mijn c35:
C35 (1e type) uit 1979
omgebouwd als camper in 1985
B22 motor (dus 2200cc)
vanaf deze vakantie 101386 km op de teller
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Leuk verhaal en vooral de foto,s
Vooral je inbouw vind ik er erg netjes uitzien, mooi werk!
Zal eerdaags ook weer eens wat updaten.
Ajeto!!!
Ik wil ook wel wat vertellen
Hallo,
Ik ben net nieuw op dit forum. Ik was wat aan het kijken wat er allemaal over de C32 dl te vinden is op internet.
Wij hebben sinds een kleine 2 maanden een C32 dl camperbus uit 83.
Gekocht voor 2700 euro. We hebben er niets aan hoeven doen, alleen schoonmaken dan. We proberen ieder weekend weg te gaan, ‘t maakt niet uit waar naar toe. Een keer zijn we al een lang weekend naar Frankrijk geweest. Op de terug weg richting Parijs ging berg af het olie lampje branden. Eenmaal beneden aan de berg stonden we in een dorpje op Zondag bij een garage voor de deur. Toen ik de motor kap binnen opende schok ik me wezeloos! Alles onder de olie! en niets meer aan de pijlstok. We moesten dus wachten tot de volgende dag om olie bij de garage te kunnen kopen. Ik spreek geen Frans, maar kreeg toch olie. Na dat die er in zat starte ik de motor. Alles spoot er uit! Slang naar de olie koeler was lek. De garage houder mee genomen en aangewezen wat er was. Hij kon het niet maken, en na een telefoontje met Citroën bleken die geen slangen te levenen. Een paar dagen later heb ik de bus zelf naar Nederland gehaald. Niemand kon mij nieuwe slangen leven. Ik heb ze zelf moeten laten maken. Gelukkig is er niets beschadigd aan de motor tijdens het rijden zonder olie!
Groeten,
Rob.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Ik wil ook wel wat vertellen
Rob van den Wijngaart schreef:Hallo,
Gelukkig is er niets beschadigd aan de motor tijdens het rijden zonder olie!
Dat lijkt mij dood eng rijden man. Ik denk niet dat ik dat risico zou durven nemen.
Sterker nog, ik heb mijn HY in België laten staan toen de versnellingsbak lek raakte. Waarschijnlijk was ik er nog wel mee thuis gekomen, maar repatriering + huurauto sprak mij meer aan.
Gelukkig is alles goed gegaan. Wle leuk trouwens, dat deze wagens weer eens aan bod komen op het forum
Zijn er ook foto’s!?
foto
Nee, ik heb nog geen foto’s. Rolletje is nog niet vol.
De mijne heeft helemaal geen oliekoeler (1979)
Maar heb je al een geschikte slang kunnen vinden Rob?
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
mike schreef:De mijne heeft helemaal geen oliekoeler (1979)
Maar heb je al een geschikte slang kunnen vinden Rob?
bij mij is ook ene keer de slang van mijn oliekoeler gesprongen geweest, heb tone bij een hydrauliek boek 2 nieuwe slangen laten maken. Zeer proffesioneel en 10X sterker
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dan wil ik toch het oliekoeler misterie weleens weten.
Mike heeft er een en die is van 1979.
Rob heeft er een en die is van 1983.
Nu weet ik dat die van Mike een 2200 is, en Rob hoeveel cc heeft die van jou?
De mijne is van 1979 en was oorspronkelijk een 2200, de vorige eigenaar heeft hem vervangen voor een 2500.
Echter heb ik helemaal geen oliekoeler.
Op de foto,s van Wout is duidelijk te zien dat het de C35 motor betreft die naast het wrak ligt.
Hier zie ik dus wel duidelijk oliekoelerslangen zitten, wie weet hoe dit nu zit?
Overigens zijn volgens de gegevens van Citroen de 2200 blokken geleverd tot 1979.
Dus het blok die Wout op de sloop heeft gefotografeerd moet dan wel een 2500 zijn.
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
zowel 2200 als 2500 diesel hebben in principe een oliekoeler standaard… Heb echter wel eens een fiat 242 met citroen B25 motor gezien zonder, waarbij ook geen aansluitingen waren voorzien op oliefiltersteun.
Oliekoeler is eigenlijk wel nodig op deze motoren, als je een beetje stevig doorrijdt (zelfs met warmtewisselaar op koelvloeistof ipv oliekoeler) loopt temperatuur op naar 105-110° C, bij beetje mooi weer 25°C en 110-120 km/u
15W40 Olie wordt dan zo dun dat bij stationair draaien de druk op 0,75bar terugloopt. En dat bij net ingelopen, volledig gereviseerde motor.
waar rook is, is…
LHM only!
Bij mij zitten de aansluitingen wel, maar zijn keurig afgeplugd.
Wat ik kan zien zijn de stoppen orgineel fabriek, het lijkt iig er op dat het er al meer dan 25jaar zo opzit.
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
het grote oliekoeler misterie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^