ik heb een c4 coupe maar het stuurwiel is van kunststof, ik zou graag een lederen willen, maar volgens mijn garagehouder is dat onmogelijk om een lederen stuur te bestellen en te plaatsen, vind het raar want bij een peugeot is zoiets wel mogelijk en dat is een volledig stuur, bij een c4 is het enkel het stuurwiel,
weet iemand of dir echt onmogelijk is,
zou ik bij een andere garage een moeten navragen?
greetz

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
tja bij een C4 plaats je niet zomaar een ander stuur van een ander merk
misschien even een mail naar Citroen Nederland, via www.citroen.nl
dan weet je het zeker
waarom is een lederen stuur eigenlijk zo belangrijk?
ben wel benieuwd
Er van uit gaand dat de montage van alle stuurwielen gelijk is (ik zie geen reden voor een verschil in montage) en dat zo’n stuurwiel als reserve-onderdeel te krijgen is (uiteraard tegen een fors bedrag) lijkt mij een en ander niet echt problematisch. Een beetje dealer moet dit kunnen regelen.

- CX 25 GTi Turbo 2
RogerH schreef:Er van uit gaand dat de montage van alle stuurwielen gelijk is (ik zie geen reden voor een verschil in montage) en dat zo’n stuurwiel als reserve-onderdeel te krijgen is (uiteraard tegen een fors bedrag) lijkt mij een en ander niet echt problematisch. Een beetje dealer moet dit kunnen regelen.
hiermee zeg je dat er dus in bepaalde C4 modellen wel een lederen stuurwiel geplaatst is?
ik zou enkel het orginele draaiende gedeelte willen hebben maar dan in het leder, het klinkt nogal dom, maar vind het leder net iets aangenamer om mee te rijden,
een kennis heeft dat zo gedaan bij een peugeot 307, hij wilde ook leder, de garage heeft het stuur vervangen, kostte 192€ vind ik betaalbaar
er zijn bepaalde modellen die een lederen stuurwiel hebben, de vts geloof ik, dus daarom lijkt het mij zeer makkelijk mogelijk om zo’n stuurwiel als vervangstuk bij te bestellen
Klopt, in de VTS zit een lederen stuur.
Stuurt lekker
De dealer zou dus een stuur van een VTS moeten kunnen bestellen. Ik weet alleen niet hoe de bevestiging van een stuurwiel is bij een C4. Zal nog wel even werk zijn er een ander stuur op te zetten.
arjan_verkade schreef:hiermee zeg je dat er dus in bepaalde C4 modellen wel een lederen stuurwiel geplaatst is?
Ja. De C4 Berline Ambiance/Exclusive en de C4 Coupé VTR+/VTS hebben standaard een lederen stuurwiel (zie de specificaties op de Citroën site).
Bossie schreef:Ik weet alleen niet hoe de bevestiging van een stuurwiel is bij een C4. Zal nog wel even werk zijn er een ander stuur op te zetten.
Zo te zien zul je de hele vaste kern moeten demonteren (en later weer monteren). Omdat daar ook de airbag in zit zal e.e.a. zorgvuldig moeten gebeuren om ongelukken te voorkomen (of je geluk bij een ongeluk niet te verspelen ).

- CX 25 GTi Turbo 2
als er in de VTS een lederen stuurwiel zit dan moet er toch aan te komen zijn
al kan je misschien voor het vervangen van het stuur wel wat arbeid voor lief moeten nemen

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Je kan alleen stuurwielen uit andere C4-en monteren, het stuurwiel van de C4 zit namelijk niet direct op de stuuras maar via een vertanding.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
om te overtrekken heb je verschillende mogelijkheden natuurlijk
vb een siimpele zetelmaker
of creato.be ofzo
GRTZ

Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
RogerH schreef:arjan_verkade schreef:hiermee zeg je dat er dus in bepaalde C4 modellen wel een lederen stuurwiel geplaatst is?
Ja. De C4 Berline Ambiance/Exclusive en de C4 Coupé VTR+/VTS hebben standaard een lederen stuurwiel (zie de specificaties op de Citroën site).
De C4 VTR Berline heeft ook een lederen stuur
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:De C4 VTR Berline heeft ook een lederen stuur
Zeg maar liever “had”, want de VTR Berline is (in elk geval in Nederland) niet meer leverbaar.

Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Dan heb ik dus een zeldzame C4
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Zo`n leren stuur moet te koop zijn en het vervangen moet volgens mij (door de dealer) goed te doen zijn. Laatst zag ik een collega de ring van de startblokkering vervangen en moest ook de kern met airbag en de ring met knoppen losmaken. Dan hou je puur het stuur over die ook zo te demonteren is.
Het leren stuurwiel van de sensodrive versie vindt ik een stuk sportiever ogen doordat de spaken gedeeld zijn om de flippers beter te kunnen zien waarschijnlijk.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!