Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Omdat ik deze weken mijn bus moet missen ( die is op vakantie naar italie ) rij ik noodgedwongen in een opel astra zonder airco. wat een waardeloze auto is dat, maar dit terzijde.
om zo min mogenlijk in dat ding te hoeven rijden pak ik wat vaker de berlingo van mijn vrouw.
en het valt me weer op dat boven de 3100 toeren er een flink toename is van het vermogen. alsof er zomaar 30 pk bijkomt.
als ik hem door die 3100 rpm doortrap komt er samen met dat extra vermogen ook een dikke roetpluim uit de berlingo.
is dit normaal voor een hdi ?
ik zou bijna denken dat er een el cheapo powerbox inhangt ofzo
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: powerboost en roet
erik wijngaarden schreef:Omdat ik deze weken mijn bus moet missen ( die is op vakantie naar italie ) rij ik noodgedwongen in een opel astra zonder airco. wat een waardeloze auto is dat, maar dit terzijde.
om zo min mogenlijk in dat ding te hoeven rijden pak ik wat vaker de berlingo van mijn vrouw.
en het valt me weer op dat boven de 3100 toeren er een flink toename is van het vermogen. alsof er zomaar 30 pk bijkomt.
als ik hem door die 3100 rpm doortrap komt er samen met dat extra vermogen ook een dikke roetpluim uit de berlingo.
is dit normaal voor een hdi ?
ik zou bijna denken dat er een el cheapo powerbox inhangt ofzo
Of je vrouw is gewend ‘m flink in de toeren te jagen?
Wolkje roet lijkt me op zich niet abnormaal maar pas bij 3100 is inderdaad wel wat laat…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bij een HDi ligt het vermogen toch juist bij lage toeren?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
heeft iemand een plaatje van de vermogens curve van een 2.0 hdi uit een berlingo type 1 ?
erik wijngaarden schreef:heeft iemand een plaatje van de vermogens curve van een 2.0 hdi uit een berlingo type 1 ?
Of zijn vrouw komt nooit boven de 3100tpm.
Bij hogere toerentaller komen de zuigers een fractie hoger, en als je daar normaal komt dan koekt daar de roet en andere troep vast…
ik denk dat je na een paar dagen jagen geen problemen meer hebt..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik denk niet dat mijn vrouw nooit boven de 3100 rpm komt. ze rijdt normaal, is geen echte doortrapper, maar wel gewoon vlote rijder.
als ik die vermogenscurve zie is het toch ook gek dat ik boven de 3100 rpm zo’n vermogens toename voel.
weet iemand waar ik moet kijken om te zien of er wellicht een powerbox in zit ?
peugeotlover schreef:Simpele Ziel schreef:Of zijn vrouw komt nooit boven de 3100tpm.
Bij hogere toerentaller komen de zuigers een fractie hoger, en als je daar normaal komt dan koekt daar de roet en andere troep vast…
ik denk dat je na een paar dagen jagen geen problemen meer hebt..zuigers die hoger komen is onzin
die komen nooit hoger of je nu 1500toeren draaid of 6000toeren.
er zit nergens zoveel spelling om dat te doen gebeuren en als dat toch gebeurt kun je het blok beter weg gooien
dacht ik ook, maar wel een veel gehoord fabeltje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
PjotrBlom schreef:erik wijngaarden schreef:heeft iemand een plaatje van de vermogens curve van een 2.0 hdi uit een berlingo type 1 ?
Let ff niet op het typeplaatje met de peus-leeuw, het is de zuster-partner met gelijk blok.
Verkocht, helaas schade gereden!