9 van de 37
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ zijn BX GTI -> Nieuwe koppeling hangt eronder!
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 15 september 2006 01:35 AM
  [ # 121 ]
Harm schreef:

Ach, je weet wat ze zeggen… beter een gat in je kofferbak dan…..

wat heb jij toch met gaten ?  Laughing

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 15 september 2006 02:09 AM
  [ # 122 ]

zwak plekje

Is/was bij mij ook een roestplek; uitlaatsteun was losgerot.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 september 2006 02:15 AM
  [ # 123 ]
Ijs schreef:
Harm schreef:

Ach, je weet wat ze zeggen… beter een gat in je kofferbak dan…..

wat heb jij toch met gaten ?  Laughing

Je gaat nou toch zeker niet zeggen dat ie een anale fixatie heeft hè?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 september 2006 02:18 AM
  [ # 124 ]

Re: zwak plekje

mcvdberg schreef:

Is/was bij mij ook een roestplek; uitlaatsteun was losgerot.

Die oorzaak komt heel vaak voor bij berlines, en bij jou zelfs 2x! Wink

Zoals het bij PrutsyLJ verlopen is, is het gelukkig wat minder frequent. Doet me eigenlijk meer denken aan de trekhaakschade zoals de progress van stoterstangen90 die had.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 15 september 2006 02:21 AM
  [ # 125 ]

2x

Tja, slordig

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 15 september 2006 02:52 AM
  [ # 126 ]

Ik had er ook last van:

http://fotoalbum.dds.nl/sentient/laswerk

Mijn vorige BX had het ook…

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 september 2006 02:06 AM
  [ # 127 ]

Nou ik heb Ruud (leraar lassen) op school niet kunnen spreken Confused  Word dus ff wachten tot maandag. Wel heb ik van mijn rijinstructeur kunnen vernemen dat ik over ongeveer; 2 en een half, 3 weken weer mag afrijden Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 16 september 2006 11:58 AM
  [ # 128 ]

In de hoop dat je het nu dus wél gaat halen heb je mooi dik 2 weken de tijd om de bix op en top te krijgen…...en dan mag je legaal je rijbewijs gaan halen bij de gemeente Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 16 september 2006 12:01 PM
  [ # 129 ]
marx-7 schreef:

......en dan mag je legaal je rijbewijs gaan halen bij de gemeente Wink

En dat is echt zo geweldig! helemaal als je een GTI tot je beschikking hebt. (net als ik een paar maanden geleden)
Gelukkig dat het al zo snel weer kan! Gaat vast wel goed komen.

Over die gaten in je kofferbak: mijn deauville had ze ook, maar dan aan beide kanten… 1 dagje kloppen en lassen en alles zat er keurig weer in.. (en de uitlaatsteun heb ik verplaatst, omdat ik in de toekomst daar geen roest wil hebben.)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 16 september 2006 12:05 PM
  [ # 130 ]

Ben ik dan de enige met een bx in nederland die puntgaaf is daar in die hoek? Die van mij heeft daar dus echt geen spatje roest Shocked
Nergens niet trouwens Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 september 2006 01:35 PM
  [ # 131 ]

Ow, dan is ie daar al eens gerepareerd Wink  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 september 2006 03:09 PM
  [ # 132 ]
marx-7 schreef:

Ben ik dan de enige met een bx in nederland die puntgaaf is daar in die hoek? Die van mij heeft daar dus echt geen spatje roest Shocked
Nergens niet trouwens Wink

Die uitlaathoek is bij elke BX een punt. Meestal na een jaar or 10. Soms wat eerder, soms wat later.

Overigens is het lastig te zien als je niet de bumper en de kofferbakbekleding en de panelen heb gedemonteerd. Mijn TurboD12 is daar al aardig aangetast (maar nu ook geconserveerd) en over de GTI maak ik me ook geen illusies.

Overigens denk ik wel dat een trekhaak EN zwaar gebruik van bijv. een caravan de zaak verergert. ZO’n ding deelt behoorlijke klappen uit aan het chassis. De trekhaak is ook gewoon opgehangen aan wat verstevegingspunten in de kofferbakbodem en het metaal gaat behoorlijk “werken” als je met een caravan door het land rijdt. Dit “weken” zal ervoor zorgen dat de coating op den duur gaat barsten (als deze oude en niet meer flexibel wordt).

Maar goed, wat roest daar is geen drama: het ziet niet in het zicht en is prima te behandelen en conserveren.

Wat dat betreft verpauperen veel BXen toch wel roestloos. Dit in tegenstelling tot veel concurenten die wel flink roesten aan de buitenkant.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2006 03:47 PM
  [ # 133 ]
mpostma schreef:
marx-7 schreef:

Ben ik dan de enige met een bx in nederland die puntgaaf is daar in die hoek? Die van mij heeft daar dus echt geen spatje roest Shocked
Nergens niet trouwens Wink

Die uitlaathoek is bij elke BX een punt. Meestal na een jaar or 10. Soms wat eerder, soms wat later.

Overigens is het lastig te zien als je niet de bumper en de kofferbakbekleding en de panelen heb gedemonteerd. Mijn TurboD12 is daar al aardig aangetast (maar nu ook geconserveerd) en over de GTI maak ik me ook geen illusies.

Overigens denk ik wel dat een trekhaak EN zwaar gebruik van bijv. een caravan de zaak verergert. ZO’n ding deelt behoorlijke klappen uit aan het chassis. De trekhaak is ook gewoon opgehangen aan wat verstevegingspunten in de kofferbakbodem en het metaal gaat behoorlijk “werken” als je met een caravan door het land rijdt. Dit “weken” zal ervoor zorgen dat de coating op den duur gaat barsten (als deze oude en niet meer flexibel wordt).

Maar goed, wat roest daar is geen drama: het ziet niet in het zicht en is prima te behandelen en conserveren.

Wat dat betreft verpauperen veel BXen toch wel roestloos. Dit in tegenstelling tot veel concurenten die wel flink roesten aan de buitenkant.

mischien als in BX in de begin jaren altijd binnen heeft gestaan dat het aardig wordt uitgesteld Confused:
net als bij ons vroeger altijd netjes in de garage Cool
de Xsara van me ouders staat overigens nu ook nog binnen Cool

grote voordeel van de BX is al dat de achterklep never nooit zal roesten Laughing

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 september 2006 03:51 PM
  [ # 134 ]

Re: zwak plekje

karel schreef:

Doet me eigenlijk meer denken aan de trekhaakschade zoals de progress van stoterstangen90 die had.

Ja dat kwam omdat er achter dat stalen ros een autoambulance was geknoopt, met een Chic erop. Die kwamen ze om 3 uur snachts nog bij mij langs brengen. En ze reden pittig door, dus die ambulance heeft die kofferbak toen flink lopen “verwokkelen”. Dat zag er inderdaat niet meer uit.

Test

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 oktober 2006 04:40 PM
  [ # 135 ]

Nou zojuist ff met mijn pa met de kachelkraan bezig geweest. Blijkt dat de kachelkraan niet stoek was maar alleen de knop van het mechanisme dol Confused
Het paneeltje zelf was ook niet al te best meer dus zometeen ff naar de sloop toe.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
9 van de 37
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook