Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Xsara_Coupe schreef:Nou eh, vanochtend was het hier in de tuin -2 Volgens mij is winterrubber dan wel iets soepeler
Xsara_Coupe
Eens.
Blijft het feit dat als je een oude(re) auto rijdt je meer afstand moet houden dan de ABSers. vooral in dit soort omstandigheden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mssl schreef:Leuk deze winterbanden discussie…..in een topic waarin iemand net meldt dat hij schade heeft gereden !
Inderdaad :Offtopic
Gelukkig staan er honderden BX in het land waar de onderdelen op zitten die prutzy nodig heeft. De schade lijkt wel mee te vallen. Koop er voor 100 euro een donor bij en lap em op, die GTI!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Winterbanden? Sneeuwde het dan? Was het onder nul?
Onder de 7 graden is de wrijvingscoefficient van het rubber van een winterband al groter. Dus dan zul je bij wel of niet geblokkeerde remmen een kortere remweg hebben. Ik kan met mijn eigen winterbanden ook goed voelen dat ze meer grip hebben op droog koud wegdek dan zomerbanden onder dezelfde temperatuur. Of dat nu een bindend argument moet zijn om maar “en masse” aan de winterbanden te gaan?
Ik denk dat het toch ook meer een kwestie is van beter anticiperen, afstand houden en niet in paniek de rem instampen maar doseren. Dit is wel makkelijk gezegd allemaal achteraf natuurlijk: achteraf is het altijd makkelijk praten.
T’is kloten voor je in elk geval. En een dure les. Je kan ook zeggen: al doende leert men.
De schade ziet er gelukkig niet al te desastreus uit. Ik schat in dat de langsbinten in de motorruimte niet al teveel (of niet) ingedrukt zullen zijn en dat het voornamelijk de voorste bumperbalk, het koplampfront e.d. zal zijn dat uit zijn verband ligt. Dat is wel te fixen voor een DHZer met een lasapparaat. Desnoods slijp je een compleet front van een sloper af en las het in plaats van het nu vernielde front.
Let er wel op dat je ALLE naden in de binnenschermen e.d. goed tegen roest beschermt want reken maar dat het gaat rotten als je daar niks tegen doet. Als je normale radiateur beschadigd is, dan is de condensor van de airco zeker beschadigd want die zit er namelijk voor. Dan zullen de koelwaterfans ook wel een dreun hebben gehad want die zitten er nog voor.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
aan het oplappen zal gewerkt worden denk ik
komt allemaal weer goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:aan het oplappen zal gewerkt worden denk ik
komt allemaal weer goed
Daan, jij had toch nog een hoop plaatwerk? De een zijn dood is de ander zijn brood.
bogaard77 schreef:Gelukkig staan er honderden BX in het land waar de onderdelen op zitten die prutzy nodig heeft. De schade lijkt wel mee te vallen. Koop er voor 100 euro een donor bij en lap em op, die GTI!
My thoughts exactly
Zojuist de voorbumper er af gehaald. En even de auto goed bekeken. De airco condensor is zo te zien nog goed. De radiateur is alleen zo lek als een mandje. Verder staat de voortrein natuurlijk wat naar binnen en zijn de dubbele fans ook naar de klote. Verlichting is ook weinig van over. Het is iig goed te repareren!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Suc6 met de reparaties! Balen dat je tegen die MB bent aan gereden. Met dit weer moet je ook zo goed opletten en proberen een paar auto’s verder te kijken. Overigens is het mij ook ooit eens overkomen wat jij nu net aan de hand hebt gehad. ops:
Vanochtend was het in mijn eigen dorp ook enigszins glad op de weg, het had ook wat gehageld bijvoorbeeld. Later hoorde ik dat er twee auto’s bij mij in de buurt tegen elkaar geknald waren in een bocht. Pure dommigheid van die bestuurders, je weet dat het glad kan zijn met deze temperaturen en na al die vochtigheid van de afgelopen week. Nu maar hopen dat ze niet bij mijn verzekeraar verzekerd zijn.
Gelukkig ben jezelf heel en ga je de BX opknappen. Ik hoop dat je alle onderdelen vindt die nodig zijn, en dat er niet teveel schade is aan de radiotor en airco.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tssss…..dagje niet op het forum, lees je dit
Sterkte ermee Leendert.
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hee LJ echt kut man :O ik zat vandaag ook bijna op een auto bij ons in de buurt.. sneeuw is zo ingereden dat remmen met een bx niet egt zin heeft
hoop dat je je gti snel weer op de weg hebt !
Ik hoorde het vanochtend, nou is mijn zwarte droom bxje kapot.. Maar gelukkig niet total-loss, foto’s zien er volgens mij erger uit dan het is..Succes ermee, mocht je nog hulp nodig hebben
Ijs schreef:Ik heb nog setje morettes he..
Ik ga eerst eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een Mig lasapparaat te huren. Ik kan zelf namelijk prima lassen (Zeevaartschool he ) Dus in principe kan ik het allemaal zelf, al dan niet met behulp van mijn vader. Dus we gaan het allemaal nog wel zien.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ops: Ik had hem er net uit geedit..
PrutsyLJ schreef:Nou, vanmorgen op weg naar school mijn BX in de poeier gereden Vanmorgen op de A28 richting Zwolle was er file, en het begon net weer te rijden. Dus PrutsyLJ rijd weer met het verkeer mee tot een gang van ongeveer 110 km/u. Vervolgens ging het verkeer van 110 naar 30 km/u en de mercedes voor me had ABS, PrutsyLJ zijn BX…. niet.
Dan ben ik je nog voorbijgereden. Ter hoogte van de afslag Wezep. Jullie stonden met zijn drieen links in de berm. Ik dacht nog: Zonde van zo´n BX, zal toch niet van een forumlid zijn? In het midden een zilverkleurige Mercedes en vooraan nog een donker Japannertje? Wat deed die er ook nog bij? Door de Mercedes aangetikt?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
K*T!
Sterkte en succes!
En bedenk dat ik nog een airco-radiator heb liggen (inclusief dubbele fan).
Eigenlijk voor eigen voorraadbeheer, maar aarzel niet als je de airco ook weer in ere wil herstellen!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
ID66 schreef:Dan ben ik je nog voorbijgereden. Ter hoogte van de afslag Wezep. Jullie stonden met zijn drieen links in de berm. Ik dacht nog: Zonde van zo´n BX, zal toch niet van een forumlid zijn? In het midden een zilverkleurige Mercedes en vooraan nog een donker Japannertje? Wat deed die er ook nog bij? Door de Mercedes aangetikt?
PeTeR
Jep dat was ik dus De mercedes had idd de Corsa ervoor nog aangetikt. Maar dat was alleen wat optische schade.
oudelut schreef:Shocked K*T!
Sterkte en succes!
En bedenk dat ik nog een airco-radiator heb liggen (inclusief dubbele fan).
Toppiejoppie Oudelut!! mocht het nodig zijn dan weet ik je te vinden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005