Zwaar klote man!! Heb t ook wel een keertje bijna meegemaakt op t droge met mooi weer, moest hard remmen. Gelijk blokkeren natuurlijk en schoof zo door, gelukkig ging t voor me weer een beetje rijden. Die was echt close…
@PrutsyLJ: klote man!
Sterkte en succes met de herstelwerkzaamheden.
mssl schreef:Jammer LJ! ! Vind het echt rot voor je.
Op MP staat een leuke bx gti (zwart) misschien te gebruiken als onderdelen?
Indien je die GTI uit 1990 bedoelt, die is al verkocht aan een forumlid.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ja wel zuur voor je ja ... en je premie zal nu ook wel omhoog gaan ofniet?
Citroën D Special 1970
jeetje, wat vervelend zo’n schuiver. ik hoop dat er niet allerlei zaken komen opduiken die niet op het eerste gezicht te zien zijn. sterkte en veel sukses!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Zo, ik ben vandaag de BX is eens ff voor zover mogelijk gaan strippen. Zo kon ik de geleden schade nog eens wat beter bekijken. Allereerst de zijschermen er maar eens afgehaald. En daaronder zat nogal wat roest verscholen. Ik had al wel verwacht dat het daar niet meer zo kakelvers zou zijn dus een echte verrassing was het niet.
Verder met behulp van een touw, en mijn vader’s xantia de voorbalk weer wat naar buiten getrokken zodat de fans en de radiatoren niet meer zo klem zouden zitten. De condensor van de airco lekt niet, maar een groot oppervlak van de koelvinnen is naar binnen gedrukt door de 2 fans. De 2 fans waren allebij echt helemaal verrot.
Daarna ook nog maar wat water in de radiateur gegooit. Nog geen 2 seconden later sijpelde het er linksonder weer uit. Dus de radiateur is zo lek als een mandje. Nah gut, hier nog wat foto’s:
Linker binnenscherm:
Link
Link
Link
Rechter buitenscherm
Link
Link
Drama effect:
Link
Voor de rest vanmiddag naar Lars (Goofblikscha) geweest om een compleet front op te halen. Maandag gaat er serieus geklust worden aan de BX. Het kost veel tijd en de reden is triest, maar straks heb ik wel weer een compleet roestvrij front
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik was ff weg en lees het dus nu pas.
vervelend man
maar goed je ben iig weer de goeie kant op aan het gaan
p.s. misschien heb je de links verkeerd gepaatst, aangezien je nu alleen de kleine varianten ziet
succes met het opknappen!
arjan_verkade schreef:ik was ff weg en lees het dus nu pas.
vervelend man
maar goed je ben iig weer de goeie kant op aan het gaanp.s. misschien heb je de links verkeerd gepaatst, aangezien je nu alleen de kleine varianten ziet
succes met het opknappen!
Ja, had het al gezien. Is inmiddels gefikst als het goed is
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Erg vervelend voor je, maar ik merk dat je de uitdaging er wel van inziet om het allemaal heel goed te repareren. Succes ermee!
succes met repareren, ziet er niet al te ernstig uit gelukkig, alleen plaatwerk zo te zien.
sterkte!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gecondoleerd PrutsyLJ! maar valt best nog te herstellen!! uw condensor zou ik toch ook maar eens afpersen,want die kunnen miniem weinig lekken zodat het freon pas na 3 of 4 maand ontsnapt is!
Verder is je Bix,je er ook niet blij mee valt ‘t best te zien op de foto schade3,waar ze heel droevig kijkt naar ons
bartus schreef:Sucses ermee! Mischien zie ik hem nog wel een keer schitteren in elburg!
Of in Wezep Ik zit in Zwolle op school en ga nog wel eens binnendoor vanwege file’s ‘s ochtends op het punt waar de A50 en A28 samen komen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zonde man!
Dat is weer een hoop werk en je was geloof zo’n beetje net klaar. Van de andere kant zat er wel een hoop roest achter en daar had je op termijn toch wat aan moeten doen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
komt allemaal gelukkig weer goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mocht het nodig zijn, dan heb ik nog wel een condensor voor een BX liggen die voor een klein prijsje van eigenaar kan verwisselen.