Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Siberië ga ik voorlopig niet naar toe, maar met té koude inlaatlucht bedoel je bijvoorbeeld -50 grC?
Concreet: Moet ik me met een open luchtfilter dan zorgen maken over een koude winter (zeg: -20 grC)?
nou dat kun je vergeten. ook zou ik maar een aanzuigslang maken vanonder of van voor de auto anders krijgt hij veeel te weinig lucht en trekt van geen kant. Met lage temp trekt de auto ook niet met een open filter gewoon in oktober terug naar org.
vinnie schreef:nou dat kun je vergeten. ook zou ik maar een aanzuigslang maken vanonder of van voor de auto anders krijgt hij veeel te weinig lucht en trekt van geen kant. Met lage temp trekt de auto ook niet met een open filter gewoon in oktober terug naar org.
Uit ervaring kan ik melden dat je dat in de praktijk nauwelijks merkt in een GT injectie of een GTI multipoint. Hoewel een koudeluchtbuis natuurlijk wel beter is.
Mooie GT heeft topicstarter trouwens. Kloon van mijn 1e auto ops:
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
En een GTcarb (om het lijstje van Rob af te maken) trekt ook prima met een luchtfilter op die plek
En tegenwoordig zelfs met een filter van RobGT
Slangetje weglaten kan, sommige knippen ook wel een paar cm van dat slangetje af en draaien daar een boutje in.
Hier nog een foto van hoe dat vandaag geinstalleerd is:
link foto
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
En vandaag mijn witte plaisir ook van een open luchtfiltertje voorzien
clickieclickie voor een foto
Gisteren meerdere AX’en gezien op deze manier, en levert toch wel een hoop ruimte op onder de kap.
En een leuk geluidje
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
pcrodent schreef:Awh, dus Joost had gelijk en Els had er al een?
Yep, is ze ‘s avonds nog komen demonstreren
Mochten er meer mensen zich afvragen waar al die open luchtfilters vandaan komen: afgelopen zondag was er een franse auto tuningdag in Oss waar oa de AXclub aanwezig was.
Staan hier een paar foto’s:
link
Groet, Rogier
Mja, ik heb dan geen openlucht filter maar een vervangings filter… ben er ook erg blij mee…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
En vandaag mijn witte plaisir ook van een open luchtfiltertje voorzien
Heb je een merk en type/modelnummer van zo’n luchtfiltertje, dan haal ik er ook een.
(Wat kost dat trouwens?)
Of weet iemand de diameter?
(Dan hoef ik eerst niet alles uit elkaar te halen, (om het op te meten) en dan het weer in elkaar te zetten (om naar de automaterialenzaak te rijden) en vervolgens het weer uit elkaar te halen (om het filter te monteren).)
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Die van mij is van Autostyle huismerk.
DK A160 staat op de doos.
Diameter is 76 mm.
Was twee tientjes, maar ik begreep dat echte merken (Green, K&N, Pipercross) meer kosten.
Autozaken hebben ook wel vaak buizen liggen zodat je desgewenst het luchtfilter tot voor de accu en achter de koplamp kan leiden voor meer koude lucht.
Maar ik heb ook wel weer AX’jes gezien waarbij ze dat met buizen van de gamma ed hadden gedaan.
Groet, Rogier
Ik heb ook zo’n universeel open lucht filter, maar de juiste aansluiting zat er niet bij. Een stukje regenpijp bood de uitkomst
Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91
Mja, dus op een AX GTI mag ie best wat langer zijn.
Maar zo recht achter het injectie huis is idd niets…
Vandaar ook maar dat ik voor een vervangingsfilter gekozen heb…
Je hoort hem op de snelweg iets brommen. en hij pakt onderin iets beter…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Een vervangingsfilter is net zo luchtdoorlatend als een open type…maar wel op originele wijze “afgeschermd” van de hitte…dit zorgt dus werkelijk voor een, overigens niet merkbare, vermogenswinst. Wat je er wel aan merkt op de lange termijn is dat een vervaningsfilter beter is voor je motor, de auto zuiniger is…en op sommige auto’s ook een klein beetje winst in vermogen.
Dat lijkt me wel een goede optie. Via Google vond ik deze website: . ‘t Ziet er wel goed uit, misschien dat ik zo’n filtertje koop.
Bedankt allemaal.
Dat is ook diegene die ik heb…
is wel prijziger dan een goedkoop openfiltertje, daarintegen krijg je bij green wel ik geloof 2 miljoen KM garantie op motorschade door het luchtfilter…
Ik heb die van mij 2e hands gekocht voor 20 Euro…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI