Ik heb dat artikel van kmvtr al gelezen maar toch wil ik even zekerheid hebben gaat tenslotte om essentieel onderdeel van je auto!!!
Ik heb remvloeistof nodig en nu zag ik deze;
http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&prods=1&mid=70
FERODO RACING DOT 5.1
Ferodo DOT 5.1 staat garant voor zekere en gelijkmatige remeigenschappen bij extreme temperaturen, zoals in de autosport. Deze vloeistof is ook bijzonder geschikt voor auto’s met A.B.S.. Ferodo DOT 5.1 heeft een hoog kookpunt van boven de 260°C en is geschikt voor alle remsystemen. (uitgezonderd systemen die mineraalvloeistof vereisen)
Zou ik dit zonder enige probleem in me ax gt kunnen doen, moet er wel bijzeggen dat ik remslangen en hoofdremcilinder ga vervangen dus systeem is zo goed als leeg.
Mvgr,
Ronald
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
ga je ermee racen? anders vind ik het overkill, ik heb nog nooit geweten dat je dot 4 aan het koken krijgt op de gewone weg (zelfs niet in de bergen)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:ga je ermee racen? anders vind ik het overkill, ik heb nog nooit geweten dat je dot 4 aan het koken krijgt op de gewone weg (zelfs niet in de bergen)
Ik wel…
maargoed, ik ken ook mensen die tijdens een ritje naar de supermarkt hun blokken al aan het “faden"krijgt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:paso schreef:ga je ermee racen? anders vind ik het overkill, ik heb nog nooit geweten dat je dot 4 aan het koken krijgt op de gewone weg (zelfs niet in de bergen)
Ik wel…
maargoed, ik ken ook mensen die tijdens een ritje naar de supermarkt hun blokken al aan het “faden"krijgt…
tussen de blokken en de remvloeistof zit nog een groot verschil
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:ga je ermee racen? anders vind ik het overkill, ik heb nog nooit geweten dat je dot 4 aan het koken krijgt op de gewone weg (zelfs niet in de bergen)
racen? tja wat is racen Ik dacht als ik het vervang dan maar meteen goed en het is en blijft een belangrijk dat je auto ook wel is stopt op tijden dat het nodig is.
Maar ontopic dit kan in me axje en is dat spoelen nodig? Bedoel alle remslangen rondom worden vervangen en de hoofdremcilinder ook dus lijkt mij dat ie dan wel leeg zal lopen voor het grootste deel.
En ik zat te denken aan dot 5,1 omdat dit beter zou smeren dus alles soepeler zou gaan (had ik ook maar ergens gelezen).
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:Bedoel alle remslangen rondom worden vervangen en de hoofdremcilinder ook dus lijkt mij dat ie dan wel leeg zal lopen voor het grootste deel.
Anders doorblazen met lucht, en remmen reiniger om de meuk die hier en daar nog zit eruit te krijgen.
PS: Volgens mij ben jij een Rally-Kanon aan het bouwen
Type 1 he gaat sowieso al hard
Ik ga het denk eerdaags maar eens bestellen met nog paar spulletjes voor de remmen.
Bedankt voor alle info!
Greets,
Ronald
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Of aan het voorbereiden om Ben straks bij te kunnen houden met zijn toekomste 106 XSI
ZX1.4i schreef:Of aan het voorbereiden om Ben straks bij te kunnen houden met zijn toekomste 106 XSI
Misschien wat bredere banden net sprintje tegen Ben bij het stoplicht en ik was iets te enthousiast denk ik, dus die voorwielen spinnen. Daarna in zijn 2 toen ging ie wel.
Maar ja doel van de avond is gelukt ik mag nu genieten van een paar heerlijke gti stoelen + bank etc
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Kan je vertellen dat valt niet mee met de hoeveelheid regen die gisteravond even gevallen was en dat in combinatie met mijn geinige zeer korte versnellingsbak.
Maar goed dit is offtopic, heb de remvloeistof en nog paar dingentjes besteld ben benieuwd.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Jammer dat het in de Carrefour niet was opgevallen, zou vast en zeker goedkoop zijn geweest daar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Remvloeistof
Géén 5.1 er in doen, gewoon 4.0 zoals in je instructieboekje staat voorgeschreven. En om de 2 jaar vervangen bij een AX om problemen aan remonderdelen te voorkomen.
ik ga er in elk geval ook vanuit dat je best om de 2 jaar andere olie doet
lijkt me niet zo goed om er drie jaar van te maken omdatde olie het aankan
ik bedoel lijkt me niet zo goed om drie jaar niet naar je remmen te kijken
binnenkort eens een speedbleeder kopen, doe ik de remmen nog vaker (lees om het jaar)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: Remvloeistof
Jeroen.k schreef:Handjes schreef:Géén 5.1 er in doen, gewoon 4.0 zoals in je instructieboekje staat voorgeschreven. En om de 2 jaar vervangen bij een AX om problemen aan remonderdelen te voorkomen.
Welke problemen wil je krijgen met 5.1 dan?
De site zegt duidelijk waar het wel in kan en waar niet in:
Ferodo DOT 5.1 staat garant voor zekere en gelijkmatige remeigenschappen bij extreme temperaturen, zoals in de autosport. Deze vloeistof is ook bijzonder geschikt voor auto’s met A.B.S.. Ferodo DOT 5.1 heeft een hoog kookpunt van boven de 260°C en is geschikt voor alle remsystemen. (uitgezonderd systemen die mineraalvloeistof vereisen)
Dus niet in een Xantia, BX of andere apparaat waar het remsysteem op LHM werkt.
Verder kun je het dus overal in gooien waar DOT Remvloeistof in gaat, en als er wat kapot dan stel je de fabrikant toch lekker aansprakelijk en eis je een nieuwe AX. Oh??? AXen worden niet meer gemaakt, een 206 GTI ook goed
Jeroen.k schreef:Dot 5.1 trekt minder water aan dan Dot 4 om het ff kort door de bocht te zeggen….hierdoor blijven remeigenschappen langer gewaarborgt…verder doet het hetzelfde als DOT 4….maar voor de prijs hoef je het zeker niet te laten…
Als je toch goed wil remmen en dingen gaat vervangen, neem dan wel teflon staalomvlochten remslangen…dat verschil merk je pas echt met remmen…die slangen hoef je 1. nooit meer te vervangen en 2. zetten absoluut niet uit, wat standaard remslangen wel doen…dus meer en betere remdruk, ok..kost wel ff een 100 euro…maar dan heb je ook wat
Verder zijn de blokken heel belangrijk….ik persoonlijk zou voor Ferrodo DS 3000 gaan…en indien je achter ook schijven monteert…daar de Ferrode DS2500…zijn ook wat duurder als standaard…of EBC (die zwaar rukken…) maar merk je ook echt, wel wekelijks je velgen schoonmaken dan hehe
Edit: Overigens kan Raymon van Dutch Power Trading je ook prima helpen met dit soort vragen, goeie kerel en goed bedrijf!
Ik heb ook heel stiekem die remslangen besteld ops: 82 euries van goodridge vandaar dat ik ook meteen remvloeistof nodig had en er komt een hoofdremcilinder van een gti op.
Blokken zijn van lucas geloof ik en er zitten brembo (gegroefde) schijven op, heb daar zelf niks aan gedaan heb um zo gekocht. Blokken en schijven zijn nog prima maar bedankt voor de tip.
Ps zijn toch niet van die blokken die pas goed gaan werken als ze goed heet zijn.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
speedbleeder is inderdaad handig spulletje, is om het ruw te zeggen, buisje met kogeltje en veertje
je sluit het op de ontluchtingsippel aan, zet vervolgens de ontluchtingsnippel open en dan ga je pompen met het pedaal
je kan dus in je eentje aan de slag
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017