Rob GT schreef:Hmm, daar heeft ie verder niet naar gekeken. Hij zei nog wel dat het bij de oudere modellen wel vaker fout ging.
Zoiets hoorde ik gisteren van de Peugeot dealer ook toen ik belde voor een onderdeel voor de 405 van die kerel waar we het avondeten hadden gehaald. Het systeem schijnt niet helemaal up to date te zijn voor de oudere modellen
Oke heb nu ongeveer 1300 kilometer gereden en heb donderdag nog even het oliepijl bekeken. Zag er prima uit net als het koelvloeistof niveau.
Alleen begon vandaag mijn auto ineens te haperen. Zwaar irritant, en hij loopt niet zo mooi meer. Overigens voel ik er bijna niets van alleen op de snelweg als ik accelereer voel je hem schokken en 80 in zijn 5 is niet te doen. (net als stapvoets rijden trouwens)
Zou hem dit kunnen zitten in de gare benzineslang? Vond hem sinds de sleuteldag ook meer naar benzine ruiken…
Oh, trouwens Ronald… heb je al wat foto’s?
Rob GT schreef:Zou hem dit kunnen zitten in de gare benzineslang? Vond hem sinds de sleuteldag ook meer naar benzine ruiken…
Zou heel goed kunnen, controleer alle andere (vacuum) slangen ook eens voor de zekerheid.
Zijn er ook nog standaardmaten voor die dingen??
T’is trouwens wel heel anders dan de vorige keer, t’is nu echt een hapering ipv inhouden. Hopen maar weer dat het maar weer een slangetje van een euri is.
Rob GT schreef:Zijn er ook nog standaardmaten voor die dingen??
Die bezine-slangen worden inderdaad in standaard maten verkocht.
Vraag eerst eens bij de dealer wat ze moeten kosten, dan heb je zeker de goede maat.
Je zij dat je al 1300km had gereden??
Aangezien we de kleppen eruit hebben gehaald en ingeslepen, is het nodig om na c.a. 1500km de kleppen opnieuw te stellen. Kan zijn dat dit het probleem is, stel de kleppen eens bij een absoluut koude motor, dus een hele nacht stilgestaan.
Vandaag eigenlijk nergens meer last van
Zag nog wel dat de radiateur niet goed vastzat!
Ga zo wel ff benzineslangen vervangen, kan toch geen kwaad… en voor het stellen van de kleppen maak ik dan maar een afspraak met de garage. Weet ik zeker dat het goed is. Kunnen ze meteen de olie en koelvloeitof meenemen.
Rob GT schreef:en voor het stellen van de kleppen maak ik dan maar een afspraak met de garage. Weet ik zeker dat het goed is. Kunnen ze meteen de olie en koelvloeitof meenemen.
Kan ik ook wel voor je doen, als jij de koffie en de koekjes regelt
Koop dit keer dan wel echte olie, Castrol-Magnatex (GTX) of Shell-Helix en koelvloeistof dat niet zo dun en doorzichtig als water is.
ah, naast koppensneller ook kleppensteller?
Mooi, ik heb nog een nieuw kleppendekselpakkingje liggen, maar wil dan ook gelijk de klepjes even controleren…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:ah, naast koppensneller ook kleppensteller?
Mooi, ik heb nog een nieuw kleppendekselpakkingje liggen, maar wil dan ook gelijk de klepjes even controleren…
Geen punt, kleppen stellen is zo gepiept
Wel als je voelermaatjes hebt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wel als je voelermaatjes hebt
Heb ik ook
En de rest van het benodigde gereedschap
Zo Rob, goed bezig. Je AX heeft even een kleine hartoperatie ondergaan. Je houdt ‘m zo wel in goeie conditie hoor. Een van de netste originele GTi’s die ik ken.
Dat haperen is zeker een virus. Gisteren is het overgeslagen op de mijne, precies toen ik langs Lelystad kwam.
KMvrtr schreef:Zo Rob, goed bezig. Je AX heeft even een kleine hartoperatie ondergaan. (
Zo klein was die operatie niet, we hebben met 4 man hard aan gewerkt.
Ronald en Ben hebben de kop gedaan, deze is helemaal uitelkaar geweest, nieuwe seals en kleppen opnieuw ingeslepen
Er worden AXjes voor minder naar de sloop gebracht hoor, HULDE!!! [smilie=111.gif]
ZX1.4i schreef:KMvrtr schreef:Zo Rob, goed bezig. Je AX heeft even een kleine hartoperatie ondergaan. (
Zo klein was die operatie niet, we hebben met 4 man hard aan gewerkt.
Ronald en Ben hebben de kop gedaan, deze is helemaal uitelkaar geweest, nieuwe seals en kleppen opnieuw ingeslepen
Dat weet ik! Die dikke smiley staat er niet voor niets achter.
Goeie actie hoor!