voge schreef:Er worden AXjes voor minder naar de sloop gebracht hoor, HULDE!!! [smilie=111.gif]
Wat dacht je van de AX van ene Guus, ook een vriend van ons.
De aanschafprijs van zijn AX was €35, de auto zag er niet uit, een fontein uit de radiator als je hem probeerde te starten, leek een hopeloos geval.
Voor c.a. €300 aan onderdelen en een paar dagen werk hebben een perfect rijdende AX opgeleverd.
Zitten inmiddels electrische ramen in, opgepoetst, etc etc, is een mooi bakkie geworden
ZX1.4i schreef:Rob GT schreef:en voor het stellen van de kleppen maak ik dan maar een afspraak met de garage. Weet ik zeker dat het goed is. Kunnen ze meteen de olie en koelvloeitof meenemen.
Kan ik ook wel voor je doen, als jij de koffie en de koekjes regelt
Koop dit keer dan wel echte olie, Castrol-Magnatex (GTX) of Shell-Helix en koelvloeistof dat niet zo dun en doorzichtig als water is.
Pff… voor jou staat er een complete slagroomtaart klaar (wel zelf opeten, ben niet zo’n taarteter)
Wat spreken we af?
ZX1.4i schreef:voge schreef:Er worden AXjes voor minder naar de sloop gebracht hoor, HULDE!!! [smilie=111.gif]
Wat dacht je van de AX van ene Guus, ook een vriend van ons.
De aanschafprijs van zijn AX was €35, de auto zag er niet uit, een fontein uit de radiator als je hem probeerde te starten, leek een hopeloos geval.Voor c.a. €300 aan onderdelen en een paar dagen werk hebben een perfect rijdende AX opgeleverd.
Zitten inmiddels electrische ramen in, opgepoetst, etc etc, is een mooi bakkie geworden
Nu nog even kleppen stellen en APK…
KMvrtr schreef:Zo Rob, goed bezig. Je AX heeft even een kleine hartoperatie ondergaan. Je houdt ‘m zo wel in goeie conditie hoor. Een van de netste originele GTi’s die ik ken.
Dat haperen is zeker een virus. Gisteren is het overgeslagen op de mijne, precies toen ik langs Lelystad kwam.
Eigenlijk gaat alle eer naar Sohail, Ben en vrienden…
Ik heb trouwens helemaal niet gemerkt dat je belde, jammer ops:
Het haperen was eigenlijk alleen maar zondag, maar ik ben er niet zo happig op, geeft wel aan dat er iets niet zit zoals het hoort. (al blijft het Frans spul, kan zo maar incidenteel zijn)
Rob GT schreef:Het haperen was eigenlijk alleen maar zondag
Op zondag moet je ook niet gaan autorijden, is een rustdag
Wat kleppenstellen enzo betreft, binnenkort eens afspreken ergens in een weekend.
ZX1.4i schreef:Rob GT schreef:Het haperen was eigenlijk alleen maar zondag
Op zondag moet je ook niet gaan autorijden, is een rustdag
Ding moet niet zeuren, wordt zelden meer dan 1 uur per dag gebruikt (2x een half uur de laatste tijd)
ZX1.4i schreef:Wat kleppenstellen enzo betreft, binnenkort eens afspreken ergens in een weekend.
Prima, mijn agenda is zo goed als leeg
Rob GT schreef:Prima, mijn agenda is zo goed als leeg
Die van mij helaas niet , vanaf morgen 24-uurs dienst.
En mijn eigen auto schreeuwt ook om aandacht, nee sterker nog ze stuitert uit protest.
Zaterdag ga ik eens proberen om dat gedrag eens te temmen
Je hoort nog welk weekend het gaat worden
Vandaag reed hij weer Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Beneden de 3000 toeren rijdt het als een 45 kilometerautootje en zo klonk hij dan ook. , boven de 3000 versnelt de auto schokkerig en boven de 4000 is er niks aan de hand.
Het manifesteerde zich pas toen ik vanuit Lelystad in de Bilt aankwam. (+/- 50 km snelweg) Na 2 uur stilstaan was het weg en dat bleef ook zo totdat ik in Almere aankwam mijn auto stilzette en na +/- 10 minuten weer weg wilde rijden.
Thuis even onder de kap gekeken, wat stekkertjes betast en ineens begon hij weer normaal te lopen en reed hij ook weer prima…
mooi, alles bij Peugeot gehaald?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:mooi, alles bij Peugeot gehaald?
Nee, alleen de distributieriem en spanrol omdat Citroen Dijkstra de verkeerde mee had gegeven.
Allemaal originele Citroenonderdelen
Wat ik me nu afvraag, loopt ie nu ook beter?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wat ik me nu afvraag, loopt ie nu ook beter?
Veel beter, inmiddels iets minder heb ik begrepen van Rob.
De kleppen moeten binnen een paar 100 kilometer opnieuw gesteld worden als gevolg van het opnieuw inslijpen.
Mja, gok dat het bij mij nog niet echt nodig is, sowieso zonde, daar dat mijn riem en pakking nog OK zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Mja, gok dat het bij mij nog niet echt nodig is, sowieso zonde, daar dat mijn riem en pakking nog OK zijn…
Klepspeling controleren en zonodig afstellen kan nooit kwaad.
Nee klopt, moet alleen nog even op zoek naar voelermaatjes
Kleppendekslepakking moet toch nog gewisseld worden.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI