ik heb in men c15 vanachter tussen de 2raampjes een lekje. Als het hard regent e redelijk lang komt er vanboven waarzo die rubbers zitten water langs juist ter hoogte van de achterbank , zou ik dat aar gewoon afkitten met syliconen? Hebben er nog op de plek of ergens anders lastvan water binnen komen ? zal morgen voor de duidelijkheid foto’s trekken
groeten leoneke
bedoel je aan de schuifraampjes?
gewoon even eruit ploppen, gootjes onderaan uitspuiten met de tuinslang (gaan ze ook vlotter open en dicht)
rubbers goed proper maken in een emmer water
alles laten drogen en ondertussen het koetswerk dat onder de rubbers zit proper maken,; desnoods bijwerken met verf waar er roest zit (roest eerst wegschuren)
geen siliconen gebruiken, als er ergens water onder kan dan krijg je vreselijke roestplekken omdat het water daar blijft zitten
beetje water kan er langs de schuiframen wel binnen komen maar als de gootjes proper zijn kan het weg langs de overloopgaatjes
terug monteren is gewoon raam in rubber, rubber onderaan in het plaatwerk en dan prul je de rubber verder zo om het plaatwerk
werkje van een uur voor de 2
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
het lekt boven die shuifraampjes ik zal morgen wel een foto trekken. Kan dat moeijlijk uitleggen morgen duidelijkheid met foto
groeten
hier dan enkele foto’s ; het regent nu goed binnen de vloer mat is redelijk nat &s=f10 dit is vanonder naast de brandstoftankdeze lek heeft die ook aan twee kanten (vergroting) &s=f10.
Nu komt de lek ook aan 2kanten boven de raampjes &s=f10. hier drupt het redelijk hard naar binnen als het lang regent :http://putfile.com/pic.php?pic=main/8/21309202065.jpg&s=f10 . telkens dus de fotova afstand en zoom tot op de plek zelf . Nu nog1 klein waterlastje is in het koffer kort bij de lichten &s=f10. Zo ik hoop dat iemand snel een oplossing heeft want deze week doet het niks anders als regene en dat doet men autoke niet goed groeten
&s=f10 . &s=f10
&s=f10
&s=f10
ja die houte plank is voor audioboxen in te zetten dat hout komt juist onder dat spleetje en zo drupt het op het hout . En welke rubberen dop , de vorige eigenaar zei tegen mij dat die dacht dat dat voor een grote antenne was hij heeft daar aan e buitenkant en binnenkant duck tape (sterke plakband ) opgeplakt . Wat moet ik daar dan aan doen aan die stop heb je geen foto hoe die stop eruit ziet ? Volgens mij lekt het daar niet langs hoor
ja maar ik heb totaal geen rubberen dop bij mij is gewoon aan de buitenkant een goei vel duck tape en aan de binnenkant. Maar als het langs daar binnenkwam gaat de regen toch gewoon recht naar onder in het midden langs dat gat en niet langs die “geleidingen” foto van gat met duck tape : &s=f10 . Maar als ik rijd komt er ook geen water binnen denk ik . En hoe zit het met die dakdragers , want ik kan echt niet zien langs waar het water naar binnen komt . Kan ik die dakdragers poetsen? Nog foto van waar het lekt toen het regende &s=f10 . &s=f10 . &s=f10 . Het drupt redelijk hard tegenwoordig met dit weer langs die geleidingen in het midden van de bagageruimte binnen ik weet niet wat doen
nog eens gefilmd met men gsm terwijl het regende .http://media.putfile.com/video-0001-23
http://media.putfile.com/video-0001-23 . De goede link
o dat is de aansluiting tussen laag en hoog dak, is inderdaad op te smeren
gebruik neutrale overschilderbare silicone, niet teveel, plak desnoods eerst afplakband om een mooi recht lijntje te krijgen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
iets meer uitleg als het gaat ben niet echt in de autowereld . moet ik dat aan de binnekant smeren of buitenkant ? en op welke plaats juist ? is het een bekend probleem bij zo een ouderdom van wagen ? groete
Ja maar kan ik dat zien dat dat die lek is . en hoe moet ik dat behandelen ? Sylicone aan de buitenkant smeren gewoon aan die overlooplijn? groeten
zelf ben ik nogal voorstander van TEC7 en Soudal siliconekit, beide te verkrijgen in een beperkt aantal kleuren (ik zou voor een legergroene zwart nemen ), en ze zijn beide overschilderbaar
let erop bij siliconekit dat het geen “azijnzure” is, je wagen gaat er van roesten (TEC7 is dit nooit)
inderdaad langs buiten doen, je wil namelijk de oorzaak aanpakken, de gevolgen bestijden levert je een strijd op welke lang duurt
altijd en in alles eerst de oorzaak aanpakken, heb je bvb een verstoptebenzinefilter omdat er vuil in de tank zit dan ga je eerst de tank moeten reinigen en dan pas de filter
komt er water van buitenaf dan pak je dat van buitenaf aan
reinig de oude kit goed, herstel eerst eventuele roestplekjes (blank schuren en met lakstift bijwerken)
plak afplaktape evenwijdig naast de kitnaad (mm of 2-3 daar vandaan), spuit de nieuwe kit erover en met je vinger (droog) erover gaan om mooi glad te wrijven (vinger proper maken met wat dreft en nagelborteltje)
let op ook al staat er op de tube dat je het kan gebruiken op een natte ondergrond, bij metaal doe je dat niet!!!
het kan geen kwaad dat het begint te regenen 10 minuten nadat je de kit hebt geplaatst, dus niet bang zijn
als je één van de volgende dagen richting Antwerpen zou rijden wil ik het wel even voor je doen, heb genoeg tube’s staan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik zou wel eens met men leger c15 willen afkomen hoor , maar deze week sta ik met de late dus zal niet gaan . Jullie bedoelen toch dat ik deze lijn eens moet insmeren met dat product . &s=f10 . Deze staat zo droog als iets , ik moet dan heel de laadkabine die naad afspuiten , proper maken roest beetje opschuren , en dan dat product erin smeren ? echt groot is die lijn niet . Hier nog een foto van hoe droog die staat . &s=f10 . &s=f10 . Groete
Kit van innotec, adheseal heet het geloof ik is perfect, blijft iets elastisch en gebruitk men ook bij vijvers bijv. onder water om doorvoeren lekdicht af te kitten.
groet,
Hans
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
nee die lijn is het niet, je hebt het lage dak waar je als bestuurder onder zit en je hebt het hogere dak van de bak (passagiers gedeelte), de aansluiting tussen die twee bedoelen we
ik zal morgen foto’s maken van wat ik bedoel
op deze foto waar de sneeuw zo mooi in het hoekje ligt
je mag altijd tot hier komen, woon in Oelegem, dat is nog 15 km voor Antwerpen
volgend weekend of zo
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017