Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?
fluidphreak schreef:Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?
Neen, gewoon 98. Geen probleem. Heb mijn kleppen onlangs gecontroleerd na dik 10000 km en ik heb ze niet moeten bijregelen.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
fluidphreak schreef:Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?
mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??
blooper1963 schreef:fluidphreak schreef:Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?
mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??
De late DS motoren kunnen daar perfect tegen. Kunnen ook tegen LPG en daar zit ook geen lood in.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:fluidphreak schreef:Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?
mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??
De late DS motoren kunnen daar perfect tegen. Kunnen ook tegen LPG en daar zit ook geen lood in.
en de SM motor,das wat anders zeker???
blooper1963 schreef:citrods schreef:blooper1963 schreef:fluidphreak schreef:Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?
mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??
De late DS motoren kunnen daar perfect tegen. Kunnen ook tegen LPG en daar zit ook geen lood in.
en de SM motor,das wat anders zeker???
Tegen loodvrije benzine kunnen ze naar het schijnt ook tegen. Op LPG zullen er niet veel rondrijden (hoop ik).
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een tsjech rijdt op lpg in een SM…..
En ja ze kunnen prima tegen euro loodvrij
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zoals ik reeds zei,heb ik al eens 450 km gedaan met een tank in verschillende ritjes!! maar is het nu ook niet zo, wanneer dat ik er een langere afstand mee ga rijden ,ze weiniger verbruikt ook??
En aangezien ze ook veel heeft stilgestaan,moet ik haar mss weer een beetje inrijden!!dus het verbruik zal heel waarschijnlijk nog dalen,hoop ik toch
blooper1963 schreef:Zoals ik reeds zei,heb ik al eens 450 km gedaan met een tank in verschillende ritjes!! maar is het nu ook niet zo, wanneer dat ik er een langere afstand mee ga rijden ,ze weiniger verbruikt ook??
En aangezien ze ook veel heeft stilgestaan,moet ik haar mss weer een beetje inrijden!!dus het verbruik zal heel waarschijnlijk nog dalen,hoop ik toch
Bij een rit van bv 600 km zal het verbruik minder zijn dan dat je die 600 km in verschillende keren aflegt. Een koude motor betekent meer verbruik, dus hoe meer keren je motor moet opwarmen, hoe meer je verbruikt.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Tegen loodvrije benzine kunnen ze naar het schijnt ook tegen. Op LPG zullen er niet veel rondrijden (hoop ik).
ga ik dan doen als er mijn motor weer,en gereviseerd in steekt!! dan zullen er goede uitlaatklepjes in zitten!! en zal ze er zeker tegen kunnen
Ik ben net ook bezig met een autonomietest. Als ik voltank, is mijn wijzertje niet helemaal bovenaan, ik ga er dus van uit dat de vlotter niet helemaal goed meer is en ik dus het streepje ‘virtueel’ iets naar boven moet verplaatsen. Ik zit nu over de 330 en zit net onder de helft…
Laatste keer tanken was per ongeluk 95. Kan ik daar 98 bijkappen de volgende keer of liefst leegrijden?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
cocico schreef:Ik ben net ook bezig met een autonomietest. Als ik voltank, is mijn wijzertje niet helemaal bovenaan, ik ga er dus van uit dat de vlotter niet helemaal goed meer is en ik dus het streepje ‘virtueel’ iets naar boven moet verplaatsen. Ik zit nu over de 330 en zit net onder de helft…
Laatste keer tanken was per ongeluk 95. Kan ik daar 98 bijkappen de volgende keer of liefst leegrijden?
ja da zal ongeveer kloppen, ik ook ongeveer een 300km met een halve tank. maar daarna begint de meter serieus te bewegen en betrouwde ik me het de vorige keer niet langer en was dan na 450 km gaan tanken!! maar er bleek maar 53 liter bij te gaan,dus er zat nog 12 liter in dus ik kon nog gemakkelijk 100 km bij doen dus een 550 km voor er hier in het platteland mee rond te rijden!!
wat uw benzine probleem betrefd,raad ik u aan er zo vlug mogelijk 98 oct. bij te kappen ,alhoewel ik denk niet dat één keer 95 oct. tanken ,kwaad kan
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
een ds draait prima op euro 95, oct. 98 kost alleen meer
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
PHoskam schreef:een ds draait prima op euro 95, oct. 98 kost alleen meer
Is iedereen het hier mee eens? Ik moet zeggen dat ik niks ‘anders’ aan de dame voel met die 95-tank, en ‘t is soms toch 10 cent per liter goedkoper…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cocico schreef:PHoskam schreef:een ds draait prima op euro 95, oct. 98 kost alleen meer
Is iedereen het hier mee eens? Ik moet zeggen dat ik niks ‘anders’ aan de dame voel met die 95-tank, en ‘t is soms toch 10 cent per liter goedkoper…
YEP! eens!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>