2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
autonomie/benzinemeter
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 augustus 2006 09:08 PM
  [ # 16 ]

Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 03 augustus 2006 09:14 PM
  [ # 17 ]
fluidphreak schreef:

Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?

Neen, gewoon 98. Geen probleem. Heb mijn kleppen onlangs gecontroleerd na dik 10000 km en ik heb ze niet moeten bijregelen.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 augustus 2006 09:57 PM
  [ # 18 ]
fluidphreak schreef:

Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?

mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 04 augustus 2006 01:12 AM
  [ # 19 ]
blooper1963 schreef:
fluidphreak schreef:

Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?

mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??

De late DS motoren kunnen daar perfect tegen. Kunnen ook tegen LPG en daar zit ook geen lood in.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2006 01:20 AM
  [ # 20 ]
citrods schreef:
blooper1963 schreef:
fluidphreak schreef:

Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?

mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??

De late DS motoren kunnen daar perfect tegen. Kunnen ook tegen LPG en daar zit ook geen lood in.

en de SM motor,das wat anders zeker???

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 04 augustus 2006 01:23 AM
  [ # 21 ]
blooper1963 schreef:
citrods schreef:
blooper1963 schreef:
fluidphreak schreef:

Gooien jullie trouwens loodvervanger bij de benzine (wel 98 natuurlijk)?

mijne DS en SM zijn dit zo gewoon gemaakt geweest door de vorige eigenaars door er loodvervanger bij te voegen en ik doe dit op aanraden van specialisten,verder zo!! kan dit geen kwaad voor de met natrium gevulde kleppen van de DS en de SM,loodvrij rijden??

De late DS motoren kunnen daar perfect tegen. Kunnen ook tegen LPG en daar zit ook geen lood in.

en de SM motor,das wat anders zeker???

Tegen loodvrije benzine kunnen ze naar het schijnt ook tegen. Op LPG zullen er niet veel rondrijden (hoop ik).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 augustus 2006 12:34 PM
  [ # 22 ]

Een tsjech rijdt op lpg in een SM…..

En ja ze kunnen prima tegen euro loodvrij

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2006 01:36 AM
  [ # 23 ]

Zoals ik reeds zei,heb ik al eens 450 km gedaan met een tank in verschillende ritjes!! maar is het nu ook niet zo, wanneer dat ik er een langere afstand mee ga rijden ,ze weiniger verbruikt ook??
En aangezien ze ook veel heeft stilgestaan,moet ik haar mss weer een beetje inrijden!!dus het verbruik zal heel waarschijnlijk nog dalen,hoop ik toch Wink

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 05 augustus 2006 12:02 PM
  [ # 24 ]
blooper1963 schreef:

Zoals ik reeds zei,heb ik al eens 450 km gedaan met een tank in verschillende ritjes!! maar is het nu ook niet zo, wanneer dat ik er een langere afstand mee ga rijden ,ze weiniger verbruikt ook??
En aangezien ze ook veel heeft stilgestaan,moet ik haar mss weer een beetje inrijden!!dus het verbruik zal heel waarschijnlijk nog dalen,hoop ik toch Wink

Bij een rit van bv 600 km zal het verbruik minder zijn dan dat je die 600 km in verschillende keren aflegt. Een koude motor betekent meer verbruik, dus hoe meer keren je motor moet opwarmen, hoe meer je verbruikt.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2006 12:14 PM
  [ # 25 ]
citrods schreef:

Tegen loodvrije benzine kunnen ze naar het schijnt ook tegen. Op LPG zullen er niet veel rondrijden (hoop ik).

ga ik dan doen als er mijn motor weer,en gereviseerd in steekt!! dan zullen er goede uitlaatklepjes in zitten!! en zal ze er zeker tegen kunnen Wink

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 05 augustus 2006 10:56 PM
  [ # 26 ]

Ik ben net ook bezig met een autonomietest. Als ik voltank, is mijn wijzertje niet helemaal bovenaan, ik ga er dus van uit dat de vlotter niet helemaal goed meer is en ik dus het streepje ‘virtueel’ iets naar boven moet verplaatsen. Ik zit nu over de 330 en zit net onder de helft…

Laatste keer tanken was per ongeluk 95. Kan ik daar 98 bijkappen de volgende keer of liefst leegrijden?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 augustus 2006 11:08 PM
  [ # 27 ]
cocico schreef:

Ik ben net ook bezig met een autonomietest. Als ik voltank, is mijn wijzertje niet helemaal bovenaan, ik ga er dus van uit dat de vlotter niet helemaal goed meer is en ik dus het streepje ‘virtueel’ iets naar boven moet verplaatsen. Ik zit nu over de 330 en zit net onder de helft…

Laatste keer tanken was per ongeluk 95. Kan ik daar 98 bijkappen de volgende keer of liefst leegrijden?

ja da zal ongeveer kloppen, ik ook ongeveer een 300km met een halve tank. maar daarna begint de meter serieus te bewegen en betrouwde ik me het de vorige keer niet langer en was dan na 450 km gaan tanken!! maar er bleek maar 53 liter bij te gaan,dus er zat nog 12 liter in dus ik kon nog gemakkelijk 100 km bij doen dus een 550 km voor er hier in het platteland mee rond te rijden!!
wat uw benzine probleem betrefd,raad ik u aan er zo vlug mogelijk 98 oct. bij te kappen ,alhoewel ik denk niet dat één keer 95 oct. tanken ,kwaad kan Wink

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 06 augustus 2006 12:26 AM
  [ # 28 ]

een ds draait prima op euro 95, oct. 98 kost alleen meer

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 06 augustus 2006 01:16 AM
  [ # 29 ]
PHoskam schreef:

een ds draait prima op euro 95, oct. 98 kost alleen meer

Is iedereen het hier mee eens? Ik moet zeggen dat ik niks ‘anders’ aan de dame voel met die 95-tank, en ‘t is soms toch 10 cent per liter goedkoper…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2006 12:36 PM
  [ # 30 ]
cocico schreef:
PHoskam schreef:

een ds draait prima op euro 95, oct. 98 kost alleen meer

Is iedereen het hier mee eens? Ik moet zeggen dat ik niks ‘anders’ aan de dame voel met die 95-tank, en ‘t is soms toch 10 cent per liter goedkoper…

YEP! eens!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook