Rob GT schreef:Ik mocht mijn olietemperatuurmeter niet inbouwen van Sohail en Ben
Daar was niet echt veel tijd meer voor, maar dat geeft niet, een goed lopende motor had gewoon prioriteit. De sensor op het aftappunt indraaien is niet zo slim, een keer iets te hard over een drempel en weg is de sensor en de olie. Dus gewoon een keer de carterpan demonteren, gaatje boren en tappen en sensor erin.
kakanox schreef:Maar de koppakking van m’n 1.5 blok lekt niet en gaat voorlopig ook niet lekken (hoop ik).
Hoop wel dat ie een beetje rap is!
Nee je zegt het zelf al, nog niet nee, ik voorspel over 2 weken ofzo een topic “1.5D lekke kop”
1.5D en rap??? is dat een grapje, een 1.5D is zuinig, maar niet rap.
Carterpan van de GTI hangt wel opvallend laag trouwens… denk dat ik met verlagen dan een beetje in de knoei kom als ik op vakantie ga
Overigens, zien jullie ook wat ik over het hoofd heb gezien?
Nou?
Nee?
kijk nog eens goed:
Als het klokje wegvalt, verdwijnt het duwpinnetje dus ook, oftewel, ik hou een gaatje over in het venstertje…
Blij dat ik dat nu bedenk en niet wanneer alles uit elkaar ligt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Als het klokje wegvalt, verdwijnt het duwpinnetje dus ook, oftewel, ik hou een gaatje over in het venstertje…
Blij dat ik dat nu bedenk en niet wanneer alles uit elkaar ligt
Hoezo zou het klokje verdwijnen?
De TT met klokje zet je toch gewoon over in het andere paneel, net als het venster, dat is een los onderdeel. Sterker nog in een ZX16V paneel moet je de TT overzetten, jouw TT werkt op een ander type/versie ECU.
Mja, weg oliedruk meter
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Mja, weg oliedruk meter
Zit de oliedrukmeter in de TT???
bij de zx16v wel ja..
Dan is het enige wat ik ermee kan winnen dus dat mijn oliepeil meter een olietemp meter word…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ok, ik dacht toch echt dat ik het anders gezien had bij de ZX16V van Razkin, ik zal me wel vergist hebben
ow? vertel… misschien is er dan nog wel een 3e type dashboard…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Overigens, zien jullie ook wat ik over het hoofd heb gezien?
Nou?
Nee?
kijk nog eens goed:
Als het klokje wegvalt, verdwijnt het duwpinnetje dus ook, oftewel, ik hou een gaatje over in het venstertje…
Blij dat ik dat nu bedenk en niet wanneer alles uit elkaar ligt
Tja, om met L. van G. te spreken: ben ik nou zo slim of ben jij zo dom?
Wat dacht je van snelheidsmeter AX inbouwen in klokkenspel ZX en dan dat klokkenspel inbouwen? Dan ben je er toch vanaf?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik ben slimmer dan dat ik me meestal doe voorkomen
De TT van een ZX dash past niet op die van een AX wordt gezegt.
dus dat kan ik al schudden.
En hoe ik het ook wend of keer, ik blijf altijd met een gaatje zitten.
Immers, het ZX venstertje past niet in het huis van de AX.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Volgens mij werd er in dit topic vermeld dat klokkenhuizen in beide gevallen gelijk waren (slechts de overkapping die anders is, waardoor verschil tussen rond en ovaal ontstaat?), vandaar mijn gedachte:
gebruik het klokkenhuis van de ZX (want daar zitten meters in die je wil hebben?) en plaats daar de kilometerteller van de AX in…?
Waarom zou de TT van de ZX niet werken? Bestaat er anders mogelijk de optie om de bobine mee te wisselen (daar komt toch de puls voor de TT vanaf)?
Ik volg je redenatie om dat niet te doen eigenlijk niet? Venster van ZX hoef je niet over te zetten, want je gebruikt het huis van de ZX?! En daar heb je dan vervolgens geen klok-gaatje in?
Je hoeft dus slechts te checken of inderdaad de huizen overeenkomen, zoals eerder in dit topic beweerd werd?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Dan nog zit ik met het probleem om de toerenteller aan te sluiten, want dat past dus niet.
En er is nog een obstakel waarom dit project even in de vriezer staat..
Om een olie temp sensor aan te kunnen sluiten moet ik gebruik maken van een adapter ring bij het oliefilter.
Jammer dat ik er alleen de ruimte niet voor heb, met de ring ertussen past mijn oliefilter er niet meer op…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Kortom: slotje, want je gaat het toch nooit meer doen?
Ook voor de ring is er een alternatief aangedragen? Regel een reserve-carterpan waarin je zonder risico de tap-aansluiting kunt maken?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Nah, geen slotje…
Het idee blijft spoken, echter leek het er met de huidige antwoorden erop dat er wel heel veel moest gebeuren..
Maargoed, voor alleen een olietemp meter ga ik niet het hele klokkenspel wisselen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI