De deurstrip van een achterdeur laat los, aan de voorzijde ervan. Als je de passagiersdeur opent, dan komt de strip tegen de voordeur waardoor het openen even niet lekker ging. Nu even geforceerd, maar de strip begint lelijk los te raken. Hij is zo stug dat terug duwen niet gaat. Hoe kan ik de strip nu weer in orde krijgen? Ik dacht aan een haarfohn oid, om hem zo wat soepeler te maken. Maar misschien heeft er iemand ervaringen met dit probleem.
Het gaat hier om een type 3 strip. Die zijn dikker dan die van een GTI.
Ik heb bij mijn TZD ook eens een stukje los zien zitten op het achterscherm. Nooit aan toe gekomen om dat recht te buigen en vast te lijmen. Ondertussen is de auto al weer bij een nieuwe eigenaar trouwens.
Wellicht is een föhn wel een goed gereedschap om mee te beginnen. Wellicht hebben andere BX’ers hier meer ervaring mee.
Succes met de klus.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Het gaat hier om een type 3 strip. Die zijn dikker dan die van een GTI.
Ik heb bij mijn TZD ook eens een stukje los zien zitten op het achterscherm. Nooit aan toe gekomen om dat recht te buigen en vast te lijmen. Ondertussen is de auto al weer bij een nieuwe eigenaar trouwens.Wellicht is een föhn wel een goed gereedschap om mee te beginnen. Wellicht hebben andere BX’ers hier meer ervaring mee.
Succes met de klus.
Ik heb er (en vanwege de rotte scharnieren) een ander portier voor gezocht….
Als de strip zelf eenmaal kromgetrokken is dan is er niet zo veel meer aan te doen volgens mij.
Ich bin ein Breaker