hel1 schreef:de vraag is ook: heb ik tijd. op dit moment heb ik buiten mijn reguliere klus, van 40 uur per week (of 30 als ik geen zin heb ) ook nog een klus met een redelijke tijdsdruk: kamer voor een kindje maken en dat kindje komt heeel binnenkort op de wereld. dus ik weet het echt nog niet. en dan heb ik natuurlijk weer wat kleine dingetjes toegezegd waar ik zowiezo eigenlijk geen tijd voor heb… leuk hè? zelfstandig werken..
dus wie weet of ik kom (ik nog niet!)
Het nadert al best snel eigenlijk! (1-3 september) dus misschien nog wat lastig in te plannen. Toch, tijd moet je ook maken natuurlijk. Deze keer is het dicht in de buurt van Thijs die dan ook een flinke vinger in de pap heeft met de organisatie.
Natuurlijk ben ik ook reuze benieuwd naar het vervolmaken van de Digit. En volgens mij heb je nog een ritje te goed.
mpostma schreef:hel1 schreef:de vraag is ook: heb ik tijd. op dit moment heb ik buiten mijn reguliere klus, van 40 uur per week (of 30 als ik geen zin heb ) ook nog een klus met een redelijke tijdsdruk: kamer voor een kindje maken en dat kindje komt heeel binnenkort op de wereld. dus ik weet het echt nog niet. en dan heb ik natuurlijk weer wat kleine dingetjes toegezegd waar ik zowiezo eigenlijk geen tijd voor heb… leuk hè? zelfstandig werken..
dus wie weet of ik kom (ik nog niet!)
Het nadert al best snel eigenlijk! (1-3 september) dus misschien nog wat lastig in te plannen. Toch, tijd moet je ook maken natuurlijk. Deze keer is het dicht in de buurt van Thijs die dan ook een flinke vinger in de pap heeft met de organisatie.
Natuurlijk ben ik ook reuze benieuwd naar het vervolmaken van de Digit. En volgens mij heb je nog een ritje te goed.
da’s waar!! maar ja, daarmee heb ik wel meer motivatie om te komen maar niet meer ruimte in de agenda
maar ik ga het proberen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:
da’s waar!! maar ja, daarmee heb ik wel meer motivatie om te komen maar niet meer ruimte in de agenda
maar ik ga het proberen
Zegt het voort, zegt het voort. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
en weer even een update:
het verzamelen gaat door:
zaterdag was ik even in limburg, om wat spulletjes op te halen:
type 1 mistlampen (bij deur63), en type 1 LM velgen (bij marx-7).
mistlampen liggen gepoetst te wachten op mooier weer, en de velgen ga ik (proberen te) polijsten (ook met mooier weer, want om dat nou in de huiskamer te gaan zitten doen….) ik denk dat dat polijsten nogal mee zal vallen, het zijn mooie vlakken.
de auto rijdt prima, maakt alleen een beetje meer lawaai dan de 16v boven de 110. nu zit er een gaatje in de uitlaat, dus dat helpt ook niet echt.
maar over het algemeen ben ik wel tevreden over hoe pittig die ouwe nog is.
(bedacht me in limburg dat zo’n luxaflex-achterraamding wel leuk zou zijn bij het accessoirefeest dat deze auto langzaam gaat worden. dus als iemand er 1 heeft….)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Mistlampies, LM’metjes, goed bezig Hel1
Jij mag 3 keer raden wie er zo’n luxaflex met lijmtubetje etc compleet in de verpakking nog heeft liggen….
en ja, het is te koop…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Misschien mierenneukerig, maar ik dacht dat het type3 velgjes waren ops:
Trouwens Hel1, de volgende keer dat je hier bent moet je eens aan m’n directe omgeving vragen hoeveel ik heb lopen zeuren over hoe super ik die digit vond.. m’n 16trs-automatique droom is nu alweer verleden tijd. 3x raden wat daarvoor in plaats is gekomen, haha
deur63 schreef:Misschien mierenneukerig, maar ik dacht dat het type3 velgjes waren ops:
Trouwens Hel1, de volgende keer dat je hier bent moet je eens aan m’n directe omgeving vragen hoeveel ik heb lopen zeuren over hoe super ik die digit vond.. m’n 16trs-automatique droom is nu alweer verleden tijd. 3x raden wat daarvoor in plaats is gekomen, haha
gelukkig zijn er nog genoeg digits te krijgen…
en die velgen… ach, ze staan het mooist onder type 1, je ziet er regelmatig type 1’s mee rijden, dus voor mij zijn ze type 1. maar misschien kunnen de experts ons daar uitsluitsel over geven. (Wouter??)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
XBXG schreef:Mistlampies, LM’metjes, goed bezig Hel1
Jij mag 3 keer raden wie er zo’n luxaflex met lijmtubetje etc compleet in de verpakking nog heeft liggen….
en ja, het is te koop…
oooooh!!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:gelukkig zijn er nog genoeg digits te krijgen…
en die velgen… ach, ze staan het mooist onder type 1, je ziet er regelmatig type 1’s mee rijden, dus voor mij zijn ze type 1. maar misschien kunnen de experts ons daar uitsluitsel over geven. (Wouter??)
Volgens mij:
- Het middenstuk is bij type3 velgen verlaagd ten opzichte van de rest van de velg (het zwarte stuk dus),
- De gaten waar bouten inzitten zijn bij een bepaalde type rond, en bij een ander vierkant.
Tenminste.. dat dacht ik… Ik vind ze in ieder geval ook erg mooi staan, ook onder de Digit toen Wouter ze eronder had liggen.
Ja inderdaad, gelukkig zijn er genoeg digits te krijgen, ik heb nu al een lijst van 150 mogelijke kandidaten (i wish)..
Er zit inderdaad wel wat verschil tussen de 2 soorten velgen.
A. Type 1 velgen, maar ook geleverd op de TRD Turbo tot aan 1988:
(Klik op het plaatje voor een grotere versie. Dit zijn mijn eigen velgen, maar dan vlak na aankoop, nieuw uit de doos )
B. Velgen die we vaak Progress-/Toulouse-velgen noemen:
Verschil is inderdaad het middenstuk, wat bij B in reliëf is en zwart gespoten. Bij A is dat juist egaal en dezelfde kleur als de rest van de velg.
Er zal ongetwijfeld nog meer verschil zitten, in bijvoorbeeld de steek en ET-waarde (maar daar heb ik geen kaas gegeten).
Ik heb ooit maar 1 type 1 gezien die de Progress-/Toulouse-velgen had, en dat stond verdomd mooi!! Normaal hou ik niet zo van niet-originele dingen plaatsen op een BX type 1, maar met deze velgen maakt het niet zo uit, vind ik.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dank je wel voor de info…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
U vraagt, wij draaien. [smilie=218.gif]
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en welke heb jij nu heleen?
die met ‘relief’?
woutersmits schreef:en welke heb jij nu heleen?
die met ‘relief’?
yep!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ah! nog een vraagje aan de experts:
op dat beroemde plaatje van de digit staat ie in twee kleuren, a la leader.
welke kleuren zijn dat eigenlijk, en is ie ook zo geleverd?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar