Hi All,
Iemand weet of er een overzicht bestaat van alle parameters die je kan instellen via de Lexia op c5/I?
Mijn dealer viel uit de lucht toen ik hem vertelde dat de automatische volumeregeling van de autoradio (die schijnbaar niks uithaalde) kon bijgeregeld worden via de Lexia…
Zou dus leuk zijn om te weten welke andere “features” beschikbaar zijn..
Naar het schijnt is de follow-me-home/lichten-aan-na-verlaten-auto ook instelbaar ik heb dat niet, maar ik hoor verschillende geruchten dat de funktionaliteit aanwezig is in iedere C5 (phase 1), maar niet geactiveerd?????
Bestaat er geen algemeen overzicht? Anders ga ik nog op zoek moeten naar een handleiding van de Lexia, zodat ik met verstand van zaken naast mijn dealer kan staan als ze het ding er aan hangen…
Probleem is nl dat mijn dealer blijkbaar zélf niet weet welke parameters instelbaar zijn
Hierin ben ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd.
Het moet toch mogelijk zijn om in ieder geval een lijst per type te maken m.b.v. de forumleden hier.
Zo zou ik willen weten wat er in gesteld kan worden aan de lexia in mijn C5 2.0i 16V Ligne prestige uit okt. 2002 (dus een ph 1)
En als je die computer er aan hangt, zie je dan effektief alle items met een soort van omschrijving?
Kwestie dat ik dan eens meekijk, en de opties overloop?!
Als je alleen maar “cryptische waarden of zoiets te zien krijgt, dan weet je natuurlijk nog altijd niet wat er kan ingesteld worden, zelfs al heb je een dealer die het ding even voor je wil aansluiten, en je laat meekijken..
In principe staat alles wat in de betreffende auto staat op actief. De enige opties die je achteraf in kunt stellen (wat toegestaan is) zijn te vinden in het menu “opties client” in de BSI. Hier staan dingen in als appéllichten.
De overige instellingen kun je niet zomaar gaan veranderen omdat de hardware gewoon niet in die auto zit. Het aanzetten heeft dus geen zin.
Om even terug te komen op de follow me home verlichting. Deze optie zit standaard op de C5 type 1 en werkt als volgt: contact uitzetten en de verlichtingshendel even naar de stand grootlicht klikken. Nu blijven je dimlichten gedurende 30 seconden branden.
Deze optie is bij de C5 II instelbaar via het menu van de radio, maar bij de C5 type I dus niet.
Follow me home werkt dus niet bij mij -( Is een type I (waarschijnlijk één van de laastste voor type 2 beschikbaar kwam)
Ga dat dus eens (laten) nazien bij volgende onderhoudsbeurt..
brian piet schreef:dat bedoel ik je kan van hier niet zien wat er op jou auto zit gewoon de testkast er aan en zoeken.
follow me home zit nakelijk niet op alle c5en
Maar tot mijn verbazing wel in mijn Xsara Break (2002)! Ik heb dat volgens mij niet in het boekje zien staan. ‘k Vraag me af wat er nog meer op zou zitten aan leuke dingen…
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 7814
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Even afstoffen dit topicje… Zijn er mensen die overzichten hebben van welke parameters er aangepast kunnen worden in de BSI?
Krijg als ik dit zo lees echt een ‘easter egg’ gevoel, wat zouden ze er allemaal ingebouwd hebben..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In de parameters staan heel veel mogelijkheden, hierbij moet je echter heel erg oppassen. Verander je ergens iets dan heeft dit vaak vervelende storingen tot gevolg. De BSI en de overige pc’s in de auto MOETEN mbv Info Riag’s bij de dealer gecontroleerd worden. Ga je hier dingen in veranderen dan krijg je storingen en in erge gevallen raakt een systeem defect. Pas hier dus heel erg goed op!!!!! Niet aan de instellingen komen, het zijn vaak opties voor het buitenland. Dus hier niet van toepassing.
Dus niet aan komen en ga naar de dealer!!!
(ik kan zo een aantal opties opnoemen die je kan aanpassen, dit doe ik niet)
Waarvoor is de optie die te maken heeft met het Arabisch schiereiland?
Blade_ schreef:In principe staat alles wat in de betreffende auto staat op actief. De enige opties die je achteraf in kunt stellen (wat toegestaan is) zijn te vinden in het menu “opties client” in de BSI. Hier staan dingen in als appéllichten.
De overige instellingen kun je niet zomaar gaan veranderen omdat de hardware gewoon niet in die auto zit. Het aanzetten heeft dus geen zin.Om even terug te komen op de follow me home verlichting. Deze optie zit standaard op de C5 type 1 en werkt als volgt: contact uitzetten en de verlichtingshendel even naar de stand grootlicht klikken. Nu blijven je dimlichten gedurende 30 seconden branden.
Deze optie is bij de C5 II instelbaar via het menu van de radio, maar bij de C5 type I dus niet.
Bij mij werkt dit in ieder geval niet.
Totaal aantal Berichten: 7814
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Overigens ben ik geenszins van plan zelf aanpassingen te doen aan wat dan ook met betrekking tot de elektronica aan boord. Wel ben ik benieuwd naar wat er bij de dealer allemaal in/uitgeschakeld of geparametreerd kan worden..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
PSA schreef:Blade_ schreef:In principe staat alles wat in de betreffende auto staat op actief. De enige opties die je achteraf in kunt stellen (wat toegestaan is) zijn te vinden in het menu “opties client” in de BSI. Hier staan dingen in als appéllichten.
De overige instellingen kun je niet zomaar gaan veranderen omdat de hardware gewoon niet in die auto zit. Het aanzetten heeft dus geen zin.Om even terug te komen op de follow me home verlichting. Deze optie zit standaard op de C5 type 1 en werkt als volgt: contact uitzetten en de verlichtingshendel even naar de stand grootlicht klikken. Nu blijven je dimlichten gedurende 30 seconden branden.
Bij mij werkt dit in ieder geval niet.
Lees net dat deze functie eerst moet worden geactiveerd in de BSI via de Lexia. Dan is hij inderdaad te activeren via de stengel.
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
PSA schreef:Bij mij werkt dit in ieder geval niet.
Lees net dat deze functie eerst moet worden geactiveerd in de BSI via de Lexia. Dan is hij inderdaad te activeren via de stengel.
We lezen allemaal dingen die zouden moeten kunnen via Lexia instellingen.
De eerste die mij verteld dat tie follow-me-home werkend heeft gekregen op een Ph1 krijgt van mij een fles Franse wijn.
Wie ? (ik niet en heb er al drie laten onderzoekn door een geintresseerde dealer).
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
En toch laat ik er eens naar kijken… Zal wel nutteloos zijn, maar die fles Franse wijn lonkt wel…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011