Ja dat is eigenlijk ook precies wat ik bedoel. Ze zijn er genoeg maar komen alleen de schuur uit voor een evenement of een rondje rond de kerk. Maar zoals hier, mensen die er zomer/winter of de hele zomer in rijden, dat soort types heb je niet in Frankrijk en daar zijn vast wel een hoop redenen voor te bedenken: wegenbelasting, klimaat, verzin zelf maar verder.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik denk niet dat die er iets mee te maken hebben; de wegenbelasting is nergens zo hoog als hier in Ollanda…
In France betalen ze op specifiek motorvermogen,da’s sowieso dus weer anders.
Benzine is er wel weer iets duurder dan hier,en aangezien de ID/DS nu niet bepaald een zuinige auto is….
Ik denk meer dat de ‘koester-factor’ hoger speelt: jarenlang hebben wij stelselmatig het land afgestruind en leeg’geroofd’ van ID/DS-sen (en ander leuk speelgoed).
In eerste instantie vonden die fransozen dat natuurlijk prachtig: alleen wij nederlanders gaven nog wat stuivers voor ‘die ouwe meuk’,maar ze zijn zich op een gegeven moment toch achter de oren gaan krabben..
Dat wat er nog rijdt wordt gekoesterd.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tijdens mijn vakantieuitje naar Eurocitro,heb ik er ontelbaar veel gezien,in alle geuren en kleuren
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
han jansen schreef:In frankrijk betaal je geen wegen belasting.
Ongeveer 6 jaar geleden hadden ze het vignet dat per jaar betaald werd.
Dat heeft Chirac om populariteitsredenen afgeschaft.
Nu betaal je eenmalig ongeveer € 125 om de auto op naam te zetten.
Dus daarna kost een auto in frankrijk allen de verzekerings premie.
Leuk hè, daarom zijn er hier veel mensen met een zondagse wagen, die je nooit in het woon werkverkeer ziet.
Ook hebben ze vaak meer parkeerruimte om hun huis.
Dus laat maar komen die tweede en derde wagenVeel Citroen plezier, Han.
Yep! helemaal correct! heb ik kunnen opmaken uit de paperassen die bij de SM waren.
Er is tot 96 taksen betaald via het vignet,en daarna kreeg de vorige eigenaar nog steeds het vignet,maar was het schuin overschreven met het woord GRATIS! en werd er enkel een verzekereing betaald
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik durf het bijna niet te vragen; bang dat ik jouw een ‘geheime’ locatie ontfutsel maarruh….waar zijn de foto’s genomen?
Deze sloop is zo te zien wel een keer een bezoek waard tijdens een vakantie…niet?!
‘Spirit of avant-garde’
Verschillende garages:
-AA garage in Trets en provence
-Een DS sloop langs de weg van Nimes naar Ales (adres heb ik uit een La bombe van vorig jaar, zal ik nog wel ff opzoeken)
-Verschillende Citroen garages onder weg
Maar helaas weten ze ook daar de prijzen (jammer van internet het oude baasje van de sloop bij ales had een keurige computer uitdraai in zijn werkplaats hangen waar zijn prijzen op stonden) het enige voordeel is dat je door de hoeveelheid beschikbaar spul echt wat moois uit kan zoeken
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
blooper1963 schreef:han jansen schreef:In frankrijk betaal je geen wegen belasting.
Ongeveer 6 jaar geleden hadden ze het vignet dat per jaar betaald werd.
Dat heeft Chirac om populariteitsredenen afgeschaft.
Nu betaal je eenmalig ongeveer € 125 om de auto op naam te zetten.
Dus daarna kost een auto in frankrijk allen de verzekerings premie.
Leuk hè, daarom zijn er hier veel mensen met een zondagse wagen, die je nooit in het woon werkverkeer ziet.
Ook hebben ze vaak meer parkeerruimte om hun huis.
Dus laat maar komen die tweede en derde wagenVeel Citroen plezier, Han.
Yep! helemaal correct! heb ik kunnen opmaken uit de paperassen die bij de SM waren.
Er is tot 96 taksen betaald via het vignet,en daarna kreeg de vorige eigenaar nog steeds het vignet,maar was het schuin overschreven met het woord GRATIS! en werd er enkel een verzekereing betaald
En het allermooiste daarvan is, dat wanneer je de wagen uitrust op GPL die kosten voor het op naam zetten ook nog eens vervallen!
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Overigens buiten Eurocitro ook weinig klassiek frans gezien (en dan bedoel ik alle merken). Ook die nederlanders ben ik trouwens nauwelijks tegen gekomen hoor. Zelfs op Eurocitro vond ik het aantal nederlandse deelnemers erg tegenvallen. Blijkbaar dient het gros van al die nederlandse ds’en toch om aan de omgeving te laten zien hoe hip je bent (ben ik nu een ketter?)
tja ik ben wel in de buurt geweest met mijn ID, maar omdat euro citro samenviel met lowlands ben ik niet op eurocitro geweest…...
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 1532
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
En ik ben met de DS en vouwwagen en 3 ‘kinderen’ op de achterbank naar Oostenrijk geweest (Oetztal). Onderweg wel verbaasde gezichten; als ze inhaalden zagen ze door de vouwwagen niet meteen welke auto het was, maar als ze zagen dat er met z’n 3-en naar een DVD werd gekeken op de achterbank en ik met de PDA en Tomtom op het dasboard reed zag je ze denken…..
Enige probleem onderweg was om een gasstation te vinden, maar 3 in Oostenrijk. Over de Fernpass Oostenrijk in en door het slechte weer later naar Italie, Lago d’Idro, over de Timmelsjochpass . Een pas op 2500m hoogte, halverwege de beklimming (soms rijdend in z’n 1) stond een bord dat je er met een touringcar, vrachtwagen of auto met aanhanger niet over mocht…. “Vooral doorgaan”
Bovenop viel een klein sneeuwbuitje! Het verschil tussen de koele Oostenrijkers en de temperamentvolle Italianen was wel te merken aan de complimenten die we voornamelijk in Italie kregen.
Pas in Italie in het donker een DS gezien die ons groette toen ie de afslag nam. Terug in NL zag ik weer regelmatig een DS rijden/staan. Bij mij in Oegstgeest staan er al 4 op straat geparkeerd!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak