2 van de 2
 < Vorige 1 2

Am Feriën mit 2cv
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 08 augustus 2006 01:42 AM
  [ # 16 ]

waar zit de spanningsregelaar eigenlijk? Gaat die vaak kapot? Een ontstekingssetje en testlampje meenemen is op zich niet zo’n gek idee natuurlijk…

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 08 augustus 2006 02:23 AM
  [ # 17 ]
voge schreef:

waar zit de spanningsregelaar eigenlijk? Gaat die vaak kapot? Een ontstekingssetje en testlampje meenemen is op zich niet zo’n gek idee natuurlijk…

Die zit meestal aan dichtbij je accu gemonteerd. Is mij idd een keer gebeurd toen ik mijn Ami 8 uit Frankrijk ophaalde. Ik had gelukkig een nieuwe bij me waardoor ik weer verder kon rijden. 

Verder heb ik vorig jaar een kapotte oliedruksensor gehad. Bij stationair draaien ging het druklampje branden en hij lekte ook olie op die plek. Handig om mee te nemen dus, want zo’n ding kost bijna niks en neemt ook geen ruimte in.

En verder: lekker rustig aan doen en genieten van de rit!
grt, Michiel

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 augustus 2006 02:41 AM
  [ # 18 ]

één nadeel, er wordt redelijk slecht weer voorspeld. In de regen zit ik toch liever in de Xantia of in de Mazda van m’n schoonvader (want ik kan ook gewoon meerijden, die gaan ook van vrijdag t/m zondag).

Maar ik hoop op lekker zonnig weer hoor, met de eend is ‘t net wat leuker!

Ik heb trouwens net op marktplaats een bod gedaan op een leuke oude radio, een grille en wieldopjes voor de eend, kan ik haar toch nog een beetje verwennen ookal komt de ‘restauratie’ er pas volgend jaar zomer aan…

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 14 augustus 2006 02:57 AM
  [ # 19 ]

Ben dit weekend vanwege het slechte weer maar niet met de eend gegaan. Één voordeel, waarschijnlijk ga ik volgend weekend weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen…  Cool  Very Happy

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 14 augustus 2006 10:56 AM
  [ # 20 ]

over repatriëring:
een collega van mij die de gewoonte heeft in oude auto’s te rijden heeft opzettelijk zijn anwb-lidmaatschap omgewisseld voor dat van (als ik het uit het hoofd goed heb) de knac.
Daar wordt repatriëring gegarandeerd.

Profiel  

roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 257

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 14 augustus 2006 11:09 PM
  [ # 21 ]

Ferien mit ente

We zijn net met de ami 8 break in St Mihiel geweest en hebben daar een weekje de omgeving bekeken, ruim 2000 km gereden en op een verloren ruitenwisserblad na geen problemen gehad.
Uiteraard voor je op weg de auto nog even goed nakijken.
Ik heb altijd elektra installatiedraad mee, altijd handig om wat mee vast te zetten als er b.v een ophangbeugel scheurt of iets dergelijks.
Tie wraps zijn ook aan te bevelen.

Gute reise
Roel en Pe

C’est le Nooord!!!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook