Er moet nu echt wat gaan gebeuren aan mijn Dspecial voor de keuring. Weet iemand een goede lasser/bedrijf wat ook nog betaalbaar is?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Re: Weet iemand een goede lasser voor mijn DSpecial
Bassiechevron schreef:Er moet nu echt wat gaan gebeuren aan mijn Dspecial voor de keuring. Weet iemand een goede lasser/bedrijf wat ook nog betaalbaar is?
Heb je ook lijmen overwogen? Goedkoop en goed zelf te doen!
Re: Weet iemand een goede lasser voor mijn DSpecial
lopezdijkstra schreef:
Heb je ook lijmen overwogen? Goedkoop en goed zelf te doen!
Daar krijg ik nu koude rillingen van sé!
Dat de koudlassers maar snel uit ons midden verdwijnen!
Hoe kan je nu met een gerust hard naar zuid Frankrijk vertrekken met een gelemen chassis?
In België noemen wij dat : zever in pakjes verkopen..
shame on you lopezijkstra
dan stap je zeker ook nooit in een vliegtuig?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
...maar on topic: ik ben ook wel benieuwd eigenlijk of er eentje is in de regio
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Informeer eens bij Maarten Vink in Nieuw Vennep. Doet het erg netjes!
Maarten Vink schadeherstel
Gerstewg 5
2153 GH Nieuw Vennep
(0252) 673180
Gr Martijn
Re: Weet iemand een goede lasser voor mijn DSpecial
vikingo schreef:lopezdijkstra schreef:
Heb je ook lijmen overwogen? Goedkoop en goed zelf te doen!
Daar krijg ik nu koude rillingen van sé!
Dat de koudlassers maar snel uit ons midden verdwijnen!
Hoe kan je nu met een gerust hard naar zuid Frankrijk vertrekken met een gelemen chassis?
In België noemen wij dat : zever in pakjes verkopen..
shame on you lopezijkstra
Ze noemen nog al een hoop in belgie…...Maar voor de duidelijkheid ik bedoel geen pritt-stift of houtlijm?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Re: Weet iemand een goede lasser voor mijn DSpecial
lopezdijkstra schreef:Ze noemen nog al een hoop in belgie…...Maar voor de duidelijkheid ik bedoel geen pritt-stift of houtlijm?
in Nederland ook hoor
En dat het geen prit is ik denk wel dat iedereen al zo ver was…
Koudlassen is een goed systeem, maar om er zelf een plaatje aan te bakken met lijn dat vind ik toch ver gezocht. Als het in het fabriek of schadebedrijf gebeurt ok, maar hobbymatig het effe doen??? Laat het maar gewoon lassen door een professional.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Re: Weet iemand een goede lasser voor mijn DSpecial
Bassiechevron schreef:Er moet nu echt wat gaan gebeuren aan mijn Dspecial voor de keuring. Weet iemand een goede lasser/bedrijf wat ook nog betaalbaar is?
Absoluut niet bij je in de buurt maar wel een goede lasser.
Is namelijk 25 kilometer onder Nijmegen…..
Bart van Elst heeft onze CX onlangs gelast, en heeft daar alle tijd voor gekregen zodat het in de vrije uurtjes kon.
Weet natuurlijk niet wat jij wilt, snel lassen voor APK of auto helemaal langlopen om er nog jaren mee verder te kunnen.
Je kunt alvast op onze foto website kijken naar z’n werk.
Re: Weet iemand een goede lasser voor mijn DSpecial
Citroenbx schreef:lopezdijkstra schreef:Ze noemen nog al een hoop in belgie…...Maar voor de duidelijkheid ik bedoel geen pritt-stift of houtlijm?
in Nederland ook hoor
En dat het geen prit is ik denk wel dat iedereen al zo ver was…Koudlassen is een goed systeem, maar om er zelf een plaatje aan te bakken met lijn dat vind ik toch ver gezocht. Als het in het fabriek of schadebedrijf gebeurt ok, maar hobbymatig het effe doen??? Laat het maar gewoon lassen door een professional.
Euhh. met koudlassen bedoelde ik verdoezelen van roestgaten met polyester… beetje sarcastisch bedoeld
Wat bedoel jij met koudlassen misschien?
hel1 schreef:dan stap je zeker ook nooit in een vliegtuig?
Nee
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Bij Auto R zie ik René altijd heel netjes lassen, zijn website:
http://www.xs4all.nl/~mgtpater/
Weet niet van zijn prijzen, maar hij heeft in ieder geval genoeg ervaring met DS’sen.
vikingo schreef:hel1 schreef:dan stap je zeker ook nooit in een vliegtuig?
Nee
Hallo vikingo,
Jouw reactie op lijmen is dezelfde die ik had voordat ik beter wist! De prof. metaal lijmen geven je een groot aantal voordelen. Voor de duidelijkheid ik heb in mijn jonge jaren gewerkt als lasser en beschik over 3 lasdiploma’s.
Het voordeel van verlijmen is dat het voor de meeste van de doe het zelvers te doen is, geen vervorming ivm warmteontwikkeling,
en in de lassen kan geen vocht. En zoals elke lasser je zult vertellen is dat de las ontzettend sterk kan zijn maar het materiaal er naast is vaak zwakker.
Een vereiste is natuurlijk wel dat het te verlijmen deel moet schoon en vetvrij zijn. En dat kan soms lastig zijn? Ik schrijf het niet nogmaals mijn mening om die op te dringen, maar wat ik je wel wil voorhouden is onderzoek het!!! Bijv. de IDDS-club heeft in het verleden wel eens een lijmcursus gehouden.
En als laatste argument de prijs. Neem je bijv. 2 componenten van Womi. Volgens mij was de pistool als zowel de lijm 40 eurie. Die 2 componenten pistool hoef je maar één keer te kopen en zet dit dan af tegen een uurloon van een lasser!
Doe je voordeel er mee! En moge je DS nog vele km maken!
De twee componenten metaallijm welke je zo in de bouwmarkt kunt halen heeft een treksterkte van 182 kg/cm2. Ik heb voor proef twee stukken schoon metaal tegen elkaar gelijmd en die krijg je met geen mogelijkheid meer van elkaar zonder dat de boel krom gaat.
Voorwaarde is wel dat het metaal helemaal schoon en vetvrij moet zijn en je moet de te lijmen delen tegen elkaar kunnen klemmen. Nadeel is dat de verbinding niet tegen hogere temperaturen bestand is dan 100 graden, maar het is wel bestand tegen olie en benzine.
Voor een chassis zou ik de voorkeur geven aan een goede las, maar voor reparaties aan de carosserie is lijm geweldig.
De Fokker 127 zat ook helemaal met lijm aan en in elkaar.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In Belgie is het niet toegestaan door de keuring dat er gelijmd wordt aan de bodem .
Mag alleen gelast worden volgens een bepaald patroon .
bvb 5 cm lassen 3 cm niet ( weet de juiste verhoudingen niet meer )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:In Belgie is het niet toegestaan door de keuring dat er gelijmd wordt aan de bodem .
Mag alleen gelast worden volgens een bepaald patroon .
bvb 5 cm lassen 3 cm niet ( weet de juiste verhoudingen niet meer )
Walter
dan moeten ze het nog zien
geen lastoestel in de buurt geweest en toch driedubbele plaat
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017