maar wat deugde er nou niet op je foto’s??
Nog een allerlaatste hint dan: Met welke hand las ik ? En nee, die foto’s zijn niet gespiegeld.
Vandaag wat opruimwerkzaamheden gedaan en gekeken welke onderdelen van de achterremen er nieuw moeten komen. Behalve de remcylindertjes (in 1 remcylinder zit 1 stukje leiding compleet vast geroest) moeten ook de remschoenen vervangen worden. Reden: 1 of andere beun heeft aan de remmen geklooid en van slechts 1 kant de remschoenen vervangen. Die zijn dan ook iets anders (langer) en minder ver afgesleten.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Nog een allerlaatste hint dan: Met welke hand las ik ? En nee, die foto’s zijn niet gespiegeld.
met links
als je nu een inverter neemt kan je de massa klem op de plus zetten en ook gelijk met je rechtse hand lassen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Schijt aan originaliteit.
Vandaag een mudlading onderdelen besteld:
- Rubber afdichtingen waar de remleidingen de achteras in gaan
- 1 aanslagrubber voor bestellen (krengen op chassis willen niet los)
- verdikkingsplaatjes (?) achteras.
-“Ringen” voor onder tank bestellen (alle)
- Gegalvaniseerde koplampsteun
- Carburateur (goede 2e hands) + pakkingsetje
- 2 remkoelkapjes 2e hands
- Boutje versnellingsbak met draadeind er op
- Sensorflenssysteem
- 123 ontsteking met vacuumvervroeging
- Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
- Nieuwe cylinders + zuigers
Voor draagarmen/remmen achter:
- alle lagers
- Ringmoeren met kleine gleufjes
- Ringmoeren met 2 grote gleuven
- Alle nippels
- Remcylinders achter bestellen
- 1 dop voor wiellager
- Grote zeskantmoeren (2)
- Haakjes/borgplaatjes kleine zeskantmoertjes
Kostdat ? Kweenie !
Edit: ik zie nu dat ik vergeten ben een carburateur te bestellen
Schijt aan originaliteit.
Ik heb zojuist een sensorflens systeem besteld. Echter, op die site zie ik dat alle metertjes bijna helemaal zwart zijn. Echter, ik zou het veel mooier vinden als die metertjes een wat klasiekkere uitstraling hebben met ene mooi chromen randje. Oplossing: de bijgeleverde metertjes mooi op zolder opbergen en andere metertjes aansluiten. Echter, is de waarde die de sensoren geven universeel zodat ik er zonder problemen metertjes van een andere fabrikant op aan kan sluiten ?
Schijt aan originaliteit.
is toch met chroom randje?
maar wat meet en druk meter? Bar, of het metertje nu van X of Y is
koppelingen zullen wel standaard zijn en anders met verloopstukje à 3euro past het wel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Uiteindelijk komen er uit de sensoren een draadje en dat draadje voert een signaal naar het metertje op het dashboard. Als het ene metertje bij een bepaalde stroomsterkte een druk aangeeft van 1,4 bar en het andere metertje bij dezelfde stroomsterkte een temperatuur aangeeft van 2,0 bar dan is het metertje niet meer nauwkeurig.
Schijt aan originaliteit.
ops: zit nog ff jaren 70 te denken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die hebben vast een mooi chromen randje dan
Schijt aan originaliteit.
Vergeten foto’s:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/49
En foto’s van de toerenteller die er in moet:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/51
Het is een toerenteller van een Harley Davidson. Andere metertjes (olietemperatuur, oliedruk, laadstroom, voltmeter en weet-ik-veel-wat allemaal) moeten in dezelfde stijl.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Het is een toerenteller van een Harley Davidson. Andere metertjes (olietemperatuur, oliedruk, laadstroom, voltmeter en weet-ik-veel-wat allemaal) moeten in dezelfde stijl.
en de chroom randjes dan?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Misschien niet goed te zien op de foto, maar er zit echt een chroomrandje om hoor !
Schijt aan originaliteit.
Zo te zien kan ik wel aan een goede carburateur komen voor weinig ! Dat is dan wel een carburateur voor een GS (1220cc) maar het schijnt te passen. Wel moet er dan even uitgevogeld worden welke sproeiers er in moeten (trial and error) dus nu ga ik op zoek naar zoveel mogelijk verschillende Solex-sproeiers.
Overigens, is er hier iemand die verstand heeft van klokken (toerentellers, olietemperatuurmeters, oliedrukmeters, enzovoorts) op motorfietsen ? Ik heb n.l. een toerenteller van (vermoedelijk) een Harley Davidson Super Glide van 1978 en later en zoek nog wat bijpassende klokjes ...
Schijt aan originaliteit.
Ik wil een volledig overzicht maken van alles met M9 schroefdraad in een Eend (dit i.v.m. een bestelling M9 spul). Dit heb ik al:
Bouten v/d platen op de uiteindes van de voorasbuis - per kant: 3 keer M9x16 spoed 1,25
Bouten achterbrug -4 keer M9x26 spoed 1,25
Bouten aandrijfassen - per kant: 4 keer M9x32,5 (alleen op de laatste 21,5mm schroefdraad) spoed 1,25
Draadeind aandrijfassen - per kant: 2 keer M9x48(??? onleesbaar door slecht handschrift)
Handremexcentrieken - M9x40 spoed 1,25 Hoeveel???
Hoofdremcylinder - M9x65 spoed 1,25 Hoeveel???
Dynamo - M9x105 spoed 1,25 Hoeveel???
Achter de flenzen waar de aandrijfassen op zitten zitten ook nog een aantal M9 draadeinden. Echter, die wil ik er niet uit schroeven omdat ik niet m’n hele versnellingsbak uit elkaar wil hebben. Iemand enig idee hoe lang zie zijn?
Wie kan deze lijst aanvullen en/of corrigeren ?
Schijt aan originaliteit.