Kan je M9 schroefdraad (binnen) ook optappen naar M10 schroefdraad zonder dat dit ten koste gaat van de sterkte ? Want volgens mij heb je dan schroefdraad in schroefdraad ?
Ik overweeg dit namelijk te doen met de schroefdraad op de voorasbuis.
Schijt aan originaliteit.
zou je wel minstens dezelfde spoed moeten gebruiken want anders heb je niet veel draad
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ruk ! Spoed van standaard M10 is 1,5. Spoed van M9 is 1,25.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ruk ! Spoed van standaard M10 is 1,5. Spoed van M9 is 1,25.
precies, M10 spoed 1.25 bestaat wel maar dan ga je ook weer duurdere bouten moeten kopen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vergeet de tap niet !
Echter, M9 is amper te verkrijgen. Er is 1 bedrijf dat ze levert voor €3,- per bout En ik kan me niet voorstellen dat M10 fijn (want die schroefdraad zou het dan moeten zijn) €3,- per boutje kost.
Schijt aan originaliteit.
ops: heb hier een hele bak vol tappen liggen (ooit garage van een oude man mogen leeghalen), vandaar dat ik niet aan de tap dacht
maar inderdaad M10 x 1.25 is zo speciaal niet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Is inderdaad gewoom fijne M10 schroefdraad.
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heel veel moertjes, boutjes en andere kleine dingen schoongemaakt om te laten verzinken. Ik heb niet gekeken nar wat ik wel of niet nodig heb maar naar hoe goed de dingen nog waren (denk aan een boutje zonder schroefdraad). Niet goed = weg, wel goed = poetsen en (in een later stadium) verzinken.
Schijt aan originaliteit.
De Eend is een rumoerig wagentje. Daarbij heb ik moeite met geluid onderscheiden. Die combinatie zorgt er voor dat ik m’n radio altijd loeihard aan zet, er nog bijna niets van hoor, maar toch met piepende oren op plaats van bestemming aan kom. Wat ik wil doen is m’n Eend stiller maken. Ik denk niet dat ik m’n Eend ooit zo stil kan krijgen als een moderne bak, maar dat hoeft ook niet. maar hoe kan ik m’n Eend stiller krijgen ? M’n Eend ligt nog uit elkaar, maar ik heb een 1e demper over die nog redelijk goed is. Is het mogelijk die open te slijpen en er inwendig iets aan te veranderen zodat deze stiller wordt zonder vermogensverlies ?
Schijt aan originaliteit.
Overigens, hoe kan ik het beste die 1e demper open slijpen zodat deze ook eenvoudig weer dicht te lassen is ?
Schijt aan originaliteit.
Heb je overwogen om bij een specialist op het gebied van uitlaten (hoe heten die jongens ook al weer, van die RVS-pijpen die die V6-Xantia toen hebben gedaan waar zo’n uitgebreide beschrijving hier of op XCNL heeft gestaan) te gaan informeren?
Nog niet, ik hoopte dat iemand van het forum een oplossing had. Dit o.a. omdat ik er van uit ga dat mensen op dit forum beter weten hoe een 2cv-uitlaat in elkaar zit dan een tuner.
Schijt aan originaliteit.
Ik heb begrepen dat die jongens niet zozeer tuners waren als gewoon echte vakmensen…...
Ik zal ook niet beweren dat een tuner geen vakman is. Maar wellicht kennen mensen die dit forum bezoeken de uitlaat beter en weten wat mogelijkheden aan te dragen die ik eenvoudig zelf uit kan voeren.
Schijt aan originaliteit.
geloof niet dat er een bedrijf is dat uitlaten beter kent dan EPS..
kunnen volgens mij een panda als een ferrari laten klinken, en een vloeistofgekoelde porsche als een luchtgekoelde (of was porsche het zelf die dat deed?)
dus—> EPS, issie meteen van RVS