9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Eendje opbouwen (voor Turkije?)
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 november 2006 11:38 PM
  [ # 121 ]

Kan je M9 schroefdraad (binnen) ook optappen naar M10 schroefdraad zonder dat dit ten koste gaat van de sterkte ? Want volgens mij heb je dan schroefdraad in schroefdraad ?

Ik overweeg dit namelijk te doen met de schroefdraad op de voorasbuis.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 november 2006 11:40 PM
  [ # 122 ]

zou je wel minstens dezelfde spoed moeten gebruiken want anders heb je niet veel draad

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 november 2006 11:41 PM
  [ # 123 ]

Ruk ! Spoed van standaard M10 is 1,5. Spoed van M9 is 1,25.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 november 2006 11:49 PM
  [ # 124 ]
Lelijke Eend schreef:

Ruk ! Spoed van standaard M10 is 1,5. Spoed van M9 is 1,25.

precies, M10 spoed 1.25 bestaat wel maar dan ga je ook weer duurdere bouten moeten kopen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 november 2006 11:51 PM
  [ # 125 ]

Vergeet de tap niet !

Echter, M9 is amper te verkrijgen. Er is 1 bedrijf dat ze levert voor €3,- per bout Shocked En ik kan me niet voorstellen dat M10 fijn (want die schroefdraad zou het dan moeten zijn) €3,- per boutje kost.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 november 2006 11:55 PM
  [ # 126 ]

Surprisedops: heb hier een hele bak vol tappen liggen (ooit garage van een oude man mogen leeghalen), vandaar dat ik niet aan de tap dacht

maar inderdaad M10 x 1.25 is zo speciaal niet

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 november 2006 12:27 AM
  [ # 127 ]

Is inderdaad gewoom fijne M10 schroefdraad.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 november 2006 09:49 PM
  [ # 128 ]

Vandaag heel veel moertjes, boutjes en andere kleine dingen schoongemaakt om te laten verzinken. Ik heb niet gekeken nar wat ik wel of niet nodig heb maar naar hoe goed de dingen nog waren (denk aan een boutje zonder schroefdraad). Niet goed = weg, wel goed = poetsen en (in een later stadium) verzinken.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 december 2006 11:28 PM
  [ # 129 ]

De Eend is een rumoerig wagentje. Daarbij heb ik moeite met geluid onderscheiden. Die combinatie zorgt er voor dat ik m’n radio altijd loeihard aan zet, er nog bijna niets van hoor, maar toch met piepende oren op plaats van bestemming aan kom. Wat ik wil doen is m’n Eend stiller maken. Ik denk niet dat ik m’n Eend ooit zo stil kan krijgen als een moderne bak, maar dat hoeft ook niet. maar hoe kan ik m’n Eend stiller krijgen ? M’n Eend ligt nog uit elkaar, maar ik heb een 1e demper over die nog redelijk goed is. Is het mogelijk die open te slijpen en er inwendig iets aan te veranderen zodat deze stiller wordt zonder vermogensverlies ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 december 2006 11:33 PM
  [ # 130 ]

Overigens, hoe kan ik het beste die 1e demper open slijpen zodat deze ook eenvoudig weer dicht te lassen is ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 december 2006 11:34 PM
  [ # 131 ]

Heb je overwogen om bij een specialist op het gebied van uitlaten (hoe heten die jongens ook al weer, van die RVS-pijpen die die V6-Xantia toen hebben gedaan waar zo’n uitgebreide beschrijving hier of op XCNL heeft gestaan) te gaan informeren?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 december 2006 11:42 PM
  [ # 132 ]

Nog niet, ik hoopte dat iemand van het forum een oplossing had. Dit o.a. omdat ik er van uit ga dat mensen op dit forum beter weten hoe een 2cv-uitlaat in elkaar zit dan een tuner.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 december 2006 10:41 PM
  [ # 133 ]

Ik heb begrepen dat die jongens niet zozeer tuners waren als gewoon echte vakmensen…...

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 december 2006 10:57 PM
  [ # 134 ]

Ik zal ook niet beweren dat een tuner geen vakman is. Maar wellicht kennen mensen die dit forum bezoeken de uitlaat beter en weten wat mogelijkheden aan te dragen die ik eenvoudig zelf uit kan voeren.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 05 december 2006 12:05 AM
  [ # 135 ]

geloof niet dat er een bedrijf is dat uitlaten beter kent dan EPS..

kunnen volgens mij een panda als een ferrari laten klinken, en een vloeistofgekoelde porsche als een luchtgekoelde (of was porsche het zelf die dat deed?)

dus—> EPS, issie meteen van RVS

Profiel  
 
 
9 van de 16
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook