Lelijke Eend schreef:Nee, we doen het samen. Ik wil namelijk niet dat ik het door onkunde verpruts. Aan een chassis kan je weinig verkeerd doen, aan een motor wel.
Overigens zit ik met de gedachte te spelen om, wanneer m’n blok gereviseerd is, zelf een totaal finaal kapot en verrot blok te kopen voor een knoop en een halve dropveter en dat rustig, zonder enige vorm van hulp te reviseren (hooguit een beetje advies misschien).
Overigens, ondanks dat m’n blok redelijk goed liep (snel, acceleratie OK en zonder problemen 70km/u in z’n 2 ( ops: ) en weinig olieverbruik) bleek het blok toch aardig ver heen. De cylinderwanden waren spiegelglad en er waren sporen van verbrande olie.
Oh, ok. Dat kan ik begrijpen. Lijkt me nu een leuke klus om te doen, lekker schoon (nouja…) op de werkbank! Maak je een fotoreportage?
Wat het ‘hoofdblok’ (wat nu bij Wuppo ligt) betreft beloof ik niets. Dan wil ik opletten en sleutelen en ik denk dat als daar ook nog foto’s maken bij komt dat niet echt handig wordt. Wat dat 2e blok betreft (wat ik overigens pas aanschaf als ik wat meer financiele ruimte heb en ook een nieuwe koets voor m’n Eend heb, ALS ik het al aanschaf) waarschijnlijk wel.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Overigens zit ik met de gedachte te spelen om, wanneer m’n blok gereviseerd is, zelf een totaal finaal kapot en verrot blok te kopen voor een knoop en een halve dropveter en dat rustig, zonder enige vorm van hulp te reviseren (hooguit een beetje advies misschien).
denk dat je met een bak pils meer geluk gaat hebben
maar euh foto’s willen we zien
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Foto’s komen (ooit ops: ).
Wel een kleine update: ik heb wat ondedelen (o.a. 4 velgen) laten verzinken (gewoon in een bak hete, gesmolten zink donderen) en dat heb ik nu terug. Alleen hebben die velgen rechtop gestaan bij het drogen dus zitten er aan 1 kant klodders zink in de velgrand. Met een beetje geluk + een oude voorwielnaaf kan ik dat op het werk misschien uitdraaien ...
Omdat ik zelf meer bezig ben met mijn BX op dit moment heb ik nog niet verder naar het resultaat van het verzinken gekeken en al helemaal geen foto’s gemaakt. Als Criezel verder af is, schakel ik weer over op mijn eerste liefde (sorry alle BX fans!) en komen er meer updates. Nu is er simpelweg niets te melden.
Schijt aan originaliteit.
Zojuist een mailtje de deur uit gedaan voor een nieuwe krukas bij STP. Zuigers, cylinders en carburateur zijn reeds binnen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He, er is beweging! Top!!! Ga je deze zomer nog rijden???
Nee, dan zou ik eerst een fikse loonsverhoging moeten krijgen of de loterij winnen.
Overigens heb ik een leuk bedrijfje gevonden voor als je je Eend op wilt fokken ... Ik vertrouw dat bedrijf wel.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Nee, dan zou ik eerst een fikse loonsverhoging moeten krijgen of de loterij winnen.
Overigens heb ik een leuk bedrijfje gevonden voor als je je Eend op wilt fokken ... Ik vertrouw dat bedrijf wel.
Duckservice oost? Subaru motor in dat hok! Dan wil ie wel. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Duckservice oost vertrouw ik ook wel
Duckservice vertrouw ik ook wel, moge dat duidelijk zijn ! Maar Duckservice doet niet zo veel in tuning (motortuning, geen plastic plakken). In ieder geval minder dan STP .
Schijt aan originaliteit.
Heey leuk project heb je zo! Je had het zaterdag alleeeeeen maar over je eend dus denk is eventjes kijken
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Sja, de Eend is ook de leukste auto die er bestaat geloof ik (al komen er heel veel Citroëns in de buurt). Zo’n Saxo met 200PK is ook best kicken trouwens. Misschien dat blokje maar eens in m’n Eend drukken ?
Schijt aan originaliteit.
Het was wat gesteggel (verschil van mening etc) maar we zijn er uit gekomen. Dit heb ik besteld:
- Speciale aanbieding 670cc kit met een speciale, custom made nokkenas (7,5/288/112°)
- Plasma nitreren and nieuw lager voor op de krukas
- Viton afdichtingen voor de krukas
- Speciale sproeiers voor in de carburateur
- Speciale uitlaatkit (zelf in elkaar lassen, is alleen 1e demper)
- Groot luchtfilter met alles er op en er aan wat nodig is
- Oliefilter adapter met 2 oliefilters
- Nieuwe oliepomp
- Krukas (gereviseerd)
- Verzendkosten
- 4 speciale bougies
- Siliconen bougiekabels
- Temperatuur geregelde oliekoeler.
Kosten: wiljeniewete ...
Schijt aan originaliteit.
Wat wordt dit voor racemonster?
Geen racemonster. Eerder een tractor
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
4 speciale bougies
Vier? En wat is er speciaal aan?
Maar als ik het goed begrijp gaat het zo’n koppelmonster worden dat je zonder gas bij te geven op de koppeling weg kunt rijden?
Hoe ver ben je hierna eigenlijk, heb je dan alle materialen om met het opbouwen te beginnen? Heb je al zicht op een koets?
Hoe dan ook, je maakt er serieus werk van, en dat mag ik wel. Alleen zou ik er absoluut niet voor kiezen.