in 1e instantie is het idee om gewoon te gaan rijden, in 2e instantie, blijft door voor deze setup te kiezen, de mogenlijkheid open om op LPG te gaan rijden,waneer zich de gelegenheid daarvoor aanbied.
dus is het een paar euro extra, NU ,en hoeft straks niet opnieuw aan de motor gebouwt /verbouwt te worden, als hij op LPG wil gaan…
maar het idee an zich is er wel,maar is nog niet definitief.
mvgr wupke:die LE ff zn pc gaat laten misbruiken, om wat te poste.. jaja we zijn samen naar Duitsland geweest en Assitch was ook mee..
Even een brichtje vanLelijke Eend (ik dus) onder de account vanWupke.
EW schreef:mij staat namelijk iets bij van 90 km/u, wind tegen en allemaal openingen tussen de deuren aan de voorzijde.
Als dat niet (meer) gebeurt zou ik diep teleurgesteld zijn. Dat hoort er gewoon bij.
Xsara Coupe schreef:Sjees, wat een plannen. En dat allemaal om te zorgen dat ie bij de volgende klap zeker weten totall loss is
Ben benieuwd wanneer die af gaat zijn…Xsara Coupe
Al mijn klappers waren met lage snelheid. Niet meer dan 50 km/u schat ik. Dus als ik 150 rijd, is er 3 keer minder kansop een klapper
kreazyV8wuppo schreef:Xsara Coupe schreef:Sjees, wat een plannen. En dat allemaal om te zorgen dat ie bij de volgende klap zeker weten totall loss is
Ben benieuwd wanneer die af gaat zijn…Xsara Coupe
zijn geen plannen, het blok is gisteren in duitsland ingeleverd.. over een week of 6 issie klaar..kan vlugger, maar die man neemt er de tijd voor…
de carros, zit er ook al aan te komen, dus gaat de goeie kant op.
mvgr wupke:die LE ondersteund in zn quest naar de ultime duck..
Niet een week of 6, eerder een MAAND of 6. Dat heb ik in elk geval begrepen en ik vind dat uitstekend ! Ik moet ... eh ... MAG allen nog een keer nar duitsland om nogwat meer onderdeeltjes te brengen. Ik dacht namelijk dat die niet nodig waren.
ZX1.4i schreef:Xsara Coupe schreef:Sjees, wat een plannen. En dat allemaal om te zorgen dat ie bij de volgende klap zeker weten totall loss is
Hopelijk is Elmer zo wijs om ook een paar centen voor een Navigatie juffrouw uit te geven, dan hoeft hij niet meer op de kaart te kijken en een aanrijding te maken. Als ik me niet vergis is de laatste aanrijding zo gebeurd, die daarvoor weet ik niet mee.
PS: Ik lees “cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG “, gaat dat apparaat ook op gas lopen ?
Ik plunder mijn volledige baankrekening voor een motortje en ik schroef geen TomTom in m’n Eend ? Tuurlijk komt er TomTom in ! Alleen vind ik het belangrijker dat m’n Eend eerst rijdt, want anders heb ik niets aan die TomTom. Dus eerst een motor, dan de andere noodzakelijke dingen (koetswerk enzo) en dan TomTom.
En het is geen apparaat ! Een apparaat heeft een stekker en staat in je keuken ! Mijn Eend is/wordt een machine ! Of gewoon een (super) Eend natuurlijk
patje74 schreef:Wat ik tot dusver heb begrepen, heeft LE al zijn materialen zeer zorgvuldig uitgekozen, zonder daarbij al te zeer naar de prijs te kijken.
Dit is ook een reden waarom het allemaal vrij lang mag duren. En ik weet dat LE ontzettend veel zin heeft om in zijn eend te gaan rijden, waardoor ik erg veel respect heb voor zijn geduld en keuzes. Ik had hem al lang inelkaar gezet met mindere en goedkopere materialen, waardoor ik een kwalitatief slechter resultaat zou hebben, maar wel alvast kon rijden.En LPG, prachtig! Een eend kan geweldig goed op LPG rijden, ik ken er eentje de 380.000Km zonder problemen heeft gereden op gas. Dus wederom een geweldige keuze die weer samen gaat met een relatief grote investering.
Maar… je gaat hem niet eerder op LPG zetten dan ik hé!Het resultaat is dat LE straks een eend heeft die volledig aan zijn persoonlijke wens voldoet. En dat is prachtig!!!
Jij verwoordt aardig precies wat ik met mijn Eend doe. En eerder op LPG dan jij ? No way ! Eerst jouw Eend (om te oefenen ), dan mag je dan het truucje op mijn Eend herhalen
kreazyV8wuppo schreef:in 1e instantie is het idee om gewoon te gaan rijden, in 2e instantie, blijft door voor deze setup te kiezen, de mogenlijkheid open om op LPG te gaan rijden,waneer zich de gelegenheid daarvoor aanbied.
dus is het een paar euro extra, NU ,en hoeft straks niet opnieuw aan de motor gebouwt /verbouwt te worden, als hij op LPG wil gaan…
maar het idee an zich is er wel,maar is nog niet definitief.
mvgr wupke:die LE ff zn pc gaat laten misbruiken, om wat te poste.. jaja we zijn samen naar Duitsland geweest en Assitch was ook mee..
Exacto ! In 1 keer goed. Later dan de LPG tank er in zonder de koppen er af te hoeven trekken. Het is een Eend, geen Lego wat je 85 keer in elkaar zet
Even een samenvatting van gisteravond: leuk, laat, lang, verassend, veel kennis, veel bier en verdwalen op de terugweg.
Het is trouwens niet geheel duidelijk wie er nou meer over 2cv motoren weet: Wupke of de man van STP .
Dit was een bericht vasn Lelijke Eend onder de account van Wupke.
NICE
Heb je er al overnagedacht hoe je dit motorische geweld tot stilstand gaat krijgen?
Mvgr, Ronald die een ax toch mooier vind lol
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Weer een bericht van LE:
Stoppen doe je door te remmen, zo is mij geleerd.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Rooney schreef:NICE
Heb je er al overnagedacht hoe je dit motorische geweld tot stilstand gaat krijgen?
Mvgr, Ronald die een ax toch mooier vind lol
De remmen (LE zijn eend (jonger dan ‘81) heeft schijven) van een eend zijn zwaar overbemeten. Een van de vele sterke punten van een eend.
Tot stilstand komen is dus absoluut geen problemen met de originele remmen.
Aaah ok tnx dat wilde ik dus eigenlijk graag weten
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
dit gaat dus echt de goede kant op
zeker niet stoppen nu
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zojuist even bij een Harley Davidson bedrijf geweest voor wat klokjes in de Eend. Allemachtig wat een prijzen ! Ik heb maar gauw besteld voor ik begon te twijfelen ...
Overigens, ik heb een olietemperatuurmeter inclusief sensor, een voltmeter en een klokje (voor de tijd) gekocht.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Zijn er nog nieuwe foto’s van de eend in kwestie?
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Grappig trouwens, die HD-toko zat achter mijn garage van mijn vorige huis. Je bet daar toch regelmatig geweest.
Als je het spul gaat ophalen, vergeet dan niet even naar hun bakolie te vragen!
punky schreef:Zijn er nog nieuwe foto’s van de eend in kwestie?
Nope. Valt ook weinig te zien. Maar als ik de tellertjes heb, zet ik die even op de foto.
patje74 schreef:Grappig trouwens, die HD-toko zat achter mijn garage van mijn vorige huis. Je bet daar toch regelmatig geweest.
Waarom denk je dat ik juist daar heen ging ? Jij adviseerde mij naar hun te gaan !
Als je het spul gaat ophalen, vergeet dan niet even naar hun bakolie te vragen!
Ik zal mijn best doien, maar je mag mij er nog wel ene paar keer aan herinneren.
Schijt aan originaliteit.
Mijn Eend gaat wellicht op LPG rijden. Daarom moeten er geharde klepzittingen in (het is al nagekeken of dit nodig is, en ja, dit is nodig). Weet iemand een goed bedrijf (bij voorkeur in het noorden) wat zoiets kan doen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik weet het, je wilt het vast niet horen, maar… een eend loopt minimaal 3 ton op gas zonder aanpassingen. Tegen die tijd is je gegalvaniseerde chassis zelfs verrot.
patje74 schreef:Ik weet het, je wilt het vast niet horen, maar… een eend loopt minimaal 3 ton op gas zonder aanpassingen. Tegen die tijd is je gegalvaniseerde chassis zelfs verrot.
het is ook voor die rare benzine die ze in Turkije verkopen.
mvgr wupke:
Oh, ik dacht alleen voor de LPG (Wupke doet een beetje begeleiding wat betreft mijn blokje ).
Schijt aan originaliteit.