Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lelijke Eend schreef:In de prullenbak. Weggedonderd voor ik er een foto van kon maken. Maar de nieuwe tankvlotter is gemonteerd met een nieuw rubbertje. Beschrijving: grote zwarte ring met 3 kleine gaatjes voor de M4 boutjes.
het meest verstandig.
Het rubbertje werd idd niet beter van in de azijn en cola liggen !
Trouwens, heel veel dingen vernieuw ik. Zowieso alle moertjes en boutjes. Alleen het is niet makkelijk om aan M7 moeren te komen en nog moeilijker om aan M9 bouten te komen !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lelijke Eend schreef:Het rubbertje werd idd niet beter van in de azijn en cola liggen !
Trouwens, heel veel dingen vernieuw ik. Zowieso alle moertjes en boutjes. Alleen het is niet makkelijk om aan M7 moeren te komen en nog moeilijker om aan M9 bouten te komen !
probeer hier eens http://www.fbg.nl/21012
die bij mij in de buurt had ook wat afwijkende boutjes voor mn Duc.
Ga ik morgen naar bellen ! Dankje voor de tip !
Schijt aan originaliteit.
Ik wacht nog even met bellen naar Fabory want wellicht kan Duckservice nog aan wat nieuwe M9 boutjes etc. komen. Wel heb ik gebeld met een bedrijf dat metaal straalt. Ik ben van plan om m’n achteras + nog wat spul te stralen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Hé, Elmer(was het toch???)
Als het stralen van de assen niet kan, neem dan een oude houtbeitel en schrap daarmee alle oude lagen van de as af. Dat heb ik bij onze 2CV ook gedaan, met een zeer goed resultaat. Natuurlijk is dat veel werk, maar het bespaard best veel geld. Daarna heb ik alles goed ontvet, in de menie gezet en daarna in de Technocoat(kun je kopen bij de Welkoop), verbluffend strak resultaat!
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
De naam klopt hoor
Ik ben zelf tot nog toe bezig geweest met een roterende staalborstel op een flex. Werkt op zich goed, maar ik ben het zat want je komt niet overal bij. Volgens mij is dat nog sneller (en gevaarlijker) dan schrapen met een oude houtbeitel. Maar bedankt voor de tip
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Het grote nadeel daarbij is, dat je erg veel stof krijgt. Met de schraapmethode valt alles direkt voor je op de vloer, of als je daar een vel karton legt, direkt op het karton(ruimt wat makkelijker op). Zo heb ik trouwens ook mijn veerpotten helemaal ontdaan van alle oude en vervuilde lagen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Veerpotten heb ik spiksplintergloedjenieuw, dus die zijn wel schoon Maar inderdaad, met een borstel geeft het een hoop stof. Maar dat blijft wel liggen
Schijt aan originaliteit.
inderdaad bij zulke klussen heb ik ook altijd een oude beitel bij de hand, je kan ermee steken en mee krabben
maar draag een bril want verfsplinters durven best hard wegvliegen
wijze raad van mij die dank zij een bril toch nog een metaalsplinter in zijn oog kreeg zaterdag (slijpwerk), kom net van de oogarts en apotheek weeral 45 euro armer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik zet bij gebruik van de haakse slijper altijf een veiligheidsbril, stofkapje en oordoppen (radio staat dan door niets aan). Als ik met een schroevendraaier derestjes weg haal zet ik de stofbril af om alles beter te kunnen zien. Wellicht is dat niet zo verstandig als ik jouw verhaal zo lees ...
Schijt aan originaliteit.
wel ik was buiten aan een vriend zijn auto bezig, er stond veel wind dus nam ik de volledig afsluitende bril (normaal gebruik ik eentje met zijkleppen)
vermoedelijk met het afzetten iets erin gewaaid
maar die verfsplinters kunnen behoorlijk aankomen, en dat weet ik ook uit ervaring ops:
en niet dat ik onveilig werk want het was de eerste keer in 15 à 20 jaar dat ik naar de oogarts moest, en ik werk wel al heel mijn leven veel met metaal
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Weet iemand misschien met wat voor bouten de achtergrordels van een Eend vast zitten ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Weet iemand misschien met wat voor bouten de achtergrordels van een Eend vast zitten ?
Voor gordels gebruikt men altijd bouten met een fijnere draad.
(censuur) ! ! !
Weet je toevallig ook welke maat precies ? Of nog beter: heb je een paar bouten over waarmee de achtergordels aan de vloer vast zitten ? Ik kan je alleen niet beloven dat die bouten het overleven ...
Schijt aan originaliteit.