5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Eendje opbouwen (voor Turkije?)
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2006 07:40 PM
  [ # 61 ]

De maat weet ik zo niet, en ik heb de laatsten in mijn HY gezet. Maar een ritje naar de sloop en je hebt er voor weinig een stelletje. Ze gebruiken (volgens mij) in alle auto’s de zelfde dikte.
Maar als de ijzerhandel ze kan leveren is dat natuurlijk de moeite waard. Mijn handeltje had ze niet op voorraad.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 september 2006 07:43 PM
  [ # 62 ]

Nou, ze zijn bedoeld om wat schroefdraadgaten dicht te maken tijdens het stralen, dus ik wil geen nieuwe (verzonken) bouten hebben.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2006 07:46 PM
  [ # 63 ]

Dan haal je toch een paar op bij Schaap-Bron? (zo heet die VAG-sloop in Joure toch?)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 september 2006 07:47 PM
  [ # 64 ]

Je bedoelt de Renault-sloperij ?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2006 08:01 PM
  [ # 65 ]
Lelijke Eend schreef:

Je bedoelt de Renault-sloperij ?

Kan ook, ik heb ook een Renault gehad dus…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 05 september 2006 08:03 PM
  [ # 66 ]

Dan gaan we daar morgen eens langs. Dankje voor de tip !

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 06 september 2006 07:44 PM
  [ # 67 ]

De maat van de bouten voor de achtergordels op de vloer is M11 fijn (universele gordelbouten).

Ik ben n.l. naar de sloop gegaan en uigelegd wat ik wou. Ik kreeg toen 2 universele gordelbouten mee. Helemaal granix Very Happy

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 06 september 2006 10:39 PM
  [ # 68 ]

Ik maak trouwens een lijst met info die ik nodig heb voor/verkregne heb uit het verwisselen van m’n chassis tot nog toe. Wie die lijst wil hebben moet even mailen naar feddeutfryslan apenstaartje hetepost (hotmail dus) puntje com

Ik zeg er wel bij dat ik die lijst in 1e instantie voor mezelf gemaakt heb, dus wellicht is niet alles even duidelijk !

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 10 september 2006 01:07 AM
  [ # 69 ]
Lelijke Eend schreef:

De maat van de bouten voor de achtergordels op de vloer is M11 fijn (universele gordelbouten).

Ik ben n.l. naar de sloop gegaan en uigelegd wat ik wou. Ik kreeg toen 2 universele gordelbouten mee. Helemaal granix Very Happy

Vergeet dit bericht, het blijkt namelijk dat de schroefdraad een Engelse maat is (de bouten pasten er ook niet helemaal lekker in maar ik dacht dat dat door vuil in de schroefdraad kwam).

Vandaag heb ik de complete achteras uit elkaar getrokken. Alle lagers heb ik gelijk in de prullenbak geflikkerd. Geen gedonder en er mooi nieuwen op zetten. Echter bij het demonteren van de draagarmlagers zijn de pasvlakken waar de lagers tegen aan komen licht beschadigd. Dat vind ik niet grappig (understatement). Ook heb ik een leiding + wartel niet uit een remcylindertje gekregen. Waarschijnlijk zit dat zo vastgeroest dat die tot het eind der tijden met elkaar verenigd zullen zijn. Nieuwe remcylindertjes er op dus. Zal ook wel niet gratis en/of grappig zijn. Wegens het ontbreken van een dop 44 heb ik de moerten waarmee de remtrommels/wielnaven vast zitten losgeslagen met een hamer en een beitel. Die moeren zijn daardoor beschadigd en kan ik er (naar mijn mening) niet meer opnieuw opzetten. Ook niet grappig.

Wat wel grappig is, is dat je met een gewoon wiel met daarin een blokje om een wieldop vast te zetten en een bout M10x70 die achterremtrommels vrij gemakkelijk van de lagers krijgt. Die bout van 70mm is precies lang genoeg ! En het is ook grappig dat ik er achter kwam dat de rubbertjes uit de schroefdraadgaten van de remleidinge eenvoudig te verwijderen zijn met een schroevendraaier van 4,5mm breed (schacht+ platte gedelte). Schroevendraaier er in steken en je kan de rubbers er zo uit schroeven.

Gister kreeg ik per post o.a. 4 nieuwe transversebouten. Echter, in tegenstelling tot wat afgesproken was waren het niet 4 langen maar 2 korten en 2 langen. Reden: voor 2 langen moet ik 3 weken wachten. Dan dacht de man van Duckservice dat het handiger zou zijn om gewoon de lange bouten uit m’n vooras te plukken en daar korten in te zetten zodat ik netjes 4 lange bouten voor m’n achteras heb. Logische gedachte, maar m’n achteras is nog (lang) niet toe aan montage. Wanneer dat wel het geval is dan bel ik hem of de bouten er zijn, dan stuurt hij me ze op.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 10 september 2006 10:49 PM
  [ # 70 ]

Foto’s ! ! !

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 14 september 2006 05:01 PM
  [ # 71 ]

Deze week doordeweeks ook maar wat geklust. Niet veel hoor. Afgelopen dinsdag heb ik ronde plaatjes uit hout gezaagd om de grote gaten in de achteras en draagarm af te dichten en draadeind (M6) gehaald. Gister heb ik die houten plaatjes d.m.v. dat draadeind gemonteerd en M9 boutjes besteld ! Eindelijk eenbedrijf gevonden die dat levert en dat bedrijf zit nog in Joure ook ! Ideaal !

Weet iemand overigens de lengte van de schroefdraad van de bout waarmee de ventilator vast zit ? Het is M9, dat heb ik al wel begrepen.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 17 september 2006 02:00 AM
  [ # 72 ]

Vandaag geprobeerd de aanslagrubbers van de vooras (nog op het oude chassis) los te krijgen. 1 bout draaide door, andere zat gewoon compleet vast. Kruipolie op spuiten is zinloos want dat dondert gelijk weer naar beneden en warmstoken lijkt me niet handig i.v.m. het rubber. Wel heb ik de pennen aan het chassis waarmee de schokdempers vast ziten los gehaald. Eerst de schokdempers zelf er af, dan een bahco op de zeskant en dan een krik onder de bahco. Eend ging bijna met z’n wieltjes van de grond, maar uiteindelijk kwamen de pennen los. De bahco overleefde dit avontuur. Vervolgens de pennen + wat ringen mooi schoon gemaakt en in de owatrol gezet. Morgen weer verder. Planning is om dan de pennen en de ringen in de anti-steenslag te zetten + nog wat andere kleine klusjes te doen.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 17 september 2006 11:27 PM
  [ # 73 ]

De pennen saan in de anti-steenslag, de moeren van 1 veerpot heb ik d.m.v. een beitel naar een andere wereld geholpen (1 keer eerder een veerpot gedemonteerd en dat spul zit zo enorm vast geroest dat ik niet eens de moeite wil nemen om d.m.v. een bahco de moeren los te draaien) maar die veerpot zit nog steeds zo vast als een huis (help!). Verder heb ik nog even gekeken hoe krom m’n velgen zijn. Ze zijn niet recht, maar ik heb geen flauw idee wat nog wel acceptabel is en wat niet. Ook heb ik de koets van m’n Eend weer op het chassis gezet (staat er los op) en de achterkant op bakstenen gezet en de voorkant op assteunenen. De voorkant stond eerst op z’n wieltjes en en de achterkant op assteunen.

Ohja, de foto’s .

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 18 september 2006 01:57 AM
  [ # 74 ]

alles op het chassis nieuw maar met kromme velgen?
ik zou de velgen eens op een balanceer toestel laten zetten en kijken hoe erg ze eraan toe zijn, dan weet je het

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 18 september 2006 10:32 PM
  [ # 75 ]

Dat ben ik ook van plan, want ik weet niet of de afwijking ernstig is. Het valt me namelijk op dat alle velgen wel een slinger(tje) hebben. Daaruit concludeer ik een beetje dat een kleine slingering geen probleem is. Maar wanneer is de slinger zo groot dat het wel een probleem is ? Ik ga dus maar eens op zoek naar een velgenboer ...

Vandaag naar ‘de man die alles krijgen kan als het maar bestaat’ geweest voor wat M12 fijn moeren. 1 moer mee gekregen om te passen. Past niet. En de 7/16 UNC tap leek ook vrij grof (groffer dan de schroefdraad is denk ik). Morgen neem ik de hele rattaplan mee naar die man, kunnen we alles rustig uitzoeken.

Weet iemand trouwens met welk moment de pennen aangedraaid moeten worden die je schokdempers met je chassis verbinden? En moeten die dingen met hetzelfde moment vastgedraaid worden bij de achterste draagarmen? Zijn namelijk dezelfde pennen. Ik kom er met m’n Haynes niet uit. Ik weet niet hoe die dingen in het Engels heten en volgens mij wordt het aandraai moment ook niet genoemd ...

Profiel  

5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook