hallo allemaal,
een xm zit vol geinigheden, steeds weer weet ie me te verrassen… vannacht, toen ik huiswaarts reed, heb ik een aantal binnenwegen genomen. veel bochtenwerk, en daar het al redelijk laat was heb ik goed door gereden. op een bepaald moment is de wagen heel stug beginnen veren en hoorde ik ineens het geluid van een ventilator die op volle toeren werkt. een zeer “luide” zoemtoon dus… toen ik mijn richtingaanwijzer gebruikte, interfereerde die met die zoemtoon, ook als ik remde hoorde ik het geluid veranderen… ik ben maar gestopt, en kwam tot de conclusie dat het niet de ventilator was, want deze draaide niet. wat dan wel?
ik heb de indruk, maar dat ben ik dus niet zeker, dat het de hydraulische drukklep moet zijn die heel snel aan-uit bewoog… wat kan het zijn?
heeft iemand dit ook al eens gehad? ik heb een type I xm… ik ga ‘m trouwens nog eens uitlezen, zien of er nog fouten gegenereerd zijn…
geen foutmeldingen… vreemd.
de v-snaar is mij nog onbekend. ik moet mij eens dringend een haynes kopen, of een vraagbaak…
blijkbaar is dat een soort aandrijfriem? dan zou het een mechanisch defect zijn, en ik had niet de indruk dat het mechanisch was… ik hoorde heel duidelijk interferentie met de andere elctrische systemen zoals remmen, richtingsaanwijzers, ruitenwissers… het geluid veranderde zeer duidelijk.