Het spruitstuk is het “4 in 2” type. De vlampijp is met 4 tapeinden M7 aan dat ding verbonden. En daar kun je niet zo maar bij! Ze zitten bovendien knoertvast. Als ze breken moet alsnog het spruitstuk eraf. Met kans dat ook die tapeinden afbreken : : = cylinderkop demonteren, met kans dat kopbouten afbreken.
Weet iemand hoe je zo’n klus kunt klaren? :
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Spruitstuk gat meestal wel los. Daarna hoop je dat die 4 afbreken! Heb je em er lekker snel uit(naar boven toe). En kan je nieuwe tapeinden erin zitten.
Losdraaien doe ik met een ratel met verlengstukjes en knietjes. Een hulpje is handig die de dop op de moer vriemelt terwijl jij onder de auto aan de ratel draait…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vlampijp vervangen
Dank voor het advies!
Ok, aan de gang. De 4 tapeinden braken natuurlijk (gelukkig?)af. Dus: spruitstuk eraf en de resten eruit peuteren. Maar de vlampijp gaf zich niet zomaar gewonnen: die dikke startmotor moest er ook uit.
morgen verder!