Ik heb sinds kort een prachtig maagdelijk witte bx inclusief witte wieldoppen helemaal in prima staat. Ik heb hem daarom THE WHITEMARE gedoopt en wil hem gaan pimpen. Nu heb ik pas zitten spelen met die hoog laag hendel (Ik wist niet dat dat niet mag) Nu staan de voorwielen in de hoge stand en veert hij heel slecht. Kan ik hier zelf iets aan doen of gaat me dit een hoop centjes kosten? Weet iemand raad, help dan even aub.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
WILLEN MARTEN EN/OF THIJS ZICH MELDEN BIJ KASSA 5 AUB
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Re: bx ongemak of ramp
bxleek schreef:Ik heb sinds kort een prachtig maagdelijk witte bx inclusief witte wieldoppen helemaal in prima staat. Ik heb hem daarom THE WHITEMARE gedoopt en wil hem gaan pimpen. Nu heb ik pas zitten spelen met die hoog laag hendel (Ik wist niet dat dat niet mag) Nu staan de voorwielen in de hoge stand en veert hij heel slecht. Kan ik hier zelf iets aan doen of gaat me dit een hoop centjes kosten? Weet iemand raad, help dan even aub.
Voorste hoogteregelaar vervuild waardoor de juiste rijstand niet meer bereikt wordt.
Je kan 2 dingen doen
- korte termijn oplossing: auto in de laagste stand zetten, dan gaat de voorkant vanzelf ook wel omlaag. en daarna auto weer in de rijstand
- Lange termijn oplossing; hoogteregelaar schoonmaken of gereviseerd exemplaar eronder zetten.
In elk geval niet mee rijden! dan sloop je de boel
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Het is om te beginnen waarschijnlijk geen slecht idee om de LHM gewoon eens te verversen, eventueel in combinatie met hydraurinçage (spoelen van het systeem)
LHM is afgelopen zomer ververst, moet dat zo vaak dan? Ik had toen een lek in het hydrolisch systeem, dat zou me hier bij de dealer €395 gaan kosten. Snel en eigenwijs toch naar Frankrijk gereden waar de reparatie me uiteindelijk maar €95 kostte inclusief nieuwe LHM.
Ga nu wel ff proberen eerst te laten zakken en dan weer in rijstand te doen. Hoe lang moet ik hem dan laag laten? Thanx trouwens voor de feedbax.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
bxleek schreef:LHM is afgelopen zomer ververst, moet dat zo vaak dan? Ik had toen een lek in het hydrolisch systeem, dat zou me hier bij de dealer €395 gaan kosten. Snel en eigenwijs toch naar Frankrijk gereden waar de reparatie me uiteindelijk maar €95 kostte inclusief nieuwe LHM.
Ga nu wel ff proberen eerst te laten zakken en dan weer in rijstand te doen. Hoe lang moet ik hem dan laag laten? Thanx trouwens voor de feedbax.
395 euro Wat gingen ze doen dan? alle leidingen vernieuwen ofzo?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
bxleek schreef:LHM is afgelopen zomer ververst, moet dat zo vaak dan? Ik had toen een lek in het hydrolisch systeem, dat zou me hier bij de dealer €395 gaan kosten. Snel en eigenwijs toch naar Frankrijk gereden waar de reparatie me uiteindelijk maar €95 kostte inclusief nieuwe LHM.
Ga nu wel ff proberen eerst te laten zakken en dan weer in rijstand te doen. Hoe lang moet ik hem dan laag laten? Thanx trouwens voor de feedbax.
Gewoon laag zetten tot de voorkant naar naar de aarde begint te storten.
als de boel laag ligt gewoon weer op laten pompen
LHM moet trouwens elke 60.000km of elke 2 jaar.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
395 euro Wat gingen ze doen dan? alle leidingen vernieuwen ofzo?
Ja maar bleek dus uiteindelijk maar een klein bochtje nodig te hebben, je weet toch? In Nederland wordt je aan alle kanten genaaid.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
hugo schreef:WILLEN MARTEN EN/OF THIJS ZICH MELDEN BIJ KASSA 5 AUB
Ja dat zijn de enigen die er iets van weten…...
Emiel
hugo schreef:
Haha, wat grappig.
ach ach
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Re: bx ongemak of ramp
bxleek schreef:Ik heb sinds kort een prachtig maagdelijk witte bx inclusief witte wieldoppen helemaal in prima staat. Ik heb hem daarom THE WHITEMARE gedoopt en wil hem gaan pimpen. Nu heb ik pas zitten spelen met die hoog laag hendel (Ik wist niet dat dat niet mag) Nu staan de voorwielen in de hoge stand en veert hij heel slecht. Kan ik hier zelf iets aan doen of gaat me dit een hoop centjes kosten? Weet iemand raad, help dan even aub.
=============================================
Als het omhoog en omlaaggaan aan de voorzijde gepaart gaat met een krakend geluid, dan zijn waarschijnlijk ook de veerpoten aan vervanging toe.
Lastig om goede te vinden, om ze te vervangen stelt weinig voor.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Re: bx ongemak of ramp
bxleek schreef:Nu heb ik pas zitten spelen met die hoog laag hendel (Ik wist niet dat dat niet mag)
En waarom zou dat niet mogen? Okay misschien is het niet goed om de hendel als een gek heen en weer te bewegen, maar een paar keer de auto van de laagste naar de hoogste stand en omgekeerd is niks mis mee. Ik doe het regelmatig om de boel een beetje gangbaar te houden.
Sommigen zeggen dat het ook niet goed is om ineens van de hoogste naar de laagste stand te gaan zonder tussenpauzes, maar volgens een monteur bij Chyparse (en daar zouden ze het moeten weten) is dat ook geen probleem. Er zou een retourleiding kunnen springen maar die was dan toch al op zijn einde en hij kan beter op een parkeerplaats dan op de snelweg gaan.
Lekker doorspelen dus (en de andere tips hier opvolgen natuurlijk)
JM
als hij echt op zijn hoogste stand staat blijft hij, ook zonder druk gewoon zo staan.
Hoogteregelaar verstopt, schoonmaken of ruil regelaar vinden..
(ik zou niet weten hoe je hem schoon moet maken maar precies hetzelfde gehad )
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Jeroen28 schreef:als hij echt op zijn hoogste stand staat blijft hij, ook zonder druk gewoon zo staan.
Hoogteregelaar verstopt, schoonmaken of ruil regelaar vinden..
ja dat is dus het geval, maar dat doorspoelen/schoonmaken, is dat duur of veel werk? ik ben namelijk afhankelijk van de dealer want weet hier in de buurt nog geen goed adresje waar ik heen kan met dit soort dingen en ben zelf nog niet zo handig met dit soort dingen.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
chyparse soesterberg
of hegru eindhoven
je zoekt ze via google of via dit forum
succes!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto