Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mathijs schreef:
Leuke aanbieding die X2! Zoals de auto beschreven is verkeert ze in een hele goede staat. Dat is toch de uitvoering met ronde koplampen?
Een GSX heeft geen ronde koplampen , dat was een accesoire
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Misschien heb je er geen belang bij, maar toch even een tipje.
Als je de distributie gaat doen, check/vervang dan gelijk de T-mof bij de HP-pomp. Vaak is die erg droog en dit is het moment dat je er goed bij kunt komen.
Voor het demonteren van de startmotor moet het spruitstuk er af, je kunt dus alvast nieuwe pakkingen bestellen.
Succes!!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
citro-power schreef:mathijs schreef:
Leuke aanbieding die X2! Zoals de auto beschreven is verkeert ze in een hele goede staat. Dat is toch de uitvoering met ronde koplampen?
Een GSX heeft geen ronde koplampen , dat was een accesoire
Maar deze X2 heeft zeer waarschijnlijk WEL ronde koplampen (want export USA versie)
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:citro-power schreef:mathijs schreef:
Leuke aanbieding die X2! Zoals de auto beschreven is verkeert ze in een hele goede staat. Dat is toch de uitvoering met ronde koplampen?
Een GSX heeft geen ronde koplampen , dat was een accesoire
Maar deze X2 heeft zeer waarschijnlijk WEL ronde koplampen (want export USA versie)
Zou kunnen , ik wacht op foto’s.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
patje74 schreef:Misschien heb je er geen belang bij, maar toch even een tipje.
Als je de distributie gaat doen, check/vervang dan gelijk de T-mof bij de HP-pomp. Vaak is die erg droog en dit is het moment dat je er goed bij kunt komen.
Voor het demonteren van de startmotor moet het spruitstuk er af, je kunt dus alvast nieuwe pakkingen bestellen.Succes!!!
Dat is wel een goede tip! Ik ga de distributie niet zelf doen denk ik, iets te gevoelig voor storing. Zou zonde zijn als ik iets verkeerd doe waardoor alles kapot draait. Ik zal het doorgeven aan de garage/monteur die het voor me gaat doen.
Ik heb het draadje gelezen waar jij je startmotor hebt vervangen. Was het nog veel werk of viel het wel mee. Volgens mij hoef je niet zo heel veel los te maken voor de startmotor toch? Spruitstuk aan de startmotorkant en de koelbeplating eraf en je kan er bij voor zo ver ik het kan beoordelen. Ik heb de boeken er nog niet op nagelezen.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je hebt kleinere en grotere startmotoren. Bij de kleinere hoef je veel minder los te maken
Anders laat je die startmotor zitten en ga je lekker aanslingeren….
Citroen!
Super mooi. Wat is dat dash toch fantastisch! Mijn Pa had een X3, rood, heimwee als ik de foto’s zie, GSA is toch een zeer fraaie wagen hoor. Succes ermee
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
DriverD schreef:Je hebt kleinere en grotere startmotoren. Bij de kleinere hoef je veel minder los te maken
Anders laat je die startmotor zitten en ga je lekker aanslingeren….
Hoe weet ik welke ik heb? Het een is een GSA 1129 uit 1983.
UPDATE!! Vandaag het kentekenbewijs binnen gekregen!! Platen zijn ophehaald en morgen gaat ze voor de APK. Is ook wel spannend.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mathijs schreef:DriverD schreef:Je hebt kleinere en grotere startmotoren. Bij de kleinere hoef je veel minder los te maken
Anders laat je die startmotor zitten en ga je lekker aanslingeren….Hoe weet ik welke ik heb? Het een is een GSA 1129 uit 1983.
UPDATE!! Vandaag het kentekenbewijs binnen gekregen!! Platen zijn ophehaald en morgen gaat ze voor de APK. Is ook wel spannend.
Volgens mij moet je dan een startmotor van het merk Femsa hebben.
Die zijn wat kleiner maar makkelijk gaat het dan nog niet.
GS/A ‘s zijn niet al te makkelijk wat sleutelen aangaat
Wel mooi weer uitgekozen om met de GSA naar de APK te gaan
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
FEMSA=spaans=kleiner model. Mijn 1984-er GSA X1 is uit de spaanse produktie en heeft (had, want vervangen) deze FEMSA-startmotor
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Nou auto staat nu bij de garage en ze hebben gebeld voor het volgende.
Achterremschijven waren wat roestig, die gaan ze oplappen en de rem gangbaar maken gok ik. En er was een benziene slangetje lek op de tank, de ontluchtig denk ik. En dat was het. Hij schatte het totaal bedrag op 150 euro incl APK.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed werk man! Achterremmen is een kwaaltje, ik heb de mijn de vorige APK ook af laten draaien + gangbaar gemaakt.
Je bent trouwens wel bij een garage geweest die bekend is met het systeem? Er was eens iemand met mijn wagen bezig en vertelde mij dat de achterremmen niets deden. Hij stond echter aan de achterkant op bokjes.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Staat bij garage Lubbers in Hengelo, dat is een Citroen specialist. Onze Xantia is daar ook in onderhoud. Bevalt goed en weten waar ze het over hebben. Ik ben in ieder geval niet van plan om de GSA naar een beunhaas te brengen die alles weet van oude Kadetten en Golfen
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, je weet maar nooit hé!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Achteremmen is niet echt een probleem , gewoon elk jaar losmaken en goed schoonmaken.
Zo blijft ie lekker gangbaar en de schijven mooi blank.
Is trouwens ook een algemene Citroen kwaal , niet specifiek GS/A.