6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Mathijs’ GSA 1129 VERKOCHT
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2007 07:35 PM
  [ # 76 ]

En garage Lubbers is trouwens een prima voor de Citroen’s.

Zowel oud als nieuw.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 januari 2007 01:42 PM
  [ # 77 ]

Is trouwens ook een algemene Citroen kwaal , niet specifiek GS/A

Klopt mijn laatste BX had er last van en onze huidige Xantia had er ook last van. Ik heb tussendoor de remmen schoongemaakt van de Xantia. Ze zijn nu nog mooi blank en ze remmen ook goed.

Totaal plaatje van gisteren is 130 euro. Dat is incl APK, achterremmen schoonmaken + gangbaar maken, benziene slang, kleinmateriaal en arbeid. Mooi bedrag toch? Kan ik morgen mooi met de GSA naar de nieuwjaars borrel komen! JAHOE Razz

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 januari 2007 01:59 PM
  [ # 78 ]

Dat is een nette prijs hoor! Gefeliciteerd!!!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 januari 2007 10:43 PM
  [ # 79 ]

Vandaag even de GSA bekeken op de nieuwjaarsborrel , prima GSA , ziet er werkelijk prachtig uit.

Wel zuinig op zijn he Wink

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 21 januari 2007 11:21 PM
  [ # 80 ]

Dank je! Ik zal er heel zuinig op zijn. Very Happy Ik zal straks even een topic aanmaken met foto’s van van de meeting.

Leuk om je eens te ontmoeten!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 31 januari 2007 04:33 AM
  [ # 81 ]
patje74 schreef:

Goed werk man! Achterremmen is een kwaaltje, ik heb de mijn de vorige APK ook af laten draaien + gangbaar gemaakt.
Je bent trouwens wel bij een garage geweest die bekend is met het systeem? Er was eens iemand met mijn wagen bezig en vertelde mij dat de achterremmen niets deden. Hij stond echter aan de achterkant op bokjes.  Wink

Ja is inderdaad een kwaaltje en wordt voornamelijk door de remdrukverdeler veroorzaakt. Bij remmen ligt het meeste gewicht op de voor-as en daardoor hoeven de achterremmen relatief weinig werk te verrichten van de verdeler. Dat is een bekende kwaal van de GS/GSA maar komt ook in lichtere mate op andere (BX) modellen voor.
Goed reinigen en gangbaar houden door minimaal 1 keer per week de achterremmen flink te belasten,
Dat doe je door een stuk achteruit te rijden en dan stevig op de rem.
Door de voornoemde remdrukverdeler wordt nu grotendeels de achterremmen aangesproken en daardoor gangbaar gehouden.

succes

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 31 januari 2007 11:21 PM
  [ # 82 ]

Klopt helemaal, hebben geloof ik alle hydrocitro’s last van, ook mijn CXen. De druk naar de achterremmen neemt toe naarmate de belasting van de achteras toeneemt. Als je vaak/altijd alleen rijdt, gaan ze vastzitten omdat de zuigers nooit bewegen. Merk je vanzelf als op een lichte helling de auto blijft stilstaan Laughing

arhnic schreef:
patje74 schreef:

Goed werk man! Achterremmen is een kwaaltje, ik heb de mijn de vorige APK ook af laten draaien + gangbaar gemaakt.
Je bent trouwens wel bij een garage geweest die bekend is met het systeem? Er was eens iemand met mijn wagen bezig en vertelde mij dat de achterremmen niets deden. Hij stond echter aan de achterkant op bokjes.  Wink

Ja is inderdaad een kwaaltje en wordt voornamelijk door de remdrukverdeler veroorzaakt. Bij remmen ligt het meeste gewicht op de voor-as en daardoor hoeven de achterremmen relatief weinig werk te verrichten van de verdeler. Dat is een bekende kwaal van de GS/GSA maar komt ook in lichtere mate op andere (BX) modellen voor.
Goed reinigen en gangbaar houden door minimaal 1 keer per week de achterremmen flink te belasten,
Dat doe je door een stuk achteruit te rijden en dan stevig op de rem.
Door de voornoemde remdrukverdeler wordt nu grotendeels de achterremmen aangesproken en daardoor gangbaar gehouden.

succes

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 juni 2007 01:30 PM
  [ # 83 ]

Zo, even een update over deze geweldige auto.
Afgelopen weekend en maandag lekker druk ermee bezig geweest.

Maandag bij Chyparse geweest voor de LHM en stelde daar de vraag of ze ook een ruitensproeierpomp hadden liggen. Hadden ze niet maar wel een ardes waar een total loss GSA Pallas staat. Ik de beste man gebeld en ja hoor, die zat er nog in. Op de terugweg erlangs gegaan om de pomp op te halen. Staat daar een zielig hoopje weg roestend niet te redden Pallas. Treurig gezicht Sad Naast de pomp zaten er nog meer onderdelen aan die ik wel kan gebruiken.

- sproeierpomp dus,
- dashboard met toerenteller en digitaal klokje,
- hoofdsteunen,
- lichtmetaal velgen! (cottage)

En dat alles voor maar € 70,-!!

Alles er in gezet en wat hoort te werken, werkt ook nog. Verder hebben we de achterruitenwisser/pomp aangesloten. Die was er in gezet door de vorige eigenaar maar nog niet helemaal aangesloten en een aansteker voor de navigatie er in gezet. Morgen nog naar de garage voor een oliewissel en ontsteking afstellen en we kunnen op vakantie!

Er zit in de sloper ook nog een motor (1300?) met 5 bak in. Heeft vanaf december stil gestaan maar loopt nog wel al is het wat moeizaam en de ventilator is kapot. Volgens de teller heeft ze maar 146.000 gereden. Dus voor de geinteresseerden stuur me een PB voor het adres van de beste man voordat de auto op de sloop staat.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 juni 2007 04:32 PM
  [ # 84 ]

Hoe kan je trouwens het beste LM velgen weer mooi krijgen? Ze zijn nu over gespoten met van die standaard velgenspray…

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 juni 2007 08:54 PM
  [ # 85 ]
mathijs schreef:

Hoe kan je trouwens het beste LM velgen weer mooi krijgen? Ze zijn nu over gespoten met van die standaard velgenspray…

Stralen en dan spuiten of poedercoaten.

Je zegt dat je Cottage velgen hebt , is dat wel zo omdat ze onder een Pallas weg komen.

Cottage velgen hebben een vlak gedraaide voorkant in tegen stelling tot de normale velgen , die hebben een klaver vom erin.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 07 juni 2007 01:59 AM
  [ # 86 ]

Oh Surprisedops: ik heb die met het klaverblad.

Stralen en coaten dus. Duur?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 09 september 2007 08:53 PM
  [ # 87 ]

Vandaag bij Wup geweest voor wat onderhoud. We hebben de distributieriemen en spanrollen vervangen en ook de kleppen gesteld. Dat laatste moet voor 1 klep nog even over, die staat nog wat te stampen en de dynamo moet vervangen/gereviceerd worden. Die is nu aan het janken (lijkt wel op het geluid van een optrekkende Mat’ 64 van de NS). Het klusje was in ongeveer 3 uur geklaard. Viel me echt heel erg mee.

Door de serieus super uitleg, kundigheid, ervaring en kennis van Wup kan ik het de volgende keer zelf doen Smile Hij heeft me veel zelf laten doen onder toeziend oog, eerst een klep voor doen en de rest moest ik zelf doen. Ze zijn wel gecontrolleerd (en sommigen goed afgesteld) nadat ik ze heb gesteld. Ze maken nu een mooi tingelend geluid, alsof je een glas water inschenkt uit een karaf Smile De riemen heb ik er niet op gezet maar stelt als je het goed bekijkt ook niet veel voor. Je moet gewoon even weten hoe en wat. Ze hadden er ook niet veel langer op moeten blijven zitten. De riemen waren druk aan het verdrogen en de spanrollen stonden ook droog te draaien Shocked De carburateur kreeg ook nog een een of andere afstel behandeling, de motor loopt veeel en veeel rustiger en trekt geleidelijker op. Nu nog op zoek naar silent cups voor de voorste draagarmen en laten vervangen (Wup) en de dynamo doen dan is madam tecnisch weer helemaal 100% Very Happy

Later kwam er nog een meneer op visite (ik heb me zelf helemaal niet voorgesteld bedenk ik me nu) die nog een lijst met tips voor de verzorging heeft gegeven.

Dus, mannen bedankt voor alle hulp en tip’s! Jullie zouden eigelijk een GS/A garage moeten beginnen, genoeg kennis in die koppies! mijn complimenten!! Wink Het was een mooie dag vandaag!

En nee ik heb geen foto’s gemaakt Surprisedops:

Oja, de vorige eigenaar heeft de auto ook super behandeld, alles zat zoals het hoort. Niet te strak, niet te los. Kortom, precies goed! Elk schroefje en boutje ging er met gemak uit en niks versleuteld. Ik had ook niet anders verwacht Very Happy. Dus daar ook een complimentje Wink

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 november 2007 02:11 PM
  [ # 88 ]

Erg nette auto hoor mathijs, en het rijdt ook nog eens heerlijk Cool

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 10 november 2007 02:28 PM
  [ # 89 ]

Thnx Smile Vind het al jammer als ik er aan denk dat ze de winter stil staat… Maar daar hebben we de Xantia weer voor Smile Dus als je eens een donker blauwe Xantia ziet knipperen, dan ben ik dat.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 11 november 2007 10:08 PM
  [ # 90 ]

Hier nog twee foto’s die ik al een tijd geleden gemaakt heb met m’n telefoon:

 

 

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook