Snelheidsmeter / Kilometerteller
robbiedee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 17 augustus 2006 02:55 PM

Mijn snelheidsmeter is overleden. Kabel draait. Naald blijft steken. Was helemaal naar de 280 doorgeschoten.

Wie weet of de snelheidsmeters (serie 1) uitwisselbaar zijn tussen de verschillende wagens en motoren?

Ik kan een cockpit uit een V6 krijgen waarvan het aantal en soort meters/tellers heztelfde is. Ook kan ik een cockpit uit een 2.0 i krijgen alleen daar zitten minder tellers in dan in mijn 2.0i Comfort Break.

Ik heb mijn cockpit al helemaal uit alkaar gehad dus het omzetten van alleen de snelheidsmeter/kilometerteller-klok is geen probleem alleen wil ik zeker weten dat de juiste snelheid wordt aanegegeven. Vandaar mijn vraag over uitwisselbaarheid.
Is er iemand die ervaring heeft met het terugzetten van de totaaltellerstand? Is het waar dat daar alleelei beveiligingen op zitten om Twisted Evil fraude Evil or Very Mad  te voorkomen. Zodat je dus de boel molt als er aan gaat zitten klooien?

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 augustus 2006 03:16 PM
  [ # 1 ]

280 staat niet eens op de teller…...........
De teller uit de 2 liter zou je over kunnen bouwen

Belangrijk is het nummer wat onderop de teller staat, verder staan er genoeg serie 1 2 liters op de sloop, dus een andere teller is geen probeem.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3212

Gepost: 17 augustus 2006 07:46 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij moet je dat V6 tellerwerk wel kunnen overzetten. Als het verder dezelfde aansluitingen en tellers heeft, dan zou ik niet weten waarom dat niet zou kunnen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat de V6 standaard met een andere bandenmaat is geleverd dan de 2.0i en dat je daarom, of ook die bandenmaat moet gaan gebruiken, of de snelheidsmeter opnieuw moet laten ijken.

Animal triste post coitum

Profiel  

robbiedee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 17 augustus 2006 09:03 PM
  [ # 3 ]
Willem schreef:

280 staat niet eens op de teller…...........

Klopt. Het was ergens in het oneindige.

Willem schreef:

Belangrijk is het nummer wat onderop de teller staat, verder staan er genoeg serie 1 2 liters op de sloop, dus een andere teller is geen probeem.

Ik zal op het nummer letten maar ik heb weinig tijd en zin om alle slopen hier in de buurt af te rijden. Ik weet iemand in het Noorden die er een stuk of 10 heeft liggen maar ik kom daar zo weinig. Het zou een goede aanleiding zijn om eens bij mijn zwager bij Winschoten langs te gaan maar je weet hoe dat gaat….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook