Totaal aantal Berichten: 139
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Hallo, weet iemand hoe ik de orginele radio van een citroën Xsara 1.6i er uit krijg want ik moet aan de bekabeling kunnen voor het aan sluiten van nieuwe speakers? heeft er iemand ervaring mee en wel me uitleg geven alvast bedankt.
Wat voor een merk is het?
Bij mij was hij er al uit vandaar…
Als er aan de zijkant kleine gaatjes zitten ( links 2 boven elkaar en rechts ook 2 boven elkaar) kun je in die gaatjes spijkertjes of inbusjes doen en dan rustig de radio naar je toe trekken
Lukt dit niet?
Bij sommige autobedrijven kunnen ze je ook wel helpen die hebben dan speciale pennetjes voor je om hem zo naar voor te trekken maar het ligt ook aan je merk radio
Sucses en ben benieuwd
Aangezien de topicstarter het over een 1.6i heeft zal die een type1 achtklepper bedoelen. Deze hebben nog geen klepjes naast de radio!
De radio kan idd met twee spijkers verwijderd worden door deze in de gaatjes naast de radio te stoppen. Doe steeds de twee gaten aan een kant tegelijk. Waneer dit gebeurd is kan de radio naar voren uit zijn huis getrokken worden.
Bij mij zit er een philips radio in en daarvan heb ik ook nog de originele beugeltjes. Deze duw je ook in de gaten, maar door de vorm blijven ze daar zitten zodat je de radio er zeer makkelijk uit kan halen. Bij een audiozaak of een autodealer moeten ze deze ook wel hebben liggen…
Xsara_Coupe