Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Beste mensen!
Ik ben gister avond effe naar de andere kant van nederland gereden voor een restpartij aan c35 onderdelen op te halen.
Beeek dat er ook een “REPARATIE HANDBOEK C35-C32 BENZINE EN DIESEN” tussen lag
Deze map met (geschat) 2000 pagina’s staat echt alles in m.b.t. reparaties, revisies, controles en nog veel meer.
Ook heb ik nog een Franse bijlage “Catalogue simplifié” met daarin (van bijna alles) een ‘exploted view’ tekeningen erin.
Ik wil best deze boek gaan inscannen of kopieren maar daar gaat een enorme tijd in zitten. dus dat komt nog wel een keertje.
Ik wil best wel op aanvraag onmderdelen uit het boek inscannen.
ps. Dit is ook een goed item voor als we een c35 club oprichten
ps2. Ik ben momenteel al voorzine van een nieuw(2e handse aandrijfas voor mijn C35 [smilie=226.gif] dus die is weer -on the run-
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ik heb nog wel een berg microfishes van de C35.
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
kijk zo komen we al een stuk verder met het repareren van de beauty’s
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Hoi,
Het is hier niet zo heel druk, dus antwoord ik je vast in afwachting van “echte” C35-eigenaren. Ik heb er geen, dus het worden algemene adviezen.
De bak zit inderdaad ongetwijfeld achter je bak. Je herkent hem aan de aandrijfassen (die komen eruit en lopen naar je wielen) en… de pook, die er van bovenaf insteekt!
Een bak heeft altijd een aftapstop (“loze” bout op het laagste punt) en een niveaustop (“loze” bout ergens aan de zijkant). Ga er eens rustig onder liggen met een zaklantaarn, denk logische en je vind ze. Draai de niveaustop eruit, en voel met je vinger of het olieniveau precies tot de stop komt. Zo niet: bijvullen. Vervangen kan inderdaad ook geen kwaad als je het verleden niet kent: warmdraaien, bak eronder, aftapstop eruit, niveaustop eruit, bijvullen via de niveaustop tot het er via dat gat uitloopt.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
aanvulling: na het aftappen uiteraard de aftapstop er weer in, alvorens je gaat vullen
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Dat heb ik niet voor niets weggelaten: ik weet het namelijk niet, en doe over dit soort dingen dan ook geen uitspraken! Google leverde ook niets op, een kenner zal dus je vraag moeten beantwoorden….
Succes!
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Re: Goed nieuws voor de C35 knutselaars!
Magic-Mike schreef:Beste mensen!
Ik ben gister avond effe naar de andere kant van nederland gereden voor een restpartij aan c35 onderdelen op te halen.
Beeek dat er ook een “REPARATIE HANDBOEK C35-C32 BENZINE EN DIESEN” tussen lag
Deze map met (geschat) 2000 pagina’s staat echt alles in m.b.t. reparaties, revisies, controles en nog veel meer.
Ook heb ik nog een Franse bijlage “Catalogue simplifié” met daarin (van bijna alles) een ‘exploted view’ tekeningen erin.
Ik wil best deze boek gaan inscannen of kopieren maar daar gaat een enorme tijd in zitten. dus dat komt nog wel een keertje.
bespaar je de moeite want ik heb hem al ingescanned
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Welkom!
Jouw kende ik stiekem al via OOAC
nog effe en dan is het tijd voor de intrnational;e C35 Meeting!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
catscit schreef:Hoi,
Ik ben ook de gelukkige bezitter van een c35.
Het is een lange en GEEN camper!
Het is een benzine, uit 1977, was 4 bak maar gedurende de bijna afgeronde restauratie is er een 5 bak ingekomen.
Motor is gedeeltelijk gereviseerd.
VEEL laswerk en lpg ligt klaar om erin te gaan (250 liter tank)
Het wordt een auto transporter waar een auto IN past maar waar ook in geslapen kan worden als er geen auto in zit.
Komend weekend gaat de neus er weer op en dan maar es een apk station zoeken met een brug die groot genoeg is.Meer info over mijn c35 op:
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/c35/index.html
He Jeroen!
Welkom hier.
Succes met de afbouw van je C35! Het wordt hier bijna een eendmeel onderonsje. Aad en Floor zitten hier ook en nog een heel stel
HAllo allemaal,
ik ben in het bezit van een C35 met een 2.5L diesel omgebouwd tot paardenvrachtwagen.
NU ben ik van plan (als het niet teveel gaat kosten) om onderdelen bij elkaar te zoeken om een compleet gereviseerde motor en versnellingsbak op te bouwen om deze te gaan vervangen.
Iemand een idee waar deze te vinden zijn?
alvast bedankt!
gr Bart
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Bart,
Welkom hier. Misschien kan je beter een nieuw, eigen topic maken over je C35?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als er nou iets aan de C35 zit dat het nog wel eens tijdje vol wil houden is het nou net de motor en de bak. Heeft de auto zo veel kilometers gemaakt dat dit echt nodig is? En anders wordt het toch wel bijzonder goed speuren (in Frankrijk?) naar sloopauto’s. En goed uitzoeken welke onderdelen ook in andere Citroens hangen.