Hallo,
Hoe kan ik weten of de middenste bollen van een H3+ systeem nog goed zijn ?
Of hoe kan ik weten of ze misschien te hard of te slap geworden zijn ?
M.A.W. welk gedrag krijgt de vering als er iets met die bollen mis is ?
Over die centrale bollen vind ik nergens iets.
Ook mijn garagehouder weet er mij niks over te vertellen - volgens hem gaan die nooit kapot, of verouderen die ook nooit.
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat
Als deze bol defect zou zijn dan wordt de vering in principe iets stugger.
Als je al geruime tijd in deze auto rijdt zou je eht verschil kunnen merken.
In principe gaan deze bollen niet leeg, maar er bestaat natuurlijk altijd de kans dat het membraam binnenin scheurt. Heb dit tot op heden bij een hydractiefbol nog niet meegemaakt.
Als je 100% garantie wil hebben dat de bol nog goed is moet je hem demonteren en op een tester schroeven.
In principe hoef je bij de C5 de bollen niet te laten controleren, tenzij er iets mis is met het veergedrag.
Blade_ schreef:
In principe hoef je bij de C5 de bollen niet te laten controleren, tenzij er iets mis is met het veergedrag.
Dank voor de reactie Blade.
Ik vind dat de voortrein van mijn C5 nogal hevig/aggressief van links naar rechts schommelt wanneer ik bv schuin over een snelheidsdrempel rij.
Ook heb ik het volgende probleempje :
Alle kleine oneffenheden in het wegdek worden als kleine trillingen (kleine zichtbare) schommelingetjes in het stuurwiel vertaald.
Het lijkt op een onballans van een wiel maar dat is het niet want ik heb het op diverse snelheden. Er is geen vuiltje aan de lucht indien het wegdek in perfecte staat is. Alle wielen zijn bovendien goed uitgeballanceerd terwijl ik erbij stond te kijken.
Ik voel ook bijna altijd een knik inhet stuurwiel wanneer ik bv over een riooldeksel rij.
De wagen heeft nu al 65000 Km en heeft het altijd gehad. Ook de stuurstang is al vervangen.
Enig idee waar dit kan aan liggen ?
C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat