2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Met de HY op vakantie ‘06 [veel pics]
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 21 augustus 2006 05:31 PM
  [ # 16 ]

Ik zie de foto’s nog eens een keer en dan valt me vooral die foto op waarin je lekker aan het sturen bent. Maar dan die “accesoire” op het raam: een pda in een HY, wat een heerlijk contrast.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 augustus 2006 04:29 PM
  [ # 17 ]

Jammer van die kapotte versnellingsbak. Dat is al even lastiger te fixen dan een kapotte koppelingskabel Wink

Maar fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn gekomen ! En leuke foto’s/verhalen natuurlijk !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Gepost: 22 augustus 2006 04:41 PM
  [ # 18 ]

Ha Patrick!

Geweldig die foto’s van die slager HY!
Zou ik zeker opsturen naar CitroExpert.
Jammer dat jullie avontuur zo eindigde. Ik ken het gevoel helaas maar al te goed om met een huurauto naar huis terug te moeten en je auto in et buitenland achter te moeten laten…:-(

Maar binnenkort rijdt de HY weer prima natuurlijk, succes ermee!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 22 augustus 2006 05:05 PM
  [ # 19 ]

Inderdaad een geweldig verslag van een reis met nogal wat pech! Ben blij dat je de HY nog steeds weet te waarderen, gelukkig maar!! (Je bent natuurlijk ook wel oude auto’s gewend..)

Veel plezier met de reparatie, hoop dat je goed aan onderdelen kunt komen!

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 23 augustus 2006 03:18 AM
  [ # 20 ]

Leuk verslag en inderdaad leuke foto’s. Doet me denken aan mijn eigen reis naar Frankrijk met mijn DS destijds, alleen dan zonder panne.

Succes met de versnellingsbak.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 augustus 2006 03:38 AM
  [ # 21 ]

Bedankt voor alle leuke reacties, en de foto’s van de slagers-HY heb ik idd naar CitroExpert verzonden. Ik ben benieuwd!

Wat niemand trouwens opvalt is dat de stand van mijn ruitenwissers niet klopt. Ik heb de hevel per ongeluk verkeerd om gezet tijdens het terugplaatsen. De motor is overigens kort na vertrek doorgebrand, dus ik had er toch niets meer aan.
Bij de eerste-de-beste pomp heb ik zo’n flesje vloeistof gekocht waardoor het regenwater door de rijwind van je ruit af “rolt”, dit volstond prima trouwens.
Maar het is weer een extra puntje op te to-do-list. Zo is ook de kilometerkabel geknapt. Op zich geen prbleem met tom-tom aan boord, alleen kon ik toen ook niet het aantal gereden kilometers meer bijhouden. En met een LPG-installatie zonder meter plus een niet werkende benzinemeter was het soms best wel spannend. Helemaal omdat hij soms niet goed wilde starten op benzine.
Hoppa, weer een puntje dus.  Wink

En ik wil er eigenlijk volgend jaar 1-2-3 ontsteking in zetten. Berg-af had ik zo nu en dan ook last van back-fire. Onderweg ben ik nog aan het afstellen gegaan, het is beter geworden, maar niet perfect. Terwijl ik de GS wel perfect op LPG heb afgesteld.
Maar met een beetje aangepaste rijstijl was bachfire eigenlijk goed te voorkomen. Met een heel klein beetje gas geven tijdens het afremmen op de bak, kwam het eigenlijk niet meer voor.

Hoewel ik mijn best heb gedaan om haar technisch zo goed mogelijk te krijgen in een (veel te-) korte tijd, heb ik dus duidelijk wat laten liggen. Het zijn allemaal puntjes en gebreken waar je pas achter komt als je hem echt gebruikt. En ach, ik leer er van en vind het leuk. Alleen denk ik wel dat ik voorlopig maar even stop met verzamelen.  Wink  (alhoewel, een leuke AMI trekt mij ook wel!)

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 23 augustus 2006 11:08 PM
  [ # 22 ]

Gaaf dat je met zo’n zelfopgebouwde camper zo’n vakantie kunt beleven. Dan zijn die technische problemen (hoewel vervelend) meer bij- dan hoofdzaak.

Ik meen me te herinneren dat er m.b.t. de HY nog een verzekeringskwestie speelde. Is een en ander inmiddels opgelost?

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 augustus 2006 11:24 PM
  [ # 23 ]
PBO schreef:

Ik meen me te herinneren dat er m.b.t. de HY nog een verzekeringskwestie speelde. Is een en ander inmiddels opgelost?

Tja, geheel tegen mijn princippes in ben ik toch teruggekrabbeld naar Citroklassiek. Dit, omdat ik simpelweg nergens anders meer terecht kon. Maar ik ga haar deze winter schorsen, en dan kan ik daarna even iets anders uit kiezen. En zo ook voor mijn andere wagens, ik ga ze er allen we trekken.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 24 augustus 2006 07:46 PM
  [ # 24 ]

Patrick, mooie foto’s, mooi verhaal en vooral een zeer fraaie HY Exclamation  Exclamation

Achteraf kijk ik terug op een geslaagde vakantie waarvan het avontuur ingecalculeerd was. Met een reisverzekering en een IRK op zak kan je weinig gebeuren. Ik heb genoten van het rijden en vooral van de geweldige reacties. Ook al hebben we pech gehad, het busje is helemaal top.

Ik weet precies hoe het voelt, Pat, maar dan in een Dyane. In NL word ik overal van de weg gedrukt door leasebakken, maar in Frankrijk voel je het respect van alle kanten. Voorbijgangers (niet enkel Citroënrijders!!) steken duimen op en toeteren. In dorpjes staan mensen je na te kijken, etc etc.

Ik heb ook een reisverzekering en IRK op zak, en wist toen ik pech kreeg, dat alles weer goed zou komen. Gelukkig is bij mij de Dyane gerepareerd en kon ik er mijn vakantie mee verder afmaken, zie ook dit topic .

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 30 augustus 2006 11:48 PM
  [ # 25 ]

Hej Patrick, zag ik jouw HY gisteren op een transport rijden van Heerenveen naar Leeuwarden?

Leek er veel op, ook de kleur!

gr. Emiel

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 augustus 2006 11:52 PM
  [ # 26 ]
BX19trs schreef:

Hej Patrick, zag ik jouw HY gisteren op een transport rijden van Heerenveen naar Leeuwarden?

Leek er veel op, ook de kleur!

gr. Emiel

Dat klopt helemaal! Om 13.15 is de dame keurig in onze loods in Berlikum afgeleverd.
Helaas was ik er zelf niet bij. Hoewel ze zouden bellen als hij zou worden gebracht, heb ik niets van ze vernomen….
Mijn overbuurman had onze HY in Deinum gespot, via hem wist ik dat hij weer terug gebracht was. Vanmiddag heb ik haar weer in de stalling gezet, ze heeft het transport schadeloos doorstaan.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 30 augustus 2006 11:54 PM
  [ # 27 ]

Ok heel erg mooi had ik toch gelijk, ik was er met m’n BX expres al langzaam achter gaan rijden en er langzaam omheen gereden, ach je houdt het verkeer wel wat op maar je ziet weer eens wat leuks!!!

Succes met repareren en ik zal binnenkort snel eens langskomen, het is hier in de buurt geloof ik dus zo maar gepiept, mail/pb me het adres eens dan kunnen we afspreken!

Emiel

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 02 september 2006 07:28 AM
  [ # 28 ]

http://auto.2dehands.be/markt/auto_onderd/citroën/15259082-versnellingsbak-citroen-hy.html?start=120

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 september 2007 02:04 PM
  [ # 29 ]

Het is alweer een tijd geleden, en ondertussen hebben we ook al een probleemloze vakantie achter de rug, maar toch… Ik kwam vandaag nog een paar filmpjes tegen die mijn vrouw heeft gemaakt toen de dame op de ambulance werd getrokken En dat ging nog maar net goed!

Deel 1 en deel 2

Ik zal eens kijken of ik de foto’s in dit topic nog kan fixen…

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 18 september 2007 03:18 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:

Ik zal eens kijken of ik de foto’s in dit topic nog kan fixen…

Graag!

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook