onregelmatig stationair lopen (stappenmotor)
ds20zx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 21 augustus 2006 10:50 PM

mijn zx 1.8i uit ‘93 loopt onregelmatig stationair en als hij warm is wil hij ook wel afslaan. Ik heb gezocht naar de bekende stappen motor. En ik heb een rond cilindervormig buisje gevonden waarvan ik denk dat het de stappen motor (Bosch 0280 140 537 12V made in Germany) moet zijn. Er zat een stekker op met 3 aansluit draden en 2 lucht slangen. Het geheel los gemaakt en verder uit elkaar genomen. Was eigenlijk niet geschikt om uit elkaar te halen maar toch maar gedaan naar aanleiding van eerdere opmerkingen in dit forum over de stappenmotor. In tegenstelling tot eerdere berichten in dit forum was het bij mij wel een motor die een klep zowel open als dicht kan draaien en alle tussenliggende “open/dicht “standjes.  De collector van het motorje voorzicht met staalwol opgeschuurd en verder alles goed schoongemaakt aan de binnenzijde van het huisje zaten drie kontaktjes die over de collector sleepten deze zijn bijna versleten en kunnen volgens mij niet vernieuwd worden. Waar vind ik zo’n stappenmotor.????

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook