Als ik de motor uitzet, is mijn kachelmotor ook uit!
Dus als ik even moet wachten in de auto MOET ik de motor laten draaien, anders beslaan mijn ramen!
Lekker nagedacht met bouwen
Is dit te veranderen? draadje wisselen?
Is bij mijn Xantia met clima ook zo hoor! Weet niet of ‘t te veranderen is, ik ben nooit zo heel milieu bewust en laat die vuile diesel dan maar lopen…
Misschien iets voor cliamte control dan?
Is niet noodzakelijk want de clima zou toch in ECO door moeten kunnen draaien?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Misschien iets voor cliamte control dan?
Voor wat?
Ik dacht hem te slim af te zijn….motor stationair laten draaien,en de koppeling oplaten komen met de rem er op!
uit>>UIT
Ja, het is natuurlijk geen klein kind he
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Je kunt ook een slinger kopen en heel langzaam ronddraaien met contact aan, bij welk toerenzal zou ‘ie ‘t gaan doen?
Maar goed, ik wacht eigenlijk nooit in de auto. Als je dit wel eens doet is ‘t inderdaad wel een bijzonder ontwerp. Zit er ook climate control in de Xsara Pic. dan?
voge schreef:Zit er ook climate control in de Xsara Pic. dan?
Mijn dashboard…alleen de carkit ontbreekt hier!
duidelijk!
Re: kachelmotor stopt bij motor uit?
René van Maren schreef:Als ik de motor uitzet, is mijn kachelmotor ook uit!
Dus als ik even moet wachten in de auto MOET ik de motor laten draaien, anders beslaan mijn ramen!
Lekker nagedacht met bouwenIs dit te veranderen? draadje wisselen?
dit is bij de Evasion, berlingo C5 en ik dacht bij de C3 ook.
voge schreef:Is bij mijn Xantia met clima ook zo hoor! Weet niet of ‘t te veranderen is..
Als je bij een Xantia diesel met clima de motor uitzet m.b.v. de stop hevel op de pomp, dan blijft de kachelmotor het doen, is wel een beetje omslachtig . Verder is het grappig om te weten dat de kachelmotor het ook niet doet als de multi-riem eraf ligt.
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
heeft volgens mij niets met climate te maken
ik heb nog in geen enkele Xsara/Picasso gereden waar het bleef blazen
volgens mij doet zelfs onze Saxo het niet.
ik denk dat het gewoon is gedaan dat anders de accu wordt leeg getrokken.
volgens mij is dit bij andere merken precies hetzelfde
gewoon beide voorramen 1 cm open zetten doet wonderen
Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
gewoon beide voorramen 1 cm open zetten doet wonderen
Zou het beslaan niet komen van de door de airco extra koud gemaakte raamoppervlakken, waar zodra de binnenlucht weer wat vochtiger wordt, condens op gevormd wordt?
Dat vocht komt er niet alleen door natte kleren, ademhalen en transpi-zweten, maar ook al omdat de warmer wordende lucht zelf vochtiger is. Het lijkt een soort schrikeffect als je van AC naar ECO overschakelt, zie je bij vochtig weer á la minute een lichte waas opkomen.
Ik betwijfel of de raampies 1 cm open zetten veel zal helpen, het komt m.i. vooral door het temperatuurverschil binnen/buiten.
Verkocht, helaas schade gereden!
Ramen open of dicht, dat bedoel ik niet….
Ik probeer er achter te komen waarom hij OOK uit gaat!
Inmiddels heb ik begrepen dat het standaard is.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Motor mooi aanlaten dus of raampje open zetten
‘t was me nog niet eens opgevallen.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja hoor, die van mij gaat meteen uit..
Heb een vriend horen zeggen dat zijn ibiza automatisch vijf minuten blijft nablazen om de aircoverdamper in het interieur droog te blazen. Moet dus technisch wel mogelijk zijn maar gezien gecompliceerde boordelectronica niet echt haalbaar…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Its a MAD car