Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Paul Cornelisse schreef:gompy58 schreef:kijkeens ff of je er een sleufje in kunt krijgen waar je een platbek schroeven draaier in kwijt kunt. Dan goed bitje erin en ratel en met beleid draaien…
Overigens… al cola geprobeerd ?
Nee, ga ik ook niet doen.
Volgens mij lust Wes alleen maar bier hoor Michiel.
Paul Cornelisse schreef:Uitboren?
Yeb!!
Idd ik ben meer een man van de cola!!
GODVERDEVAKKINGHELL is mijn nieuwe 2de handse aanzuigleiding ook gescheurd!!!! IK VIND DIT NIET LEUT MEER!!!!
Ik ga gewoon zelf een leiding maken!!!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Cypharse heeft daar een volle rol van, NIEUW , kost wel iets van een 10 euro de meter .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
- Xsara Scootertje.
Das een goude tip!! Was daar nog niet op gekomen, super bogaerts.
- Xsara Scootertje.
Even iets heel anders, een korte uitleg over hoe je de gasveer uit het dashboardkastje kan vervangen:
“Wil je de gasveer vervangen? Dat is heel goet te doen, er zijn twee type gasveren (dat zit hem in de dikte van het oogje aan het uiteinde van de zilferen kant van de gasveer), type 1 (dun oogje) en type 2 (dik oogje) dashboard. Haal het dashboardkartje er uit en neem het mee naar huis of je blijft in de XM zitten, ik meen dat je een torx en kruisschroevendraaier nodig hebt, schroef de voetjes boven en onder los en de gasveer zal in zijn geheel los komen, kijk uit dat je het asje niet verliest!! Wil je enkel de gasveer vervangen dan komt het er op aan dat de dikte van het oogje aan het uiteinde van het zilferen gedeelte gelijk is aan degene die er uit komt, anders word het op maat fijlen.”
- Xsara Scootertje.
Yuri mijn reddende engel is langs geweest en heeft de bout verwijderd (doormiddel van uitboren)en nu kan ik er een m8 bout door heen steken en er een moertje op draaien, zit het zakie ook vast.
Van een slopert weer een aanzuigleiding gehaald, das nummer twee!! hopen dat het nu wel goed gaat, anders word het toch Chyparse.
- Xsara Scootertje.
Ik voel me brak (waarschijnlijk een koudje gevat), maar eens zien of ik Breakydown vandaag weer rijdend kan krijgen? NEE DUS!!!! Heb ook in de tweede 2de handse leiding een scheurtje ondekt VAK!!!!
Dan eerst maar de pomp er weer op zitten, zie ik maandag wel weer verder.
graddus schreef:Kun je niet op de een of andere manier een nieuwe leiding beunen Wes, of is het ding zo bijzonder gevormd?
Dat is inmiddels wel het idee, ze is idd bijzonder gevormd, maar of die vormen echt nodig zijn om goed te werken vraag ik me dus af, bij een V6 is de afstand nog al kort tussen het lhm vat en de pomp, maar nagenoeg horizontaal, dus ik moet ook wel zo iets kunnen beunen over het motorblok heen, alleen het bochtje als ie net van pomp af komt is een beetje tricky, ik heb in mijn hooft al verschillende oplossing lopen.
Ben ook al bij de firm: Hebu geweest maar die kunnen mij ook niet verder helpen aan een rubberenleiding die geschikt is om in een motor ruim diest te doen als aanzuigleiding, ik heb mijn hoop nu gevesticht op Chyparse.
- Xsara Scootertje.
Ennnnnn :smt219
Ik heb de leiding bij Chyparse gehaald helemaal perfekt!!
Eerst de pomp weer terug op zijn plaats gezet, pomp af getopt met lhm, toen de aanzuigleiding weer nagenoeg op de zelfde manier terug gemonteerd, (ook af getopt met lhm) ik heb één wijziging doorgevoerd en de leiding van af de pomp iets anders laten lopen (zie foto).
Starten en mevrouw kwam na 2/3 min keurig om hoog , we kunnen weer zweven.
Zo was het:
En zo is het nu:
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi , ze werkt dus weer.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gaaf!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Proficiat Wes!
Daaruit put ik moed, als ik wellicht binnenkort voor hetzelfde klusje sta!
Ha Wes,
Goed hoor!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
XMTurboCT schreef:Ha Wes,
Goed hoor!
Groet,Wendela
Maar ik twijfel dan ook niet aan jouw doorzettingsvermogen.
- Xsara Scootertje.
Na een weekje te hebben rond gereden gaat het nog steeds goed.
Ik ga nog wel wat verbeteringen aan brengen in hoe de leiding vast zit en de route die ze volgt, maar ben verder best tevreden met deze klus.
Ben toch ook wel benieuwd of de orgienele leiding echt niet meer te krijgen is!! Er zijn vast wel bedrijven die de leiding kunnen maken en misschien wel van een betere kwaliteit. Als jullie zo’n bedrijf kennen/weten meld het hier dan even, want zonder die leiding kunnen we niet zweven.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is er een Break rijder die antwoord heeft op deze vraag?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- Xsara Scootertje.
Bijna 100% zeker dat je een kabelbreuk hebt in het stukje harmonikaruber dat je kunt zien als je de klep open hebt staan aan de rechter kant, daar loopt alle elektra doorheen.
Je kunt het rubber voorzichtig los halen dan komt de kabelboom van zelf in zicht, door het hard worden van de kabels aldaar en het open en dicht doen breekt uiteindelijk daar de kabelboom en krijg je idd rare dingen.
Als dat het niet is, kijken we wel weer verder.