Waterlekkage
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3212

Gepost: 25 augustus 2006 02:05 PM

Ik loop al sinds de aanschaf van deze dame te otteren met waterlekkage helemaal rechtsachter in de kofferbak (onder het achterlicht). Het volgende heb ik al gedaan: de rubbers weer soepel gemaakt, de achterlichten geseald met syliconenkit en verder alle randen en kieren die ik tegenkwam afgekit. Toch blijf ik na een stevige plensbui een natte mat in de kofferbak houden. Heeft iemand suggesties waar dit vandaan kan komen?

Animal triste post coitum

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2006 08:35 PM
  [ # 1 ]

Controleer de lichtunits zelf eens goed op barsten.
Ik had bij mijn Xantia een barts in de overgang van de kleuren zitten, zeg maar tussen het rode en bruine gedeelte van het glas.
Bijna niet te zien, voor de zekerheid had ik er doorzichtige brede plakband opgedaan, en weg was de lekkage na een regenbui. Heb toen een setje witte achterlichten van een type-2 gemonteerd.

Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 27 augustus 2006 06:05 PM
  [ # 2 ]

Heb je niet toevallig van die gaten achter je rubbers boven de portieren (tbv een allesdrager). Het klinkt té simpel, maar daar zat mijn lekkage, ze zaten bij mij ongeveer precies (!) in het midden van dat rubber boven je portier en dan dus achter het rubber, er horen volgens mij van origine dopjes in.

Nu C5 tijger…

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3212

Gepost: 27 augustus 2006 07:37 PM
  [ # 3 ]
ZX1.4i schreef:

Controleer de lichtunits zelf eens goed op barsten.
Ik had bij mijn Xantia een barts in de overgang van de kleuren zitten, zeg maar tussen het rode en bruine gedeelte van het glas.
Bijna niet te zien, voor de zekerheid had ik er doorzichtige brede plakband opgedaan, en weg was de lekkage na een regenbui. Heb toen een setje witte achterlichten van een type-2 gemonteerd.

Bij 2 had ik idd een barst er in zitten, maar die heb ik een tijdje terug allebei al vervangen door goede exemplaren.

TCT tijger schreef:

Heb je niet toevallig van die gaten achter je rubbers boven de portieren (tbv een allesdrager). Het klinkt té simpel, maar daar zat mijn lekkage, ze zaten bij mij ongeveer precies (!) in het midden van dat rubber boven je portier en dan dus achter het rubber, er horen volgens mij van origine dopjes in.

Het is niet helemaal de plek waar het bij mij nat is, maar de gaatjes zijn bij mij dicht en lijken überhaupt nog nooit gebruikt te zijn voor een dakdrager.

Animal triste post coitum

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook