Ervaring en kennis mbt het merk ‘RUVILLE’ gevraagd.
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 26 augustus 2006 06:25 PM

Ik heb net specificaties mbt m’n bestelling binnengekregen voor de reparatie van de klepstoters van de XM. Nu is de distributieset (riem + rollen) van het merk ‘Ruville’ en dat zegt mij eigenlijk helemaal niks. Daarom ben ik benieuwd of er hier iemand iets weet van het merk en waar het b.v. staat qua kwaliteit t.o.v. merken als Gates en SKF.

Als jouw Ruville-riem na 10dkm brak, dan hoor ik dat ook graag Very Happy

Animal triste post coitum

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 augustus 2006 07:40 PM
  [ # 1 ]

Iemand? Sad

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 augustus 2006 09:04 PM
  [ # 2 ]

Zo te zien is het een Duits bedrijf dat allerlei imitatie onderdelen maakt.

http://www.ruville.de/en/produkte/ruville_programm.php

Ik twijvel, merken als SKF, Gates, Valeo zijn meestal de leverancier van het originele spul.
Wat een D-Riem betreft, zou ik geen risico nemen en origineel kiezen.
Wat de spanrollen betreft, ik ben nog nooit een ander merk dan SKF tegengekomen Confused

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 27 augustus 2006 09:06 PM
  [ # 3 ]

Mja, opzich acht ik de duitsers anno 2006 toch wel slim genoeg om een distributie riem te maken hoor Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 27 augustus 2006 10:23 PM
  [ # 4 ]

hmmm…..

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 augustus 2006 10:41 PM
  [ # 5 ]
Simpele Ziel schreef:

Mja, opzich acht ik de duitsers anno 2006 toch wel slim genoeg om een distributie riem te maken hoor Wink

Dat wel, maar vergis je niet “Duitse Degelijkheid” is een sprookje en daarmee bedoel ik niet enkel de Duitse auto’s. Duitse merken als Bosch enzo zijn zeer goed, maar Duitsland kent ook een hoop bedrijven die waardeloze zooi produceren.

Zoals ik al eerder zij, met een onderdeel als een D-riem moet je geen risico nemen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 27 augustus 2006 10:47 PM
  [ # 6 ]

Al komt een distributie riem uit China, ik mag toch aannemen dat we tegenwoordig wel een simpel rubberen riempje kunnen maken?

Ik bedoel, de chinezen kunnen ook autobanden maken, moet de eerst nog horen knallen hoor Rolling Eyes

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 27 augustus 2006 10:59 PM
  [ # 7 ]

Wat een gelul allemaal, denk je dat een fabrikant of importeur er zin in heeft om claims te krijgen indien er materiele of letselschade onstaat door een ondeugdelijk produkt??? Ze kijken wel uit. Er kan wel verschil in de levensduur zitten, maar ja alle waar naar zijn prijs.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 28 augustus 2006 12:42 AM
  [ # 8 ]

Ze zullen op de verpakking wel een zinnetje hebben gezet ‘gebruik op eigen risico’ ofzo. Zoiets is helaas erg makkelijk te omzeilen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 28 augustus 2006 12:48 AM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

Ze zullen op de verpakking wel een zinnetje hebben gezet ‘gebruik op eigen risico’ ofzo. Zoiets is helaas erg makkelijk te omzeilen.

Heeft geen zin, productaansprakelijkheid is behoorlijk goed geregeld in de EU. Kijk bv maar eens naar het onderdeel consumentenrecht in ons burgelijkwetboek, je kunt gewoon de leverancier aansprakelijk stellen en de tegenpartij heeft gewoon de plicht om het tegenbewijs te leveren. Vb je koopt een Phlips tv, hij gaat in de brand, je stelt de winkel aansprakelijk, deze moet evt via de fabrikant bewijzen dat het niet aan een productie of ontwerpfout heeft gelegen. In de States is het op dezelfde manier geregeld, maar daar zijn ze iets verder met claims en advocaten.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 28 augustus 2006 04:48 AM
  [ # 10 ]
Ds23man schreef:

In de States is het op dezelfde manier geregeld, maar daar zijn ze iets verder met claims en advocaten.

Ik spreek liever van “daar ‘gaan’ ze iets verder”. Met ‘zijn’ geef je aan dat het verder ontwikkeld is en daar is bij dit primitivisme zeker geen sprake van.

Maargoed, ik bestel elders wel een distributieset van een gangbaar merk, voor die paar € speel ik liever op save [voor zover daarvan sprake is Rolling Eyes ].

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 augustus 2006 06:14 AM
  [ # 11 ]
Serge schreef:
Ds23man schreef:

In de States is het op dezelfde manier geregeld, maar daar zijn ze iets verder met claims en advocaten.

Ik spreek liever van “daar ‘gaan’ ze iets verder”. Met ‘zijn’ geef je aan dat het verder ontwikkeld is en daar is bij dit primitivisme zeker geen sprake van.

Daar is het gewoon een claim-cultuur ipv dat men een beroep doet op gezond verstand, ik vind zoals het hier is prima.
Maar goed dat is off-topic.

Ik denk dat je van de riem niet zoveel te vrezen zal hebben, het gaat mij meer om de spanrollen waar ik mijn twijvels over heb.
Het zal sommigens niet ontgaan zijn dat ik binnenkort Serge ga helpen met het vervangen van de klepstoters.
We zijn dus druk bezig om alle onderdelen te regelen, en voor een D-riem zeg ik, neem geen risico voor een paar tientjes.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook