1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
FIAT Punto 1.7 turbodiesel (toch gekocht).
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 augustus 2006 07:56 PM

Ik vraag het maar even via deze weg….als de collega mods het niet goed vinden haal ik hem wel weer weg Wink


Ik kan namelijk in mijn stad een FIAT Punto 1.7 turbodiesel kopen uit 1995, met 1 airbag, stuurbekrachtiging en 210.000 gelopen….voor rond de 1200 euro.
(wel 3-deurs) Confused

Nu ken ik ze absoluut niet, die TD motoren van Fiat Surprisedops: ...weet wel inmiddels dat ze 72 pk leveren, is ook niet al te veel vergeleken met de 1769 cc turbodiesel van de BX, die 90 pk heeft.

Maandag a.s. ga ik er even mee proefrijden…hij heeft net een nieuwe APK….ik had liever een ZX (turbo) diesel gehad maar die zijn of allemaal verkocht ...of staan op 150 - 200 km van mijn huis en dat is me teveel van het goede. Confused
(ik heb immers even geen auto ter beschikking)

Nu is mijn vraag : Kent iemand zowel de Punto als die turbo-dieselmotoren ??

Zijn er zaken waar ik speciaal op moet letten. Confused:

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 augustus 2006 08:02 PM
  [ # 1 ]

roest roest en nog een roest Twisted Evil

wat betreft de motoren van fiat die zijn redlijk betrouwbaar mits ze zijn onderhouden Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 augustus 2006 08:11 PM
  [ # 2 ]
citroenc2 schreef:

roest roest en nog een roest Twisted Evil

wat betreft de motoren van fiat die zijn redelijk betrouwbaar mits ze zijn onderhouden Wink

Oke….roest Razz .....maar je bedoeld van onderen, chassis o.i.d. ?

De carrosserie ziet er zo op het oog goed uit (blauw)....ik merk uiteraard maandag snel genoeg hoe hij rijdt…veert e.d.
Het is eigenlijk een auto die ik als *reserve* in gedachten houd voor het geval ik voor woensdag nog geen geschikte ZX diesel heb gevonden.
En hij staat op 2 km van mijn huis, dus lekker makkelijk.

Normaal gesproken kan ik altijd een beroep doen op de auto van mijn zoon, maar die zit nu even aan de andere kant van het land en heeft het de komende dagen druk met zijn werk…dus kan ik de BX nu even niet van hem lenen. Cool

Maar ik wil ook graag wat meer weten over die FIAT dieselmotoren.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 26 augustus 2006 09:01 PM
  [ # 3 ]

Ik heb een Ducato 1.9 ongeblazen diesel gehad. 30.000 km nooit problemen mee gehad. Okee, het liep wat rauw en het gebruikte wat olie, en het was niet vooruit te stoken, maar hij heeft me nooit laten staan, en ik heb er echt geen ene donder aan gedaan qua onderhoud, behalve dan af en toe wat olie er bij.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
Gepost: 26 augustus 2006 09:08 PM
  [ # 4 ]

dat is een PSA motor Wink

de 2.5D en TD is van fiat en daar zijn problemen mee… toeval? Rolling Eyes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 26 augustus 2006 11:44 PM
  [ # 5 ]
Citroenbx schreef:

dat is een PSA motor Wink

de 2.5D en TD is van fiat en daar zijn problemen mee… toeval? Rolling Eyes

*kuch*

Vandaar dat ik er nooit problemen mee had!

Nou moet ik zeggen dat ‘ie voor geen meter op de XUD van mijn BX lijkt.. maar goed

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 augustus 2006 12:06 AM
  [ # 6 ]

Die 1.7TD, is dat niet dezelfde als in de slopel ashtray zit (vermogen komt nl ook overeen)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2006 12:46 AM
  [ # 7 ]
EW schreef:

Die 1.7TD, is dat niet dezelfde als in de slopel ashtray zit (vermogen komt nl ook overeen)

Ik zal eens e.e.a. gaan vergelijken, als jij dat zegt. (op Autoweek.nl) Wink

Dat krijg je hè...als je al 16 jaar die PSA 1905 D motor voor je hebt, je bent er zo aan gewend geraakt dat je geen idee hebt hoe het met andere merken staat. Surprisedops:

Update : Opel Astra....cilinderinhoud 1699 cm3
boring x slag 82,5 x 79,5 mm
compressieverh. 23,0:1

max. vermogen 50 kW (68 pk)
turbo ja

Punto TD : cilinderinhoud 1698 cm3
boring x slag 82,6 x 79,2 mm
compressieverh. 19,0:1

max. vermogen 53 kW (72 pk)
turbo ja


Zijn niet dezelfde dus. Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2006 07:12 PM
  [ # 8 ]

bram ik ga het toch proberen is dit niks voor je

link

Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2006 07:25 PM
  [ # 9 ]

Nee, dank je wel…..IK op LPG ? Shocked

Nee…geen Xantia meer voor mij (zie ook het net geopende zoekdraadje voor een diesel) Cool

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2006 07:28 PM
  [ # 10 ]
Bram schreef:

Nee, dank je wel…..IK op LPG ? Shocked

Nee…geen Xantia meer voor mij (zie ook het net geopende zoekdraadje voor een diesel) Cool

dacht zo je zoek iets goedkoop en g3 is op zicht niet duur Wink 
wat voor soort diesel zoek je

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 augustus 2006 07:29 PM
  [ # 11 ]

zie je oproep al Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2006 07:29 PM
  [ # 12 ]
citroenc2 schreef:

wat voor soort diesel zoek je

Zie hier : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173444&highlight;=

Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43310
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 augustus 2006 07:47 PM
  [ # 13 ]

De Fiat 1.7 D en TD zijn beide van braziliaanse afkomst. Het is een echte rampen motor, olielekken, brandstof zuipen, veel kabaal en geen vermogen zijn maar een paar minpunten..

Een vriend met een revisie bedrijf vertelde me eens dat ie er niet eens meer aan wilde beginnen, na revisie liepen ze vaak binnen 70.000 km weer inelkaar Evil or Very Mad

De 2.5 D, TD en 2.8 TDI / HDI zijn SOFIAM motoren, en dat is een fabriekje waar PSA blokken koopt voor bestelbusjes.
Ook die dingen gaan vaak stuk, maar dat is dus geen echte Fiat of PSA motor.

De 1.7 d van Fiat is ook niet dezelfde als van de Slopel astra, die komt namelijk bij Isuzu weg Confused

Blijf maar lekker bij een echte PSA XUD, die doet het het beste en het langste Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 augustus 2006 08:04 PM
  [ # 14 ]

Je had zo’n mooi Saxootje 15D…..

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 27 augustus 2006 08:25 PM
  [ # 15 ]

Fiats roesten echt niet meer hoor, ook in 1995 niet.

Maar die eerste generatie Punto’s gaan niet echt lang mee. De bouwkwaliteit is toch net wat te laag. Dus weet waar je aan begint voordat alles onder je kont wegrammelt.

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook