5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

FIAT Punto 1.7 turbodiesel (toch gekocht).
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 30 augustus 2006 12:19 AM
  [ # 61 ]
waterman771 schreef:

De Fiat 1.7 D en TD zijn beide van braziliaanse afkomst.

Ik heb dit even nagevraagd bij de FIAT dealer, maar volgens de chef monteur is deze TD motor van Italiaans fabrikaat. Cool

Ik zou ook weleens willen weten wat voor merk brandstofpomp erop zit….deze motor hangt juist wat naar voren, zodat je bijna niet de brandstofpomp ziet zitten….daarentegen kun je wel heel gemakkelijk de achterkant bekijken waar je de turbo ziet EN de EGR Exclamation

Ik ga nog weleens verder zoeken op Internet naar de herkomst van deze motor….wil er wel wat meer over weten, of het in 1995 net een nieuw type motor was of dat hij al jaren in gebruik was/is.

Heb hem overigens vanmiddag tijdens het olie verversen op de brug wat beter bekeken, ziet er verder allemaal goed uit…ik zag dat er uit de achterste uitlaatpot een enorme dikke uitlaatpijp komt, een vrachtauto waardig Shocked (zeker 8 cm doorsnee)

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 30 augustus 2006 01:31 AM
  [ # 62 ]
Bram schreef:
Simpele Ziel schreef:

Bram heb je uberhaupt hebed met die TZD TURBO met alle optie’s? Wink

Ehh…ik kan je even niet volgen. Cool

Mijn toetsenbord blijkbaar ook niet, krijg je he met 411 aanslagen per minuut Wink
Maargoed, wat ik dus bedoelde is of je al gebeld heb met die TZD TURBO met ABS en AIRCO…
1900 is ie vast wel waard, maar hij kan voorlopig nog wel dromen van zijn Xantia dan Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 30 augustus 2006 02:32 AM
  [ # 63 ]

‘t blijft natuurlijk een BX, daar is helaas niet veel aan te verdienen. Toch is een TZD Turbo met werkende airco wel de ultieme BX (en nog zonder leren bekleding ook, helemaal geniaal!)

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 augustus 2006 03:19 AM
  [ # 64 ]
Simpele Ziel schreef:

Maargoed, wat ik dus bedoelde is of je al gebeld heb met die TZD TURBO met ABS en AIRCO…

1900 is ie vast wel waard, maar hij kan voorlopig nog wel dromen van zijn Xantia dan Wink

Ja…ik had dat ergens in een ander draadje al geschreven..(weet niet meer waar)....de man was (uiteraard) ook een BX liefhebber en we hebben gezellig met elkaar zitten praten over BX’en. Wink
Hij wilde zakken tot 1500 euro, maar dat vond ik nog teveel geld voor een 14 jaar oude auto.
Er was ook een andere motor in gekomen…maar als hij zou zakken tot 1000 a 1100 euro had ik wellicht de trein gepakt.

Het is inderdaad (zoals Voge al zegt) de ultieme BX turbodiesel, met die werkende Airco en ABS.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 augustus 2006 05:26 AM
  [ # 65 ]

Ben effe een dagje niet op het forum en Bram koopt een FIAT Punto Shocked

Grapje hoor, karretje ziet er mooi uit en zo slecht is Fiat niet meer.
Als ik ooit een alternatief voor Citroen/Peugeot moest kiezen dan zou het een Fiat worden, heeft na PSA de beste stoelen en vering.

Veel rijplezier, al ben ik bang dat binnen niet al te lange tijd deze auto bij aangeboden staat Wink

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 30 augustus 2006 02:28 PM
  [ # 66 ]
ZX1.4i schreef:

Als ik ooit een alternatief voor Citroen/Peugeot moest kiezen dan zou het een Fiat worden, heeft na PSA de beste stoelen en vering.

Ja…ik kan hem wel vergelijken met de ZX waar ik er 2 van heb gehad…qua vering en stoel.
En je zit vrij hoog, hebt een goed uitzicht rondom….maar ben eerlijk genoeg om, als ik nadelen kan ontdekken, die hier ook te plaatsen hoor Wink
Ik ben niet zo’n iemand die zijn eigen auto de hemel inprijst ook al zitten er minpuntjes aan.

Natuurlijk had ik al genoemd dat ik hem erg kaal vind uitgevoerd, in de meest basis uitvoering van bijvoorbeeld de BX zit nog gewoon een dagteller…stom hoor, dat FIAT hier nu op heeft bezuinigd. Rolling Eyes
(heb maar even een papiertje met de km.st. in het dash gelegd toen ik hem had volgetankt, om te kijken naar het verbruik)
Oh ja….1 minpuntje kan ik al opnoemen….toen ik hem ging voltanken, kon ik hem maar heel langzaam volgooien, want als ik de tankgreep dieper inkneep sloeg hij steeds af (slechte ontluchting of zo ?). Rolling Eyes

Aan de andere kant verbaasd het me ook weer dat ze in een (luxe)Picasso geen toerenteller hebben ingebouwd…ik kan die autofabrikanten soms echt niet volgen. Confused

Veel rijplezier, al ben ik bang dat binnen niet al te lange tijd deze auto bij aangeboden staat Wink

Niet als het aan mij ligt…..dat is het probleem van de laatste 2 jaar geweest, het was erg moeilijk een auto naar mijn smaak te vinden (ook en vooral vanwege mijn lichamelijke beperkingen)... na zoveel jaren heel veel km’s met BX’en te hebben gemaakt en het steeds moeilijker werd om nog een knappe te vinden.
Als er iemand zou zijn geweest die het probleem van de uitlaatgasstank in de BX (waar Renz nu mee rijdt) zou hebben op kunnen lossen, had ik hem niet weggedaan.

Ik heb de laatste week vooral gekeken naar een ZX 1.9 (T) D…liefst 5-deurs, maar het verbaasde me dat er een flink aantal binnen een paar dagen al verkocht waren Shocked
En de meesten stonden in Groningen, Drenthe en zo…niet bepaald in de buurt dus Confused

Profiel  

Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1205

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 augustus 2006 04:05 PM
  [ # 67 ]
ZX1.4i schreef:

Precies - zie onderschrift, mijn Punto is vorige week geproduceerd maar moet nog per boot (!) naar Rotjeknor of Antwerpen en dan op de truck naar Venlo Crying or Very sad
Over rare mensen met autoclubjes gesproken: naast de Xantiaclub (moet je ook ‘s aan niet-Citrofielen melden Shocked  Laughing  Wink ) bestaat gelukkig ook de Grande Punto Club   Cool
Naast enkele modificaties van het eerste jaar (rammel door stuurhuis, afhangen dashboardkastje) en discussies over motorprioriteiten (Italia: eerst veel JTDm Cool  Twisted Evil , pas later meer benzinedrinkers) lijkt ‘t gewoon een prima bakkie te zijn. Zie ook de vele testresultaten tot nu toe. Duurtest moeten we nog ff zelf doen Wink

Bram: succes met de oude Punto, kom de nieuwe anders maar ‘s bekijken, Venlo is toch om de hoek met zo’n TD Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 30 augustus 2006 10:02 PM
  [ # 68 ]
Bram schreef:
waterman771 schreef:

De Fiat 1.7 D en TD zijn beide van braziliaanse afkomst.

Ik heb dit even nagevraagd bij de FIAT dealer, maar volgens de chef monteur is deze TD motor van Italiaans fabrikaat. Cool

Ik ga nog weleens verder zoeken op Internet naar de herkomst van deze motor….wil er wel wat meer over weten, of het in 1995 net een nieuw type motor was of dat hij al jaren in gebruik was/is.

De 1697cm³ diesel is in de basis afkomstig uit 1985 o.i.d. en verving de voorgaande 1.7 motor (uit de Ritmo). De turbo uitvoering van deze 1.7 kwam pas in 1993 of 1994 op de markt.

Profiel  

Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 31 augustus 2006 12:17 AM
  [ # 69 ]
ZX1.4i schreef:

Hmm, voor wat de stoelen betreft kan ik best met je meegaan, ik kon prima in mijn Punto zitten. Veercomfort vond ik toch niet zo best, de Golf (Cabriolet) die ik daarvoor had vond ik wat dat betreft echt beter, en een ZX is ook comfortabeler in mijn ogen.

Overigens verder wel gewoon een goede auto, die Punto, maar toch heb ik me er nooit echt in thuisgevoeld.

Zag mijn oude exemplaar laatst rijden, verlaagd en met hele brede sjonnievelgen. Hetzelfde lot is trouwens ook mijn oude Golf cabrio beschoren…  Confused

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 31 augustus 2006 04:18 AM
  [ # 70 ]
Rogier Verhoef schreef:

Over rare mensen met autoclubjes gesproken: naast de Xantiaclub (moet je ook ‘s aan niet-Citrofielen melden Shocked  Laughing  Wink ) bestaat gelukkig ook de Grande Punto Club   Cool

Ik heb mij er inmiddels even aangemeld en een vraag gesteld. Wink 

Bram: succes met de oude Punto, kom de nieuwe anders maar ‘s bekijken, Venlo is toch om de hoek met zo’n TD Wink

Zet in dit draadje maar een foto van hem, als hij binnen is….mocht er herrie in de tent komen, dan stuur je ze maar naar mij toe Twisted Evil Laughing

En ik zal NL toch gaan doorcruisen met hem…dus wie weet kom ik wel eens in Venlo. Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 31 augustus 2006 05:32 AM
  [ # 71 ]

ik heb even de nieuwe 500 ingekleurd http://www.fiat500.com/lab/lab.asp?L=EN&C=DOOIRSXFQLCR74202960

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 01 september 2006 10:36 PM
  [ # 72 ]

Vandaag bijna 500 km erop zitten met de Fiat TD (voor het eerst gekoeriert met hem)....en dus tanken : gebruik 1 op 16,6

Hmm….dat kan zuiniger natuurlijk…het was 2/3 snelwegwerk met die tank. Cool
Maar ja….met een gewicht van 980 kg en 72 PK voorin is dit misschien nog niet eens zo slecht. Wink

De stoel heeft als voordeel dat hij op e.o.a. veert in de zitting, dus dat je ribbels en kuilen niet echt voelt in je rug.

Ik ben eens wezen rondkijken op Fiatforums….maar er reageert niemand daar op mijn vraag of ze deze 1.7 TD motor kennen. Rolling Eyes
Zijn voornamelijk jonge gassie’s daar die het hebben over spoilers, dikke velgen en zo. Twisted Evil

Dus ik probeer het wel gewoon hier…er zal vast wel onder de 4700 leden hier, iemand zijn die deze motor kent.

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 01 september 2006 11:09 PM
  [ # 73 ]

Ach, en binnenkort heb je toch weer een citje, toch?

Sorry, kon het niet laten…. Wink  Laughing

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 september 2006 11:18 PM
  [ # 74 ]

Koop dan 1 keer in je leven een goede aangepaste stoel, en een oude BX kost evenveel als….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 01 september 2006 11:25 PM
  [ # 75 ]
GoodOldDiesel schreef:

Koop dan 1 keer in je leven een goede aangepaste stoel, en een oude BX kost evenveel als….

Zal ik je mijn bankrekening-nr dan even geven ? Cool

Ik zei dus al, dat die stoel van de Fiat best goed zit….dus daar hoeft niks aan te gebeuren. Wink

Profiel  

5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook