Ben weer is lekker bezig geweest rvs remslangen rondom, hoofdremcilinder van een ax gti en ferodo dot 5,1 remvloeistof in/op me ax.
Nu doet het volgende zich voor;
Met ontluchten ging alles goed druk op het pedaal na pompen enzo, goede volgorde, geen luchtbellen kwamen er meer uit heb er maar een laagje van 4 cm (appelmoespot) uitgehaald. Nu kan ik het pedaal tot een klein stukje tot de bodem helemaal intrappen voor dat er remdruk is.
Als ik ga pompen komt die druk wel weer en word het pedaal echt keihard. Als ik ga pompen als de auto stationair draait begint ie moeilijk te lopen gaat ie lager stationair lopen stop ik met pompen schiet ie weer omhoog in toeren. Echt heel vaag
Wat kan dit toch zijn!!!?
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
lucht in de leidingen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wat zich ook voordoet is als de auto stationair loopt de auto ronduit belabberd begint te lopen! Net alsof je je motor afspuit met een hogedrukspuit en daarna de auto wil starten (water in de motor). Hij begint dus echt raar te lopen!
Daarbij komt ook nog is dan zodra je door middel van pompen druk op het pedaal kweekt, en je de auto start, ineens het pedaal volledig wegzakt (tot op de laatste 2 centimeter ongeveer zelfde afstand als ik normaal wil remmen)!
Al met al weer lekker onlogisch!
Ik ga van de week nog maar is verder met ontluchten eventueel nog tips?
mvgr,
Ronald
altijd eerst de langste leiding en zo naar de kortste werken heeft men mij geleerd, ook dat je het best nog een keertje extra doet (extra rondje)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
van ra naar la naar rv naar lv zo heb ik het ook altijd geleerd.
kakanox schreef:Ronald: als m’n auto deze week loopt kom ik wel ff helpen ofzo. Die heb je nog tegoed
Inderdaad, we hebben een etentje van je tegoed
We zullen je arm eten
ZX1.4i schreef:kakanox schreef:Ronald: als m’n auto deze week loopt kom ik wel ff helpen ofzo. Die heb je nog tegoed
Inderdaad, we hebben een etentje van je tegoed
We zullen je arm eten
Ik stop spontaan met eten en spaar me honger wel op, die maat van sohail die heeft echt lekker eten
En ik heb de volgorde van de vraagbaak aan gehouden linksachter, rechtsvoor, rechtsachter, linksvoor. En dan pompen vast houden ontluchten en dan meteen weer door naar andere of kan meerdere keren op 1 plaats en dan naar andere?
bijvoorbeeld 3 keer linksachter, en dan 3 keer rechtsvoor of moet het 1 keer per plaats en dan meerdere keren die volgorde afwerken.
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik verdenk lucht in je leidingen en dat de auto raar stationair gaat lopen is normaal. Tijdens het pompen trek je namelijk het vacuüm uit het spruitstuk weg waardoor ie ineens meer benzine krijgt dan ie op gerekend had.
Het is ook zo als ik paar keer pomp tijdens het rijden en dan me pedaal vast houdt rem het alsof je een anker uitgooid. Super dus, dus nog maar is eventjes ontluchten maak gewoon laatste halve liter remvloeistof op .
Rooney schreef:Ik stop spontaan met eten en spaar me honger wel op, die maat van sohail die heeft echt lekker eten
De 405 rijder, morgen effe aan zijn gebakkie werken, ga zometeen alvast een voorschot op het werk nemen, effe eten bij hem
Lekkerrrrr!
Alleen morge weinig sleutelen Ga eerst nog 3 deurposten wit schilderen thuis en als het weer mee zit het tuinhek + deur of anders de badkamer opnieuw kitten en plafond kwasten
volgende week weer lekker ouderwets beunen
Hopelijk is me spaghetti spruitstuk erdan ops:
greets
Rooney schreef:volgende week weer lekker ouderwets beunen
Je ben welkom, je weet wel waar
Het is gelukt whoehoeeeeeee en de gt remt echt superrrrr. Niks LHM gewoon lekkere verse dot 5,1 remvloeistof
Het was inderdaad gewoon een kwestie van goed ontluchten en dat duurt lang. Zijn totaal een uur bezig geweest, kwam nog allemaal ouwe troep en lucht uit.
Nog even alles op een rijtje; Hoofdremcilinder gti, Goodridge rvs remslangen, Ferodo dot 5,1 remvloeistof + gewone standaard remblokken (tot dat ze op zijn) en brembo remschijven. Geweldige combo kan bijna niet wachten tot de standaard blokken op zijn
Nog bedankt voor alle tips!!!
@ simpele ziel ga binnenkort me zelf is bezig houden met een wie is wie bij de axclub en zal hier ook een pagina maken.