Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 21-10-2005
- ID/DS ID 19 B
bogaard77 schreef:Schipper: staat in het boek.
Okee, dank je.
bogaard77 schreef:Te duur? gelul. Als je dat niet snapt kom je toch niet?
Dat lijkt mij ook.
Dit is geen auto ; het is een schip.
Ik ben ook gewend aan de eendeei-cultuur en schrik van dit soort bedragen, maar sinds ik zelf een ID heb en de onbeschrijfelijke luxe altijd gratis terecht te kunnen in een garage met brug, snap ik dat een zonnige zaterdagmiddag, op een korperpadachtig terrein vol (lekkende) snoeken geen optie is. Je hebt toch minstens een hal met een paar bruggen nodig lijkt me.
Ik blijf er bij dat het eendeei een geniaal concept is en dat er een groot cultuurverschil is tussen deze club en de ID/DS club. Maar ik moet wel toegeven dat ik me -omdat ik inmiddels zo sefsupporting ben en op zaterdag bijna altijd moet werken- al lang niet heb laten zien op het korperpad.
Shame on me!
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
idd kom ik niet, op heel veel andere manieren is ook goed aan de info te komen
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
charlesdegaulle21 schreef:idd kom ik niet, op heel veel andere manieren is ook goed aan de info te komen
Dat is absoluut waar. De mensen die komen willen de eerste keer dat ze zoiets doen aan de hand genomen worden en gecontroleerd. De sleutelaars die dat niet nodig hebben zijn niet de doelgroep van de workshop.
Ieder zijn ding.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Precies, ik zou er ook niet over denken om te komen,......maar ik ken mensen die op die manier wel over hun angst voor sleutelen heen gekomen zijn
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
charlesdegaulle21 schreef:@Dmon,
volgens mij denk jij/u hetzelfde als ik. Maarja pas op anders gaan we off topic. Maar idd, het lijkt er weer op dat het een leuke melkkoe is zo’n cursusje.
makkelijk he, oordelen vanachter je compu…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
fieldresearch à 125 euro is niet benodigd om tot die conclusie te komen
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Ben het helemaal niet eens met die conclusie. Ik heb mijn halve auto in elkaar gezet dus sleutelangst heb ik niet. Alleen bepaalde klussen heb ik nooit gedaan. Iets als kleppenstellen daar moet je feeling voor krijgen. En als ik zie hoeveel verkeerde tips daarover zelfs hier in dit forum gegeven worden… Dan moet je dat toch een keer gedaan hebben met iemand die er verstand van heeft. Nou kan ik altijd bij mijn garagist langskomen en meehelpen met sleutelen en zodoende zaken leren en de kosten drukken. Maar dat is wel een garage en geen liefdadige instelling. Ze zien me aankomen voor een hele dag op de brug met begeleiding. En hulp van een welwillende hobbyist daar moet ik al helemaal niet aan denken. Een 23injectie in topconditie is geen eendje waar je lekker aan gaat rommelen. En die prijs ach, aan het eind van de dag heeft je auto wel een grote beurt gehad, je hebt heel veel kennis uitgewisseld, veel meer dan sec het lesmateriaal en last but not least is je auto ook eens door andere ogen bekeken en daar rolt dan toch nog weleens wat uit. Bereken dan ook nog eens de besparingen in de toekomst. Waar hebben we het eigenlijk over. Eigenlijk wordt ik een beetje ziek van dat amateuristische gedoe waar vooral het citroenwereldje last van heeft. Altijd voor een duppie in een grote auto willen rijden en besparen op onderdelen en onderhoud e.d. Met als gevolg dat je gereviseerde onderdelen koopt die na een paar duizend km alweer de geest geven. Kijk als je je daar nou eens druk om maakt.
Kijk, nu praten we!
Volkomen mee eens!
groeten van
Marten
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Altijd voor een duppie in een grote auto willen rijden en besparen op onderdelen en onderhoud e.d. Met als gevolg dat je gereviseerde onderdelen koopt die na een paar duizend km alweer de geest geven. Kijk als je je daar nou eens druk om maakt.
Dat is nou net de zere plek. Het gaat er niet om dat er voor een duppie in een DS gereden dient te worden. Het gaat er juist om dat het DS rijden betaalbaar kan blijven. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld van de DS club in DLD die 1000 bandjes hebben opgekocht bij michelin en deze nu kunnen verkopen voor 100 euro. Natuurlijk bespaar je een hoop geld mocht je eenmalig de workshop hebben bijgewoond, maar waarom moet deze workshop 125 euro kosten. In mijn belevingswereld is dit toch wel een eindje boven de kostprijs mits er gelunch gaat worden in een 5 sterren restaurant. Het is een discussie waarin we het denk ik niet eens gaan worden, hetgeen ook niet kan en ook niet hoeft. Maar met z’n allen moeten we ervoor zorgen dat het DS rijden betaalbaar blijft zodat de DS nog in een grote kwaniteit te bewonderen zal zijn/blijven op de wegen.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Beste Incognito’s
De aankondiging van de workshop op het Citroenforum was niet bedoeld om er een hele discussie van te maken. Elk lid van de Citroën ID/DS Club kan naar deze workshop. De workshop is bedoeld zoals in de officiële aankondiging op de clubsite gesteld. Als je dus momenteel je onderhoud uitbesteedt en je dan weet dat elke grote beurt een veelvoud van het bedrag van de workshop kost en je wilt graag weten wat men daarvoor doet, of je wilt kijken wat je zelf wel en niet kunt, dan kun je je inschrijven voor die workshop.
Doe je normaliter alles al zelf, dan hoef je natuurlijk niet naar zo’n workshop te gaan. De Citroën ID/DS club ondersteunt zijn zelf sleutelende leden bijvoorbeeld ook door sleuteldagen aan te bieden. In Rotterdam -vlak bij het Korperpad (doe Albert en de rest de groeten)- is er bijvoorbeeld op 16 september een sleuteldag. Als je dat wilt, dan kun je daar wel 2 of 3 grote beurten op één dag uitvoeren, mocht je daar behoefte aan hebben. Kosten: koffie € 0,50. Advies, ondersteuning en belangstelling van andere leden: gratis. Ook dus slechts weggelegd voor leden van de Citroën ID/DS Club Nederland.
CharlesdeGaulle21, je kunt lid worden van de Citroën ID/DS club (kost wel € 50 per jaar) en dan mee gaan denken over de prijs van deze workshop. Misschien heb je wel hele mooie –goedkope- lokaties of wil je graag anderszins meedenken of meehelpen om in clubverband een aantal zaken van de grond te trekken. Ik zou in elk geval lid worden van de Citroën ID/DS Club, als je DS rijdt en je er nog langer in wilt blijven rijden. Een mooi clubblad, evenementen, regioavonden, sleuteldagen, workshops en cursussen worden door deze club aangeboden. Achter de schermen gebeurt er natuurlijk ook nog vééél meer om de DS rijdbaar te houden tegen een voor allen aanvaardbaar kostenpeil. Maar dan moet je wel eerst zelf die stap zetten om lid te worden.
PS Bekijk het allemaal eens positief!! Heb je het gemerkt? Er zijn op dit onderwerp enkel en alleen positieve reacties gemeld, uitgezonderd de reacties van 2 niet DS-club leden. Voor hen was die oproep dus ook logischerwijs niet bestemd…
Cees
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
@Charles de Gaulle. Mooi voorbeeld maar vraag je je ook af hoe de Duitse DS club aan die 100.000 euro is gekomen om die Michelins op te kopen. Wellicht hebben ze zoveel cash omdat ze al beginnen met een contributie die 20 euri hoger ligt de dan de DS club in Nederland. Vraag je vervolgens eens af wat het betekent voor de DS onderdelenhandel in Duitsland die de komende jaren geen band meer verkopen. Nou zullen ze niet meteen failliet gaan maar als je dat met meer onderdelen doet dan is het eindresultaat voor het op de weg houden van de DS zeker niet positief.
@Aad: zolang je geen vakopleiding genoten hebt of niet in de garage bent opgegroeid en je brood ermee verdient ben je amateur. Wat niet wil zeggen dat je niet kunt sleutelen. Mijn generalisatie is dat in het klassieke citroenwereldje meer dan bij mercedes of volvo bijv op de kleintjes gelet wordt. Volgens mij komt dat doordat in het verleden oude D’s zeer goedkope tweedehandsjes waren. Die tijden zijn helaas definitief voorbij. Mijn ergernis is nu dat er teveel gezeurd wordt over de prijzen van bijvoorbeeld een goed gereviseerde versnellingsbak of stuurhuis terwijl daar gewoon ontzettend veel arbeid in gaat zitten. Gevolg is dat producenten gaan beknibbelen en dat je zoals ik een gereviseerde HD pomp koopt die na montage al lekt en na 7000km wederom kaduk is. Gelukkig rij ik dat makkelijk binnen het jaar maar er zijn ook mensen die daar pas veel later achterkomen. Dat is mijn ergernis , bepaal zelf of je je daardoor aangesproken dient te voelen.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ geradeux,
er kunnen hele discussies gehouden gaan worden wanneer we ons afvragen of de handel nog wel kan blijven leven mochten er partijen zijn die zaken goedkoper aan gaan bieden.
Ik vind jou standpunt dan ook wat te kort door de bocht. Wanneer het mogelijk is bij michelin een band te kopen voor 100 euro en het blijkt dat de handelaren hier 250 euro voor gaan vragen, vraag ik mij af hoe het zit met de rest van de onderdelen. De handel snijdt bij deze zichzelf in de vingers. Daarnaast is de band een product van één fabrikant, hetgeen betekent dat de vergelijking zeer simpel te maken is. Een michelin voor 100 euro is dezelfde als die voor 250 euro. De overige onderdelen die meeste handelaren verhandelen zijn afkomstig van verschillende fabrikanten wat betekent dat er meer bij komt kijken dan alleen de prijs. Hier gaat ook kwaliteit in de zin van levensduur etc meetellen. Uiteindelijk zullen de sterke bedrijven overwinnen en zullen degenen die hoofdprijzen denken te moeten vragen door de mand vallen en niks meer verkopen, so be it.
Zolang er maar geen monopolie ontstaat voorzie ik geen problemen.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Ik ben zowel lid van het Ei als de ID/DS club. Waarom krijg ik toch af en toe het idee dat er op je neer gekeken wordt als je, omdat je weinig poen hebt maar toch stapelgek bent op de D-typen, met veel pijn, owatrol en lol zo’n snoek op de weg houdt?
Ik ben lid geworden van de DS club met het idee van het Ei in het achterhoofd; prioriteit nr. 1: Iedereen moet een auto (lees eend) kunnen rijden en op de weg houden. Ik snap inmiddels, na 2 jaar aan een snoek sleutelen, dat om heel veel practische redenen het Ei-concept niet makkelijk op de snoek is toe te passen (een complete restauratie in twee weken tijd in de “box” van het Ei bij voorbeeld).
Maar hoe kostendekkend die 125 euro waarschijnlijk ook zijn, mij zou dit bedrag me afgeschrokken hebben als ik nog geen sleutelervaring had gehad toen ik mijn ID kocht en als kersvers lid met zo’n workshop een begin hiermee wilde maken.
Aan de andere kant, ik moet misschien maar eens naar die sleuteldag, al is het alleen om van wat vooroordelen af te komen.
Verder blijf ik vooral lid van de DS club omdat ik het belangerijk vind dat er een goede organisatie is die zich inzet voor het behoud van de snoek.
Maar Aad, mischien moeten we voor het overige maar een D-type onderafdeling van het Ei oprichten
Daniël
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)
Of we draaien het om! Is het niet wat als de ID/DS club één of meerdere “Ei-boxen” inricht die door klussende leden zonder ruimte voor weinig gereserveerd kan/kunnen worden? Volgens mij heeft de club genoeg fanatiekelingen die zo’n concept tot een succes kunnen maken. Ik bied alvast aan een brug te doneren (serieus!!)
Daniël
If it runs, don’t fuck with it (Arnold Duijvestijn)