Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mijn tankdop lekt, volgens mij via het slotmechanisme, water in de tank. Vermoedelijk heb ik daarom (meestal net na het tanken) soms last van inhouden/ stotteren bij 100+ snelheden.
weet iemand wat ik daaraan kan doen?
Mijne heeft het ook. De vorige eigenaar heeft er daarom een losse dop met slot op gezet, en het klepje ligt nu werkeloos in de schuur. Tja…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nou goed,
het haperen en inhouden kwam iig door een vuil benzinefilter, wat weer betekent dat er best veel zooi in de tank moet zitten want het filter zat er pas zo’n 5000 km op…
Re: tankklepje lekt
woutersmits schreef:Mijn tankdop lekt, volgens mij via het slotmechanisme, water in de tank.
Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk gezien de constructie (ik dacht dat het slotje in feite in een blind eind zat), heb je geen last van een uitgedroogd rubber rondom de dop oid? Insmeren met vaseline of vervangen.
Als de klep niet perfect in lijn met de koets staat kun je ook lekkage krijgen. Dat heb ik ook eens gehad met een auto die een duwtje gehad had. Aangezien berline-koetsen langzaam maar zeker uitzakken (volgens mij alleen maar aan tijd gerelateerd) kun je hetzelfde effect krijgen: slecht op de tankhals sluitende dop doordat de klep scheef voor de hals komt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik dacht ook aan het rubber, maar dat ziet er nog goed uit. Het ijzer in het midden heeft wel wat roestachtige plekjes, vandaar mijn suggestie.
maar eigenlijk lijkt het me wel meevallen aangezien het haperen over is na het wisselen van het benzinefiltertje. Het kan misschien ook condens zijn? (koude benzine, warme zomer).
woutersmits schreef:ik dacht ook aan het rubber, maar dat ziet er nog goed uit. Het ijzer in het midden heeft wel wat roestachtige plekjes, vandaar mijn suggestie.
maar eigenlijk lijkt het me wel meevallen aangezien het haperen over is na het wisselen van het benzinefiltertje. Het kan misschien ook condens zijn? (koude benzine, warme zomer).
Benzine veroudert continue, en condens heb je ook altijd wel. Laat het een jaartje staan en je motor loopt echt niet lekker meer.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
karel schreef:woutersmits schreef:ik dacht ook aan het rubber, maar dat ziet er nog goed uit. Het ijzer in het midden heeft wel wat roestachtige plekjes, vandaar mijn suggestie.
maar eigenlijk lijkt het me wel meevallen aangezien het haperen over is na het wisselen van het benzinefiltertje. Het kan misschien ook condens zijn? (koude benzine, warme zomer).Benzine veroudert continue, en condens heb je ook altijd wel. Laat het een jaartje staan en je motor loopt echt niet lekker meer.
precies, dus ik maak me nu geen zorgen meer. Ik denk dat het filter tijdens de eerste km’s die ik maakte al erg verstops is geraakt (met de oude benzine van de vorige eigenaar er nog in). en in de duizenden km’s erna langzaam helemaal dicht is gaan zitten.
hmm, de mijne schokt ook, dus mss wel eens het porberen waard om die filter te vervangen en eneniuewe dop te steken want het ziet er niet echt proper meer uit. en ik ruik overgins benzine aan de dop in de zomer als de wagen niet gereden heeft en in de zon staat…??
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht