problemen op benzine
nafanja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 30 augustus 2006 02:55 PM

Goedemorgen,

Ik rij al ca. 1.5 jaar in mijn C5 2.0 16v (SGI LPG van AG) en ben zeer tevreden Very Happy , op een aantal kleine nare dingentje na:
- Wat mij altijd al opviel is dat als ik op benzine flink gas wil geven, dan gaat het torental eerst flink naar beneden met als resultaat - i.p.v. snel wegrijden vertraagd de wagen eerst… Ik zag al eerder ergens op het forum dat anderen zoiets hadden, maar niet dat iemand dit probleem wist te verhelpen. Ik weet in ieder geval dat de eerste 7000 had ik dit probleem niet, maar na de grote beurt verscheen dat ineens. Exclamation
- En andere probleem, dat nu steeds erger wordt, is dat de motor stottert, maar alleen op benzine. Als ik het ‘s ochtends opstart, dan is het ergst, vooral nu dat de buitentemperatuur weer daalt. Het klinkt dan als een traktor.  Als ie wat warmer wordt dan gaat het een stuk beter. Ik heb soms de indruk dat de motor op 3 poten loopt, maar ik liet het al een keer uitlezen en er zaten geen storingsmeldingen in. Ik rij benzine tank regelmatig leeg, zodat daar geen ouwe troep in zit, dus theoretisch moet dat ook geen probleem zijn, maar wat dan? Confused:  Er zit nu Kroon Asyntho 5W30 olie in. Laatste tijd begon het ook trouwens op LPG een beetje te trillen als ik ergens bij het stoplicht moet staan, maar niet altijd.
- En nog een ding. Laatste tijd als ik een tijdje op de snelweg met relatief hoge snelheid (ca. 160-170 km/h) rij en dan na 100-110 moet afzakken, trekt ie niet meer, d.w.z. dat als ik gas geef (helemaal in de vloer ook) begint ie heel langzaam op te trekken, en het voelt soms alsof de motor flink gaat trillen. Het enige wat dan help is even stoppen, motor afzetten en na ca. 5 a 10 minuten kan ik weer normaal rijden. Een keer na zoiets liet ik de computer uitlezen, maar daar stond slechts een foutmelding over verkeerd brandstofmengsel… Confused:

C5 >> C6

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook